Monitor statieven voor op bureau

Void Pointer

Ouwe rot
Helaas heb ik mijn gear moeten verhuizen naar een kleinere kamer. Hierdoor heb ik geen ruimte meer voor mijn grote losstaande speakerstatieven. De speakers zullen dus op mijn bureau moeten staan. Om de speakers op de juiste hoogte te krijgen, maak ik momenteel gebruik van een mooie stapel boeken. Dit ziet er natuurlijk niet uit en neemt onnodig veel ruimte in (zie het als een massieve hoekvormige poot 😅). Ik zal dus aan de bureaustatieven moeten.

Nu zat ik wat rond te kijken en kwam voornamelijk twee varianten tegen. Eentje met een klem, en eentje met een "voet". Vrije ruimte op het bureau is eigenlijk wel het belangrijkst, dus dan is een klem het beste I guess. Maar die met een voet lijkt me weer veel steviger, en dat is ook wel handig omdat mijn speakers ~10kg per stuk zijn. Tsjah..

Hebben jullie hier ervaring mee? Waar gaat de voorkeur naar uit? Ik hoor het graag :W

Ik zou IsoAcoustics nemen, die hebben naar verluid (en volgens mijn eigen subjectieve gehoor) ook nog eens een heilzame werking op je akoestiek. Gebruik ze al jaren en ben er erg tevreden over.

Ik zou IsoAcoustics nemen, die hebben naar verluid (en volgens mijn eigen subjectieve gehoor) ook nog eens een heilzame werking op je akoestiek. Gebruik ze al jaren en ben er erg tevreden over.

+1 voor isoAcoustics, ik heb daar de pucs van ook erg tevreden over

ik wou mijn speakers niet te hoog hebben zodat je er niet te erg tegenaan kijkt gezien ik hier ook game/films kijk vandaar de pucks, vervolgens heb ik ze aan de voorkant iets omhoog gericht door een paar lagen handson rubber anti slip van de karwei aan de voorkant onder mijn speakers te stacken

Ik heb een setje van deze Fluid Audio DS 5
Werkt prima, je kan ze op verschillende hoogten zetten en ze zijn degelijk maar netjes ontkoppeld van de ondrgrond. Ik heb ze niet meer nodig, ik heb mn monitors nu op grotere stands staan, dus als je een keer in de buurt van Rotterdam bent kan je ze wat mij betreft komen halen voor gratis want ze staan hier ruimte in de kast in te nemen

IsoAcoustics kan ik ook aanraden.
Qua lengte hebben ze zoals je ziet alleen kort en lang (beide lengtes inbegrepen bij hetzelfde product), zonder iets ertussen.
Maar kan me niet voorstellen dat je de lange versie op een bureau gebruikt, tenzij je een heeeel lang bovenlijf hebt haha.
De mogelijkheid om het statief en dus de speakers wat schuin te zetten helpt om de tweeters goed naar je oren te richten. En het scheelt mogelijk ook wat aan vroege reflecties vanaf het bureaublad. Naar boven richten lijkt me in dat opzicht sowieso beter dan naar beneden.
Wel even goed kijken naar de juiste afmetingen van de IsoAcoustics, grote speakers met een klein statief eronder ziet er niet uit; andersom ook niet.

Thanks voor alle reacties! Zo te lezen moet het IsoAcoustics worden. Ik vind ze alleen wel echt lelijk (ben ik de enige?), en door het formaat houd ik niet heel veel meer ruimte over dan met mijn torens van boeken (al is het wel iets beter). Maar je moet natuurlijk wat over hebben voor goed geluid 🙂

Ben overigens benieuwd hoe ze er bij jullie uit zien. Hebben jullie toevallig foto’s?

Ik heb een setje van deze Fluid Audio DS 5
Werkt prima, je kan ze op verschillende hoogten zetten en ze zijn degelijk maar netjes ontkoppeld van de ondrgrond. Ik heb ze niet meer nodig, ik heb mn monitors nu op grotere stands staan, dus als je een keer in de buurt van Rotterdam bent kan je ze wat mij betreft komen halen voor gratis want ze staan hier ruimte in de kast in te nemen
Cheers! Dat neem ik wel in overweging. Het hele gebeuren heeft verder ook geen ontzettende haast. En deze kleinere opstelling is hopelijk niet een permanente situatie 😇

de pucks in "actie" zijn lekker subtiel maar voegen geen echte hoogte toe vandaar dat ik ze wat omhoog gericht heb

Attachments

• 20250128_185452.jpg
    20250128_185452.jpg
    259,5 KB · Bekeken: 42
  • 20250128_185258.jpg
    20250128_185258.jpg
    124,1 KB · Bekeken: 44
Ik koop ikea pootjes (of elders) stuk plaat en hop. Speakers omhoog en extra bergruimte onder de speakers
IMG_2631.png

Als je ide beste wilt moet je soundrise kopen. Heb ik ook. Kost wat maar dan heb je ook de top. Www.soundrisepro.com

Back