Directeur Jochanan Bax ontslagen

demian

Geen banaan
Mede oprichter en mede eigenaar Jochanan Bax is ontslagen bij Bax.

Das verrekte weinig winst de afgelopen jaren volgens mij. En duurzaam? Laat me niet lachen..

verklaard wel waarom er zo weinig kortings codes gedeeld zijn het afgelopen jaar, dat klinkt inderdaad niet als een hele grote winstmarge

Zat mensen die daar al jaren naar tevredenheid werken ook, maar die komen niet in de krant.

de reden is een verschil van mening hoe het verder moet met Bax, Jochanan heeft blijkbaar een andere visie dan de andere aandeelhouders.

Gezien de lage winstmarge kan ik de zorgen van de anderen begrijpen, met zo weinig winst ligt verlies op de loer en daarmee de bestaanszekerheid.

Er moet dus wat veranderen, en dat de CEO dan weg moet is logisch. Het probleem speelt al een paar jaar.

Het is wel pijnlijk voor hem gezien hij nauw met zijn familie samenwerkt en zelf mede oprichter is, maar dit soort situaties komt wel meer voor.

de reden is een verschil van mening hoe het verder moet met Bax, Jochanan heeft blijkbaar een andere visie dan de andere aandeelhouders.

Gezien de lage winstmarge kan ik de zorgen van de anderen begrijpen, met zo weinig winst ligt verlies op de loer en daarmee de bestaanszekerheid.

Er moet dus wat veranderen, en dat de CEO dan weg moet is logisch. Het probleem speelt al een paar jaar.

Het is wel pijnlijk voor hem gezien hij nauw met zijn familie samenwerkt en zelf mede oprichter is, maar dit soort situaties komt wel meer voor.
Waarbij de aandeelhouders willen kapitaliseren op de gedane investeringen ipv verder herinvesteren van winst, of lees ik dit verkeerd?

Volgens het artikel is er altijd veel geinvesteerd geweest, volkomen logisch dat er aan de winstgevendheid wordt gedacht nu.

Ik bedoel, een omzet van 150 miljoen en een winst van 5 ton een paar jaar geleden, dat is een winstmarge van 0.33%
Dat is gewoon veel te weinig en te risicovol. Blijkbaar was het vooral ook de bank zich zorgen maakt over de winst en koers van het bedrijf.

Dat zal zeker, dat heb je al snel met familiebedrijven. Ze lusten elkaar soms rauw. :D

Best moedig dat de aandeelhouders, die zien dat de dingen niet gaan zoals ze moeten, hem uit z'n functie zetten en de familierelatie daarbij geen rol speelt.

Dat zal zeker, dat heb je al snel met familiebedrijven. Ze lusten elkaar soms rauw. :D

Ja, wie weet maakte dat de beslissing juist wat gemakkelijker.... :D

Dit artikel heeft het over het YouTube filmpje die ik hier plaats van een maand geleden is er nog een interview op YouTube verschenen.
Het lijkt mij aardig man.
En ook beetje medelijden met de brand die ze daar hebben gehad.
Daarom vindt ik het ook best knap dat ze het allemaal hebben overleefd.
Daarom heb ik er iets meer begrip voor dat er wel iets fout kan gaan brand ga je niet in koude kleren zitten :

wel benieuwt wat ze dan willen gaan verbeteren tot nu toe eigenlijk altijd goeie ervaring met ze gehad met snelle verzendingen en nooit moeilijk gedaan over een retour, wel 2x een b product als nieuw gekregen maar product zelf was dan niks aan te merken alleen seals waren gebroken

dat van die inpak maschine vind ik overigens wel komisch dat die zichzelf moet gaan terug verdienen en duurzaam is want die heeft laatst nog 1 enkel schroefje in een doos van bijna een meter verpakt :D meestal met plastic vulling erbij

Aan dat filmpje moest ik ook denken. Heb met die man te doen. Met de "professionalisering" als het grote geld een zaak over neemt gaat ook vaak de ziel van een bedrijf verloren.

Tsja.. door de jaren heen ik begon bij mij met feedback helemaal in rotterdam en De Dijk op de Rozengracht. Blijkbaar moet alles om de zoveel jaar anders.
Voor een specialty store hoef je echt niet op A1 lokatie te zitten, 3 dikke winkels door het land makkelijk bereikbaar en gratis parkeren is genoeg naast je website.

Zat mensen die daar al jaren naar tevredenheid werken ook, maar die komen niet in de krant.
Nee, is een enorm k*tbedrijf voor zijn personeel.
Wellicht dat je met kantoorbaantje en/of hogerop de ladder wél met respect (lees: als mens) wordt behandeld. Maar als simpele medewerker ? 🤮

Back