Spatial Audio

andreos

Ouwe rot
Hola musicfriends.

Spatial audio gaan wij dit gebruiken en wie heeft er hier ervaring mee.
Een van de vele voorbeelden hieronder.

Groeten van andreos

Ja, ik gebruik best veel spatial audio. Het is een van de manieren om een mix ruimtelijker te maken dan je puur met panning voor elkaar krijgt.

Heb wel wat dingen gedaan in het theater met SPAT en Atmos, is een flinke upgrade van het channel-based surround wat er was maar voor de consument is het eigenlijk niet heel spannend. Je kunt bij Apple Music surround tracks zelf luisteren binauraal met een koptelefoon om een beetje het idee te proeven maar ik kies zelf dan toch liever voor een pakkende stereomaster die met wat eindcompressie het geluid echt in je gezicht drukt met wellicht wat binaurale elementen ingebakken zoals Nap hierboven beschrijft.

Ohja ook met een d&b Soundscape systeem gewerkt, dat is denk ik wel mijn favoriete toepassing die ook gewoon heel praktisch is.

Dank jullie wel.
Ik kan mij voorstellen dat stereo
direkter is en spatial audio meer ruimtelijk.
Ik ga dat uitgebreid beluisteren.
Ik weet ook niet of het een algemeen gebruik word.
In ieder geval 2 speakers dus voor velen te luisteren.

Groeten van andreos

Dit is mijn secret weapon plugin voor dit soort dingen Auburn Sounds - Panagement, free reverb audio plug-in

Er is een gratis versie die al heel veel kan, maar ook de betaalde versie is nog alleszins redelijk. Gebruik dit echt al jaaaren.

Panagement is the spatialization laboratory that has found its way to thousands of studios around the world. Panagement gives you raw power over your stereo tracks.

• The Binaural Distance Panner lets you position a track anywhere in the sound field,
  • The Reverb increases realism of distance modeling with automatic early and late reflections,
  • Width and Tilt open your mix to unforeseen decisions,
  • The LFO dramatically extends the possibilities (eg: reverb ducking),
  • The Binaural Delay revisit the product, allowing more spatial complexity,
  • Comes with the sought-after PGMT-400 chip mod.

Back