Korg brengt de MiniKorg 700Sm opnieuw uit - NAMM 2025

20hz

..to the beat of the drum
Interessant.. de hardware synths blijven maar komen... cool! Korg duikt het eigen archief in en brengt de MiniKorg 700Sm opnieuw uit (de eerste echte Korg Synth). Lekker dezelfde klassieke look, iets kleinere formfactor, maar nu met midi, usb, patch memory.

Mooi. Laat meer fabrikanten dit gaan hanteren :D

Die MiniKorg 700S reissue is al een paar jaar op de markt. Dit is een versie met kaboutertoetsen.

De vorige release van 700FS is nog op,reverb te scoren met betere case voor 1100 euro NIEUW. Het is me dan ook een raadsel waarom korg met een dure mini komt terwijl de fullsize amper verkoopt en de winkels een sale doen overal op de FS.

Turnlab probeerde m te slijten voor 1500 maar staat vandaag 1780 euro. Logica?

En nog maar eens omdat heel het internet het altijd fout heeft: de 700S was niét de eerste Korg synth. Dat was de 700, een toch wel significant andere synth (maar ook o zo mooi!). Maar zelfs op Vintagesynth wordt die verwarrend doorheen de 700S gemixt..

Turnlab probeerde m te slijten voor 1500 maar staat vandaag 1780 euro. Logica?
Brand New staat er bij. Zo hebben ze mij ook eens een synth verkocht die zogenaamd Brand New was. Dat bleek bij ontvangst toch niet helemaal het geval te zijn. Toen ik daar commentaar op gaf kreeg ik als antwoord iets in de trant van "Als je hem niet wilt hebben mag je hem altijd terug sturen" zonder verder in te gaan op mijn klacht. Dat was de eerste en tevens laatste keer dat ik daar iets heb gekocht.

Wat is hier de meerwaarde van deze release?

Vergeet t maar, die mini was duurder dacht ik. Als ik de juiste prijs zag was t 1399 of zo. Daarom is 1100 voor de full size veel interessanter

kleiner
Als je geen plaats hebt voor een full size gaat het ook niet erg goed... Het is zo'n kleintje in full size vorm. OK een MS20 is nog iets smaller, maar een 700(S) is zo ondiep. Die kan je toch wel ergens kwijt.

De mijne heeft een tijd op een Akai S1000kb gestaan, ruimte genoeg. :D

Brand New staat er bij. Zo hebben ze mij ook eens een synth verkocht die zogenaamd Brand New was. Dat bleek bij ontvangst toch niet helemaal het geval te zijn. Toen ik daar commentaar op gaf kreeg ik als antwoord iets in de trant van "Als je hem niet wilt hebben mag je hem altijd terug sturen" zonder verder in te gaan op mijn klacht. Dat was de eerste en tevens laatste keer dat ik daar iets heb gekocht.
Ik heb nog andere horrorverhalen gehoord,zolas het verkopen van vintage tweedehands toestellen die op hun site staat (klant betaalt) maar geen toestel wordt verzonden,was het beu te wachten vroeg die info waar zijn synth blijft..,vertellen ze dan klant dat toestel al verkocht is maar hij nog ff moet wachten omdat er weldra een ander exemplaar binnenkomt,te gek voor woorden dus klant annuleerd en vraag meteen geld terug. Klant heeft 2 weken moeten wachten voor hij zijn geld terug had.

Nog een ander voorbeeld,een nieuw toestel wordt gekocht en verzonden naar USA,komt met schade toe,Turnlab zegt het is ons zo geleverd geweest door de fabrikant,klant toont en meld dit dan aan fabrikant ,die valt van zijn stoel na deze onzin aan te horen.

Voorbeelden zijn first hand info natuurlijk want ik ken redelijk wat synth volk WW.

Men kan er een horrorboek over schrijven met wat ik weet van de vershillende ernstige feiten betreffende deze shop,Turnlab zijn op het nippertje van oplichters,wegblijven!

Leuk deze Mini 700S vind ik wel,maar zeker niet kopen bij Turnlab dus lol

Alléé Roland,een mini Jupiter-8(geen boutique).

Laatst gewijzigd:
Dat is dus precies het gevoel wat ik er aan over heb gehouden.

Ben uiteindelijk wel blij met de aankoop, maar niet op de manier zoals het normaal gesproken zou moeten gaan.
Een paar aankopen gedaan, geen problemen.Groove 3rd wave en Udo gemini,perfect in orde en op tijd afgeleverd.
T'ja niemand is perfect, maar ik denk,hoe duurder je aankopen zijn,hoe zorgzamer ze omspringen met de klant?😉

Een paar aankopen gedaan, geen problemen.Groove 3rd wave en Udo gemini,perfect in orde en op tijd afgeleverd.
T'ja niemand is perfect, maar ik denk,hoe duurder je aankopen zijn,hoe zorgzamer ze omspringen met de klant?😉
Dan maar gelijk de Jupiter 8 daar kopen voor kleine 22k. Krijg je de Koninklijke behandeling.

Back