Behringer LM DRUM

Image_BE_0704-AAC_LM-DRUM_Top_XL.png

Behringer lanceert een nieuwe drum machine, de LM DRUM. Deze drummachine beschikt over een authentieke 8/12-bit sampling-geluidengine die honderden legendarische drumgeluiden uit de jaren ’80 bevat, waaronder die ontworpen door Roger Linn zoals de LM1*, LM2*, LM9000* en meer. Je kunt zelfs je eigen samples opnemen en opslaan via de geïntegreerde lijningang.

Features:

• Drummachine met authentieke 8/12-bit sampling-geluidengine om klassieke soundprestaties te creëren.
• 109 authentieke drumgeluiden, waaronder LM1*, LM2*, LM9000* en meer iconische 80’s drums.
• Lijningang maakt live-opname en opslag van je eigen samples mogelijk.
• Analoge schakelingen inclusief originele 3320 VCF en 2164 VCA voor ongeëvenaarde warmte.
• 16 DAC’s met variabele samplerate en authentieke 8/12-bit resolutie.
• 16-stemmige architectuur met onafhankelijke volumeregeling en pan voor elke stem.
• 64-staps drumsequencer ondersteunt poly-meter, step-repeat, note-repeat, real-time triggering, track-mute en track-solo.
• 16 onafhankelijke analoge uitgangen voor externe verwerking of het opnemen van je ritmes als multi-track audio.
• Geïntegreerde FX-bus met Wave Designer en dual-mode analoog filter met toewijzing per stem.
• 16 velocity-gevoelige drumpads met aftertouch voor een realistische speelervaring.
• Live-opname, bewerking en afspelen van analoog filter cutoff via automatisering.
• Opslagcapaciteit voor maximaal 8 nummers en 128 patronen, die allemaal kunnen worden geïmporteerd/geëxporteerd tijdens het afspelen voor onbeperkte nummers en patronen.
• Pattern Mode stelt je in staat patronen te rangschikken tot volledige nummers en het aantal herhalingen per songdeel in te stellen.
• Song Mode maakt het mogelijk om nummers aan elkaar te koppelen voor live-sets en uitgebreide composities.
• Unieke Auto Scroll-functie maakt improvisatie in alle modi mogelijk.
• Uitgebreide MIDI In/Out/Thru plus USB-implementatie voor synchronisatie en aansluiting op externe apparaten.
• Synchronisatieopties omvatten USB, MIDI, Clock en Intern voor maximale veelzijdigheid.
• Encoder voor het bewerken van parameters zoals Tempo, Swing, Probability, Flam en Random.
• Hoogwaardig 128x64 LCD-grafisch display voor eenvoudige bewerking van programmaparameters.
• Hoofdtelefoon- en hoofduitgangen op 1/4” aansluitingen.

"LM Drum Als u op zoek bent naar een drummachine die het klassieke geluid van de jaren 80 kan nabootsen, hoeft u niet verder te zoeken dan de Behringer LM DRUM. Deze geweldige drummachine is voorzien van een authentieke 8/12-bit sampling sound engine die de essentie van honderd legendarische 80's drumgeluiden vastlegt, waaronder die ontworpen door Roger Linn, zoals de LM1*, LM2*, LM9000* en meer. U kunt zelfs uw eigen samples opnemen en opslaan met behulp van de geïntegreerde lijningang."

1734440820996.png

Maar als het puur voor opnames is ben je dan niet beter af met de nieuwe Gforce Icon (voor 40 euro)?

Qua klank zou ik het niet weten, maar qua bediening voor mij maakt het wel verschil voor mij.
Bovendien gebruik ik niet of nauwelijks een computer in mijn studio.
Er zit natuurlijk ook het element hebberigheid in, althans bij mij.
Die weet ik redelijk te beteugelen, maar bij deze mag ik er weer eens aan toegeven.

Qua klank zou ik het niet weten, maar qua bediening voor mij maakt het wel verschil voor mij.
Bovendien gebruik ik niet of nauwelijks een computer in mijn studio.
Er zit natuurlijk ook het element hebberigheid in, althans bij mij.
Die weet ik redelijk te beteugelen, maar bij deze mag ik er weer eens aan toegeven.

Ik was ook altijd van de hardware, maar de laatste jaren heb ik alle drum computers weggedaan omdat ik toch alles met DAW doen. Het overzetten van je gemaakte partijen op hardware naar je DAW is me teveel gedoe. Ik vind het veel sneller en handiger werken als ik alles in mijn DAW heb, met name met drum computers. Maar ook mijn hardware synths sluit ik niet vaak meer aan en gebruik voor het gemak bijna altijd vsts.

De kwaliteit van de plug-ins is tegenwoordig zo goed dat ik mijn hardware niet perse nodig heb. Maar ieder zijn werkwijze uiteraard en ik snap de aantrekkingskracht van hardware.

Een oude bit is hetzelfde als een nieuwe bit zegt Roger Linn maar als Behringer een SP1200 kloon uitbrengt zal dat ook gewoon een succes worden, simpelweg omdat het een classic is die de afgelopen 35 jaar op duizenden bekende platen is gebruikt.

Krijg net een bericht dat die van mij verstuurd is! Ben benieuwd!

zitten freakin mini jack outputs op. echt gaar....
Die cruchy break klinkt wel weer heel lekker. Wellicht dat deze het toch waard is.

zitten freakin mini jack outputs op. echt gaar....
Die cruchy break klinkt wel weer heel lekker. Wellicht dat deze het toch waard is.
Ja, je kan vallen over de mini outputs maar is het glas half vol of half leeg als je ziet wat er allemaal op zit?
Hij kost 400 piek, misschien zijn we wel teveel verwend tegenwoordig.
Ik vind dat Behringer een hele mooie remake er van heeft gemaakt, klinkt ook als een toffe sampler, een hele geslaagde bak.

mini-jacks voor linelevel zijn voor mij gaar. Dat mag ik lekker vinden :P

Er zit hoorbaar een ducking effect ingewerkt aan de sampling input.

Nu is de vraag is die er altijd of enkel in werking gaat aan bepaald input volume.

De meeste sounds klinken identiek, behalve sommige bekken tunings en de clap en rim tuning.
Ik snap alleen niet zo goed de combinatie van Linn drum met sampler. Maar leuk dat het erin zit voor sommigen denk ik. Ik hou het toch even bij de Gforce, want de Linn geluiden zul je waarschijnlijk toch niet in iedere song gaan gebruiken.

Het zijn samples dus het zou gek zijn als ze heel anders klonken. Ben benieuwd naar de TFF samples, heb er nog geen demo van gezien. De Digitakt rip-off interface maar dat je dan eerst met de cursor pijltjes naar de parameter moet sturen om te editen in plaats van dat je matchende soft-buttons hebt vind ik nogal lachwekkend eerlijk gezegd.

Clap en Rim klinken idd heel anders,rest kan er door.

Maar wat is het resultaat als je heftig gaat downtunen,daar gaat het hem wel om ook...

Die custom 808 en 707 sample demo videos klinken als natte vodden,hopelijk ligt het probleem bij de audio opname van de video..

Ook vrij gaar dat sommige kanalen wel te tunen zijn en andere niet, met dan een workaround dat je een andere sample kunt inladen op een van de 'tunebare' kanelen. Schijnbaar een beperking van het origineel, maar ik begrijp dat Behringer dit in een update misschien aan gaat passen (nadat Linn zei dat het niet erg handig was).

Die custom 808 en 707 sample demo videos klinken als natte vodden,hopelijk ligt het probleem bij de audio opname van de video..
Geen idee waar dat precies aan ligt. Zijn de drumgeluiden gesampled of geïmporteerd? Gesampled met welke instellingen? Zit er een zwaar anti-aliasing filter op de sampler? Heeft de maker van de video zelf nog zitten filteren/EQen?

Hopelijk kan iemand hier die er al één heeft, wat duidelijke geluidsvoorbeelden plaatsen.

Krijg net een bericht dat die van mij verstuurd is! Ben benieuwd!
Heb jij hem al binnen? :)

Back