Help, mijn harde schijf loopt steeds vol (tips?)

Meerdere oude computers kopen voor een habbekrats.
Eén enkel programma er op zetten per computer.
Zoveel mogelijk alles leeg maken.
Dan ook geen last van hackers + virussen + losgeld-oplichters + updates die niet werken.
Nauwelijks of geen cloud gebruiken.
Pas weer gekocht SD kaartje `a €14 met 128GB Action alleen bij de kassa.
Kleinere zijn goedkoper.
Data er op bewaren.
Papiertje erbij wat er op staat.
Gevoelige programma`s alleen altijd of-line werken.
Als het niet lukt helpt het ook wel om de computer gewoon een keer uit en dan weer aan te zetten.
En op z`n tijd schijfopuiming houden + defragmenteren.
Belangrijke data op minstens vijf opsloagschijfjes zetten.
Klaar.

Laatst gewijzigd:
Die lost dat probleem van het niet bijhouden van die windows updates niet op ,ik gebruik Ccleaner ook,werkt verder wel prima deze app.

Er zijn wel tools waarbij je updates helemaal blokkeert, maar de essentiele (security) updates moet wel natuurlijk. Het kan zijn dat je daarna weer die tool moet uitvoeren.

Maar hoe dan ook, met SSD schijven is het belangrijk dat je minimaal 20% vrije schijfruimte blijft houden, anders functioneren ze niet meer optimaal door de wijze dat data wordt weggeschreven. Ik zou ook niet beknibbelen op een schijfruimte bij de aanschaf van een nieuw systeem, of daarna ook trouwens. Alles wordt steeds groter wat betreft opslag.

Trouwens, als je een nieuwe SSD koopt kun je je oude systeemschijf clonen naar de nieuwe, daarna opstarten vanaf de nieuwe, zo hoeft je dus niet per se een hele nieuwe OS install te doen. Al is dat zo nu en dan ook wel verfrissend.

Er is een map waar alle updates in worden opgeslagen.
Dacht WinSYX ofzoiets. Die kan gigantisch worden.

Hoeft niet persé. Ligt eraan hoeveel erop staat. Groter maken kan dan met easeus partition master.

Zoiets heb ik ook ooit geprobeerd, maar dat lukte toen niet. De ene partitie was FAT32 en de ander niet, meen ik. Of ik snapte het niet, dat kan ook. Ik zal er weer eens induiken, of ik breng hem weg naar de lokale computerboer. Mag hij het doen 😀

Zoiets heb ik ook ooit geprobeerd, maar dat lukte toen niet. De ene partitie was FAT32 en de ander niet, meen ik. Of ik snapte het niet, dat kan ook. Ik zal er weer eens induiken, of ik breng hem weg naar de lokale computerboer. Mag hij het doen 😀
je kan ook een grotere hd kopen je maakt een image van je c schijf op die HD en dan expand je de c drive

Met free app HDD Raw Copy Tool gaat heel vlot ,staat filmpjes op YT how to do.

Hola koop een ssd. 4gb
En je c schijf overzetten.
Er zijn diversen programma,s
voor.
Even investeren dus.

Groeten van andreos.

Back