Wat voor fx word hier gebruikt (Artcore Sound)

Erise

Ouwe rot
Hi allen,

Ik probeer deze sound na te maken omdat het geweldig vind :)
Alleen heb ik het idee dat er een effect nog opzit, misschien heeft iemand hier tips

remake is Tal-Pha met reverb en ping pong delay van fabfilter.
Ik heb zitten denken om misschien een hardware effectenbak aan te schaffen zoals de Lexicon mpx-1 (deze komt uit de tijd waar mijn voorbeeld ook van is)

Wie heeft er tips welk effect ik kan gebruiken/zoeken :)

Attachments

• orgineel.mp3
    215,2 KB
  • Remake.mp3
    215,2 KB
Klassiek geluidje ^^ lekker

Jou versie heeft meer pitchbend of envelop, en zit hoger in de frequenties volgens mij. Misschien ook wat groter dynamisch bereik (misschien beetje EQ om t hoog in te tomen en een compressor erop om het dynamisch bereik te beperken)
Klinkt wel goed :)

Ik zeg maar wat hoor.
Ik ben geen expert in het uitpluizen van die geluidjes, maar vind het leuk om mee te doen. Misschien leer ik zelf nog wat.
:)

Klassiek geluidje ^^ lekker

Jou versie heeft meer pitchbend of envelop, en zit hoger in de frequenties volgens mij. Misschien ook wat groter dynamisch bereik (misschien beetje EQ om t hoog in te tomen en een compressor erop om het dynamisch bereik te beperken)
Klinkt wel goed :)

Ik zeg maar wat hoor.
Ik ben geen expert in het uitpluizen van die geluidjes, maar vind het leuk om mee te doen. Misschien leer ik zelf nog wat.
:)
thanks ga de pitchend wat minder zetten. heb hier mijn midifile :) wie doet er mee

Attachments

• Juno.mid
    1,3 KB · Bekeken: 60
Heb een nieuwe versie :) meer met effect

Attachments

• Remake met tremlo en meer reverb.mp3
    215,2 KB
Zover ik weet komt dat geluid uit de Roland Juno 1/2 uit '85
'Dominator' was het geloof ik.

Het kan ook zijn, het heel snel triggeren van noten.

Voor als je meer gabber sample's wilt.

Zover ik weet komt dat geluid uit de Roland Juno 1/2 uit '85
'Dominator' was het geloof ik.

Het kan ook zijn, het heel snel triggeren van noten.

Voor als je meer gabber sample's wilt.
Thanks voor de link 😊

Ja weet dat die daar uitkomt daarom heb ik de tal-pha gebruikt, wil het alleen zelf maken en geen sample 😊

Deze kennen jullie vast al wel, maar om de Ruffneck sound te krijgen heb je wel een mixer met doorgeluste mid eq sweep nodig, die je ook gebruikt om je kicks te maken (of althans vroegah dan)

Ja tof filmpje👍 Ken m zeker😊 naast de mackie mixer welke effectprocessor zou die gebruiken? Zie m ook aan de Aux draaien

Ja tof filmpje👍 Ken m zeker😊 naast de mackie mixer welke effectprocessor zou die gebruiken? Zie m ook aan de Aux draaien
Zo te horen alleen een reverb toch? Die hoor je er iig bij komen als hij de AUX open draait. Ik hoor niet direct een ander FX erbij komen op dat moment

Volgens mij idd alleen reverb en een eq sweep. Die stotter komt door de plaatsing en lengte van de noten.

Back