Verdien jij geld met je muziek?

bombario

Gepokt en gemazeld
Yes, 30.03 euro verdiend met mijn muziek! En nog 6.99 door een samenwerking met @NorthernLightX ๐Ÿค—

Ik kreeg net een mailtje van mijn online distributeur over het afgelopen jaar en daar bleek dat uit. Nu heb ik door drukte ook maar 2 nummers uitgebracht, maar toch. Wie het kleine niet eert en nu kan ik weer een plugin kopen.

Het maakt me ook nieuwsgierig. Wie verdient er wel echt geld met zijn eigen muziek? Dus door optredens en met royalty's? Bedragen hoeven niet na de komma hoor, afronden mag ook ๐Ÿ˜‰

Attachments

• 1730879888494.png
    1730879888494.png
    44,3 KB · Bekeken: 381
Laatst gewijzigd:
Ik heb $38.68 verdiend op Gumroad door in 4 maanden tijd 4x een preset pack voor de Iridium/Quantum te verkopen. Toch trots dat mensen bereid zijn om rechtstreeks geld te betalen voor iets wat ik gemaakt heb, dat voelt toch anders dan streaming inkomsten waar mensen niet rechtstreeks voor betalen.

Misschien moet ik dit herinvesteren in een dikke ad campaign waar iedereen knettergek van wordt.

Laatst gewijzigd:
Altijd welkom.
Ik verdien een ietsie pietsie via Spotify, maar dat is echt verwaarloosbaar.
(ik doe er sowieso veel te weinig mee, maar m'n muziek valt ook niet in de categorie 'populair' hahahahah)

Youtube daarentegen gaat veel beter.
Nu is dat niet 100% muziek, natuurlijk, maar het grootste deel van m'n videos zijn wel gerelateerd aan de hobby.
Nog altijd geen bedragen om over naar huis te schrijven, maar gemiddeld per maand โ‚ฌ 15,- is toch leuk na 4 jaar :)
Ik zet het apart en koop er af en toe wat leuks van.

Ik heb in de periode 2006 - 2009 twaalf cd's uitgebracht bij Fonos Records, dat in het gebouw van Beeld en Geluid zat. De jaren daarna heb ik af en toe wat euri op mijn bankrekening mogen bijschrijven toen er cd's werden verkocht, maar dat was zeker geen vetpot. Af en toe zie ik nog wel eens wat langskomen als er toevallig muziek - die onder copyright valt - van me wordt gedraaid. Van Fonos hoor ik niets meer, volgens mij bestaat dit ook niet meer.

... en beroepsmatig voor schlager, volks en countryโ€ฆ.

Vind je die muziek dan ook zelf leuk? Of is dat geen vereiste en is dat echt werk? Voor mij is het wel echt een guilty pleasure, van die Tiroler volksmuziek. Zo'n iets te dikke zanger met een foute snor in een te kleine Lederhose op een berg. Spiel mir einer, heerlijk! ๐Ÿ˜

Laatst gewijzigd:
Niet echt, behalve wat sounddesign klussen voor werk/onder werktijd. Steek er ook echt 0 energie in moet ik zeggen.

Heel heel heel lang geleden was er een website, die heette Iuma.com. Dat was de voorloper van sites als soundcloud bijvoorbeeld, spotify en alles bestond nog niet, ik had daar een paar tracks op geupload en tot mijn verbazing kreeg ik een cheque via post van de Bank of America. Ik heb hem hier nog steeds liggen en er even bij gepakt. $1,42 payable in US dollars aan royalties, datum 11/15/2000, nooit verzilverd, altijd bewaard.

Vorig jaar had ik +-110 dollar ontvangen voor mijn track "Existence" (ook gebruikt in de sf contest). Ik had in totaal +-140.000 streams. Ik zie wel elk kwartaal wat bedragen maar wordt pas uitgekeerd bij 100 dollar, daar zit ik dit jaar nog niet op en geeft ook niet, gaat puur om de fun van het produceren.

Yes, 30.03 euro verdiend met mijn muziek! En nog 6.99 door een samenwerking met @NorthernLightX ๐Ÿค—

Ik kreeg net een mailtje van mijn online distributeur over het afgelopen jaar en daar bleek dat uit. Nu heb ik door drukte ook maar 2 nummers uitgebracht, maar toch. Wie het kleine niet eert en nu kan ik weer een plugin kopen.

Het maakt me ook nieuwsgierig. Wie verdient er wel echt geld met zijn eigen muziek? Dus door optredens en met royalty's? Bedragen hoeven niet na de komma hoor, afronden mag ook ๐Ÿ˜‰
volgens mij vergeet je dan je vroegste oeuvre als ik me dat goed herinner

Volgende week m'n eerste gig (nouja weleens wat dj setjes gedaan in het verleden), bij een podium voor beginnende en gevorderde artiesen die eens wat willen proberen, ik krijg 50 piek ๐Ÿ˜„

Heb reaper geconfigureerd voor een live set, en neem een novation launch controller mee. Heb er ook nog een video voor gemaakt.

Het wordt ook nog gefilmd, als het wat wordt post ik het wel haha.

Back