Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nou moet ik wel zeggen dat professional die ik ken z’n twee electrons octa’s na veel optreden toch heeft ingeruild voor de machine x2 en daar erg blij mee was..dus ja
kwas grote fan vanaf v1, maar het gegeven dat je niet makkelijk per midikanaal kitjes kon triggeren en dat soort zaken (vage MIDI cc mapping) maakte dat ik toch er vanaf ben gestapt, dat is alweer jaren geleden. Ik doe nu het met Atlas / Taldrum / ADSR drumachine. Al die ableton lite featurs boeien meniet, dan zou ik wel gewoon ableton live opstarten als ik dat soort zaken zou willen. Een daw in een daw is gewoon een extra laag met complicaties/bugs en workflow degradatie.als sequencer en midi controller vond ik de maschine mk3 erg fijn maar de DAW als pc gebruiken vond ik echt helemaal niks en deze update lijkt daar niet veel aan toe te voegen voor mij op wat basic midi tools na
29 euro voor een upgrade is niet veel geld. Ik ga het denk ik wel doen..
De Jam lijkt ook nog te werken... maar met de volgende melding: ?
De Maschine 1 en 2 doen het niet meer.. ze willen dus dat je upgrade.. prima mee te werken nog binnen 2.. behalve dat de displays wat minder informatief zijn en die pianoroll missen..
- but without an update to the browser interface
Ik bedoelde met Maschine 1 en 2 ook de controllers.. aangezien ik het over de JAM had.. maar MK1 en MK2 is DE duidelijkere aanduiding idd..Maschine MK1 and MK2 werken gewoon nog met de Maschine 2.x software.
De Jam lijkt ook nog te werken... maar met de volgende melding: ?
De Maschine 1 en 2 doen het niet meer.. ze willen dus dat je upgrade.. prima mee te werken nog binnen 2.. behalve dat de displays wat minder informatief zijn en die pianoroll missen..
- but without an update to the browser interface
Ja, en die mk1 en mk2 controllers, en de Jam controller, werken dus nog gewoon zoals hiervoor, maar met de Maschine 2.x software. Zolang je die niet update naar Maschine 3 software verandert er dus niks.Ik bedoelde met Maschine 1 en 2 ook de controllers.. aangezien ik het over de JAM had.. maar MK1 en MK2 is DE duidelijkere aanduiding idd..
Tot dusver vind ik fonts van 3 iets duidelijker eigenlijk.. Groter vooral.. Maschine 2.x heeft veel kleinere fonts.. Je kunt wel de scalling aanpassen in je OS maar dan wordt alles groter.. en dat wil je vaak ook niet..
als iemand uit de games industrie met toch wel een beetje achtergrond in shader technologie enzo ben ik dan wel benieuwt wat maschine dan precies op je grafische kaart doet...Maschine 3 is veel zwaarder op je GPU. Ik heb een silent kaartje.. wel DDR5 maar met 2gb. Kan 4, 4k schermen aan.. met Ableton en Reason open totaal geen probleem. Als ik 1 x 4k monitor draai en alleen Maschine 3 open gaat het al grandioos mis. Locator loopt achter, en zelfs de Maschine controller werkt stroperig.. Ik wist eerst niet wat het was en had gehoopt dat een update het zou oplossen maar de Task Manager openen liet 100% GPU gebruik zien. Geen idee waar al die effort voor nodig is. Toen ik het net had werkte ik nog op een ultra HD schermpje, en als ik die setting met mijn 4k scherm gebruik werkt het wel goed maar zie ik dat het ook redelijk de limit is.
Ik ben verder wel tevreden met Maschine 3.. wil zeker niet downgraden naar Ultra HD settings en zojuist toch maar een zwaardere silent kaart gekocht met 3 x zoveel geheugen.. maar op een gemiddelde laptop of the onboard graphics van CPU's gaat Maschine 3 niet werken waarschijnlijk.