Native Instruments komt met nieuwe Daw

Ik ben vergeten of de note repeat op v1 ook al zo vet was met chords enz maar dat is dan ook t enige ik er graag van gebruik met maschine mk3 om dan vb cirklon die midi te voeren want ik haat clips bijna even erg als electrische autos. Sindsdien vloek ik elke keer me weer lam en ik wen er niet aan. ellende Het lijkt zelfs elke keer ik t pribeer nog moeilijker te zijn dan de keer ervoor. Ooit maakte ik er ganse nummers mee. Patterns uiteraard… Geen idee meet hoe dat nu zou moeten met mijn manier van werken: ik muis nl veel en dan opent ie clips 😵 dan loopt ie niet wat ik selecteer. Dan denk ik “ok dan niet” en hop dawless. Ik zou graag downgraden maar dat bleek te omslachtig want ik had t NI gevraagd… of n vinkje in de settings zodat die clips verdwenen. Aan mij verdienen ze niets meer. Maar niks dan lof over de pads op de controller. Best ever

Laatst gewijzigd:
als iemand uit de games industrie met toch wel een beetje achtergrond in shader technologie enzo ben ik dan wel benieuwt wat maschine dan precies op je grafische kaart doet...

over het algemeen is wat je op een grafische kaart draait juist 2-3x (of meer) zo efficient omdat je dan direct toegang hebt tot de grafische elementen zonder tussen comunicatie dus ik ben dan toch wel benieuwt wat/hoe/waar/waarom maschine daar gebruik van zou of wil maken of dat dit vooral als een ineficiente CPU gebruikt wordt (zie het hier best voor aan om de cpu requirements enigsinds te verlagen)
Thanks!! Ik ben er zelf niet zo in thuis maar videokaarten hebben zeker een voordeel idd..
Ze hebben wel veel omgegegooid. Geen vaste schermgrootte (normaal, middel of klein) maar gewoon vrij te bepalen.. is zeker fijn.. En de letterts zijn nu een stuk beter van formaat. Met 'n 4k scherm was Maschine 2 niet te doen zonder 'n bril. Maar ik heb met wel meer oudere VST's last dat ze op 4k te klein zijn... :D

Ik keek net nog even goed bij Tasks (zie screenshot hieronder).. het is het 3D gebeuren wat de bottleneck geeft. Dit was btw op 2.5k resolutie.. maar zelfs dat is eigenlijk al too much.. met 2.5k heb ik niet de stotteringen die met de 4k resolutie optreden.. is nu wel duidelijk waarom.
Even verder in de grafiek is te zien dat ik Maschine stop met afspelen.. de load wordt een stuk minder dan.
Ik merk in een DAW dat het ook scheelt als ik de plug-in geopend heb of sluit.. geopend, was er in 4k resolutie nauwelijks wat mee te beginnen.. Ook de controller.. stotterende locator, en 'n tel te laat en met sprongen bewegen.. echt totaal geen touw aan vast te knopen dan welke noten er getriggert worden. Samples zoeken in de browser op Maschine controller is ook echt super laggy.. En ook de muis reageert alsof het systeem het echt zwaar moeilijk heeft.. (zelfde gezeur met de locator als op het controllerscherm.

Misschien is de videokaart die ik nu heb ook niet de allerbeste..? Heb nu deze besteld.. Palit GeForce RTX 3050 - 6GB GDDR6 RAM. Is wel 1 slot hoger.. maar moet maar.. Maar er is echt iets goed mis nog met deze nieuwe versie van Maschine. :(

1735895449643.png

Laatst gewijzigd:
Thanks!! Ik ben er zelf niet zo in thuis maar videokaarten hebben zeker een voordeel idd..
Ze hebben wel veel omgegegooid. Geen vaste schermgrootte (normaal, middel of klein) maar gewoon vrij te bepalen.. is zeker fijn.. En de letterts zijn nu een stuk beter van formaat. Met 'n 4k scherm was Maschine 2 niet te doen zonder 'n bril. Maar ik heb met wel meer oudere VST's last dat ze op 4k te klein zijn... :D

Ik keek net nog even goed bij Tasks (zie screenshot hieronder).. het is het 3D gebeuren wat de bottleneck geeft. Dit was btw op 2.5k resolutie.. maar zelfs dat is eigenlijk al too much.. met 2.5k heb ik niet de stotteringen die met de 4k resolutie optreden.. is nu wel duidelijk waarom.
Even verder in de grafiek is te zien dat ik Maschine stop met afspelen.. de load wordt een stuk minder dan.
Ik merk in een DAW dat het ook scheelt als ik de plug-in geopend heb of sluit.. geopend, was er in 4k resolutie nauwelijks wat mee te beginnen.. Ook de controller.. stotterende locator, en 'n tel te laat en met sprongen bewegen.. echt totaal geen touw aan vast te knopen dan welke noten er getriggert worden. Samples zoeken in de browser op Maschine controller is ook echt super laggy.. En ook de muis reageert alsof het systeem het echt zwaar moeilijk heeft.. (zelfde gezeur met de locator als op het controllerscherm.

Misschien is de videokaart die ik nu heb ook niet de allerbeste..? Heb nu deze besteld.. Palit GeForce RTX 3050 - 6GB GDDR6 RAM. Is wel 1 slot hoger.. maar moet maar.. Maar er is echt iets goed mis nog met deze nieuwe versie van Maschine. :(

Bekijk bijlage 3857139
om native 4k (de resolutie niet het bedrijf) te draaien heb je soms natuurlijk wel een redelijke gpu nodig daarom is een beter beeldscherm kopen ook niet altijd even zinnig. maar als de andere programmas prima werken ligt het inderdaad waarschijnlijk eerder aan de implementatie van maschine, zou kunnen dat de andere programmas bijvoorbeeld scaling/vector art gebruiken en de nieuwe versie van maschine juist hoge resolutie textures gebruikt

moet zeggen dat ik het nog nooit buiten games geprobeerd heb maar je zou eens kunnen proberen resolution scaling techniek te gebruiken zoals DLSS/FSR als dit vanuit je gpu driver kan

Thanx... waar het precies aan ligt blijft een beetje gissen. maar mijn huidige GPU is niet echt een geweldenaar.. Of ik DLSS/FSR aankan weet ik niet.. ik keek net even hoe ik dit activeer.. losless, of een andere tool.. een dwaalhof.. en ik vraag me af of het ook niet een beetje hetzelfde is als gewoon een lagere resolutie draaien (2.5k) wat ik voor de time being even doe voor die GTX3050 binnen is. Dan loopt het iig wel allemaal op de tel en heb ik geen haperingen..

Thanx... waar het precies aan ligt blijft een beetje gissen. maar mijn huidige GPU is niet echt een geweldenaar.. Of ik DLSS/FSR aankan weet ik niet.. ik keek net even hoe ik dit activeer.. losless, of een andere tool.. een dwaalhof.. en ik vraag me af of het ook niet een beetje hetzelfde is als gewoon een lagere resolutie draaien (2.5k) wat ik voor de time being even doe voor die GTX3050 binnen is. Dan loopt het iig wel allemaal op de tel en heb ik geen haperingen..
het idee van DLSS is juist dat je een lagere resolutie draait maar de AI het voor je omhoog scaled, dit kost minder rekenkracht dan hoge resolutie textures laden omdat het rekenwerk dan dus meer op je gpu gedaan wordt in plaats van ingeladen wordt

kans is dat als je een te oude gpu hebt dit niet gesupport wordt dus als je 3050 al onderweg is zou ik niet een hoop moeite er in gaan steken

RTX3050 KalmX is binnengekomen en geïnstalleerd.. Reason met Maschine 3 als VST draait nu goed op 4k.. 20% verbruik en geen stroperige toestanden of schokkerige locators. :)

1736188314598.png

Qua formaat wel redelijk fors.. maar iets anders in de silent versies, na het kaartje wat ik had is er eigenlijk niet. Deze RTX3050 KalmX is vorig jaar uitgekomen, zelfde moment dat ik mijn PC bouwde. Ik heb redelijk veel op silent GPU's gezocht maar deze eigenlijk toen niet tegengekomen..

25673_palit-geforce-rtx-3050-kalmx.jpg

Laatst gewijzigd:
Back