Namm 2025 voor de deur..

Hey Tom, je zou de Explorer en de Desktop ook kunnen polychainen, zodat je een 16 stemmige Hydrasynth in compact formaat bezit

Dat is ruimtetechnisch inmiddels een gepasseerd station.

Ik heb de desktop in mijn studio setup en de Explorer als meer mobiele toepassing.
Het is wel een idee geweest waarmee ik enige tijd heb gespeeld, maar ik heb die 16 stemmen nooit echt nodig gehad tot nu toe.
De Explorer kocht ik mede vanwege het polytouch keyboard en het blijkt ook een uitstekende MIDI controller.

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Hmm.. ben wel benieuwd
Prijzen tussen de 3500 en 4000 euro(onder voorbehoud) afhankelijk van 76 of 88 keyboard.
Roland_VStage_73.jpg

Hmm.. ben wel benieuwd

Ik las ergens:

- organ section with 3 layers and 4 organ types
- piano section with V-piano
- Electric piano section with Super Natural Sound and 4 types
- Synth section with ZenCore engine, 2 parts

Als dat klopt is dat al met al niet onaardig lijkt mij

Hoop dat deze serie wordt voortgezet en Roland niet alleen doorgaat op de Aira compact boxjes.
Een mini Jupiter of Alpha Juno staat mij wel aan.
Of opvolging van de MC-101/707.
Ook een 8-voice Alpha Juno Plug-out voor in de System-8 graag :)

Ik hoop liever op een nog een goeie update van de huidige MC-101/MC-707 ipv hardware opvolgers. Qua hardware is de MC-707 (bijna) perfect, maar qua software kan er nog wel het één en ander verbeterd worden. Bijv. betere sequencer, user patches opslaan en exporteren naar Zenology of andere Zen-core instrumenten, ABM Model support.. etc. En hopelijk een software editor!

Denk dat het ook economisch veel aantrekkerlijker is voor Roland om een update te doen, om meer sales van hun huidige serie te realiseren. Huidige software versie is 1.82 oid, Roland kennende acht ik de kans groot dat er in ieder geval nog een v2.0 aan komt - al is het ondertussen al wel even geleden...

Een stage instrument inderdaad. Want als je nu nog zoiets voor in de studio koopt voor de piano's, orgels en e-piano's, is dat m.i. gewoon hopeloos ouderwets en weggegooid geld, aangezien er op software gebied altijd wel wat beters (en goedkopers) te vinden is (mits je een goed midi keyboard hebt natuurlijk).

Een stage instrument inderdaad. Want als je nu nog zoiets voor in de studio koopt voor de piano's, orgels en e-piano's, is dat m.i. gewoon hopeloos ouderwets en weggegooid geld, aangezien er op software gebied altijd wel wat beters (en goedkopers) te vinden is (mits je een goed midi keyboard hebt natuurlijk).
Toch wordt het in studio's ook vaak wel gewaardeerd om een alles-in-één instrument te hebben die je alleen maar aan hoeft te zetten en klaar is voor actie. Een van mijn favoriete ambient artiesten, Marconi Union, gebruikt bijvoorbeeld heel veel de Nord Stage op hun albums terwijl dat op het eerste gezicht niet de meest voor hand liggende keuze lijkt.

Toch wordt het in studio's ook vaak wel gewaardeerd om een alles-in-één instrument te hebben die je alleen maar aan hoeft te zetten en klaar is voor actie. Een van mijn favoriete ambient artiesten, Marconi Union, gebruikt bijvoorbeeld heel veel de Nord Stage op hun albums terwijl dat op het eerste gezicht niet de meest voor hand liggende keuze lijkt.
En Timbaland is er groot mee geworden 😁

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Als je 'm verzuipt in reverb maakt het weinig uit of je een goede sample uit hardware, een goede VST of een akoestische piano gebruikt.
Bovendien klinkt het dan vertrouwd voor de mensen die naar je live concerten komen ;)

Sherman gaat weer samenwerken met Rodec. Ik veronderstel dat er een module komt die in hun modulaire mixer past en of misschien past in eurorack. Maar vermits de prijzen van Rodec vroeger n flink maandloon waren en nu een 3 tal maandlonen, denk ik te passen.

Namm nieuws begint binnen te lopen.
4 de generatie Korg Kronos.Ja,dezelfde naam.De 9 engines blijven hetzelfde.Beter geluiden, betere workflow...Even bekijken waard.

‎Korg-Kronos-Synthesizer-1536x864.jpeg

Nieuwe

Laatst gewijzigd:
Ja,Met de legendarische K2000 library.Pink Floyd heeft veel te danken aan die Library.
Hoewel ik de K2700 bezit,zie ik de compacte K2061 synth wel zitten.Hetzelfde maar anders.

473751422_1140715840969285_83335970239576105_n.jpg

Mooi spul ongetwijfeld, maar 2 GB user sample memory...
Hoewel die Korg Kronos amper vernieuwd lijkt te zijn zit daar tenminste ook een fatsoenlijke hoeveelheid opslag op (SSD), in tegenstelling tot de Roland Fantoms, Yamaha Montages (iets meer) en dus ook de Kurzweils...

Maar ok als ik er één mocht kiezen van alle vlaggenschippen zou ik denk ik voor de Montage M8x gaan.

Laatst gewijzigd:
Back