Sync drift in Ableton met Overbridge 2x Elektron device

Al wat vooruitgang geboekt?

Nee haha ik heb echt alles al 3x overhoop gehaald, los gemaakt en opnieuw stap voor stap geinstalleerd.

Ik wilde proberen om de digitakt2 via overbridge aan te zetten en de rytm en alle andere apparaten via midi via de Focusrite.
Nou, toen liep alles helemaal out of sync.

Dus nu weer 2 Elektrons via overbridge, heb wel wat meer geleerd over hoe je in de midi page van Ableton de latency per Elektron kan tunen.
Morgen dus weer proberen om de Microfreak en de Ju06A in het systeem te krijgen.

De Ju06a blijkt echt mega moeilijk om met midi aan te sturen (voor mij).

(Ik zou echt oprecht iemand geld willen betalen om hier eens met mij alles aan te sluiten en mij te leren wat ik fout doe.)

Onmogelijk iets external te syncen met Ableton Live.

Er zijn nog draadjes hier.

Koop een E-RM Multiclock en alles lost zich op

Onmogelijk iets external te syncen met Ableton Live.

Er zijn nog draadjes hier.

Koop een E-RM Multiclock en alles lost zich op

Met Elektron devices icm de Overbridge plugin zou het goed moeten werken. Je hebt gelijk wat betreft 'normale' externe sequencer gear though ;) Echt een PITA zonder een Multiclock.

Ik vind het raar dat ik niet gewoon de digitakt2 als sequencer kan gebruiken en dus als klok en dat Ableton alleen maar als mixer gebruikt wordt

Werkt het met Logic beter? Enige reden dat ik in Ableton blijf is omdat ik Ableton ken van vroeger. En de plug-ins zijn wel Nice.

Dit is misschien wel wat

Nee,dit lost niks op en negeer deze FAKE add.

De ERM bypast volledig het hele intern Ableton midi sync gebeuren en geklooi,je moet hem slaven via audio out uit de daw,je zet op een track in je daw een ERM plugin die een clock pulse stream uit stuurt via een individual audio out van je audio interface naar de ERM toe,los van de daw enkel op die clock stream loopt dan de ERM,je kan dan elke track van de ERM met de knoppen fine tunen om perfect je externe harware gelijk te laten lopen met de daw of je kan ook met opzet wat shiften,what ever jitter or op de interne daw clock is ,de ERM loopt altijd gelijk mee, met de jitter,dus dat out of sync raken is voorbij,for ever and ever.

Vermits de ERM de clock regenereerd wil dit dus ook zeggen dat je elke audio latency kan compenseren door de clock die de ERM genereerd te shiften met de knopjes op elk van de 4 tracks .
Dus gelijk laten lopen van de hardware audio die je synct om op te nemen in de daw,zodat wat uit de daw komt (plugins,tracks) hoorbaar gelijk lopen met wat uit de hardware komt hoorbaar doorheen de daw is geen probleem meer,dit is heel erg handig!

Laatst gewijzigd:
Nou ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar alles loopt nu strak. Wat ik wel echt anders heb gedaan is mijn USB hub voorzien van een voeding.

Back