Korg brengt multi/poly synth uit

Korg is verheugd om de multi/poly te onthullen, een baanbrekende analoge modelleringssynthesizer die de warmte van klassiek analoog geluid combineert met de veelzijdigheid en kracht van digitale technologie. Geïnspireerd door de iconische Mono/Poly, introduceert deze nieuwe synthesizer KORG's analoge modelleringstechnologie van de volgende generatie, waardoor muzikanten en geluidsontwerpers een ongeëvenaard creatief potentieel krijgen.

1729763558516.png

Icoon voor Geverifieerd door de community

De multi/poly biedt een uitgebreide toolkit voor geluidsontwerp, waarbij vier oscillatoren per programma worden gecombineerd met geavanceerde modulatiemogelijkheden. Of ze nu klassieke, digitale of Waveshaper-oscillatoren gebruiken, gebruikers kunnen alles creëren, van warme, rijke texturen tot krachtige, experimentele tonen. De innovatieve virtuele stemkaarttechnologie voegt subtiele variaties toe aan elke stem, repliceert het karakter van klassieke analoge hardware en laat elke noot tot leven komen.

Met 60 polyfone stemmen en uitgebreide modulatieopties stelt de multi/poly muzikanten in staat een eindeloze reeks sonische mogelijkheden te verkennen. Of het nu gaat om het vormgeven van iconische analoge tonen of het verleggen van grenzen met experimentele geluiden, de multi/poly is gebouwd voor een diepe, meeslepende geluidsverkenning.

Dankzij de multi/poly-structuur kunt u vier lagen bouwen, die elk een afzonderlijk programma bevatten. Dit voegt een geheel nieuwe dimensie van sonische complexiteit toe, omdat u maximaal vier programma's tegelijkertijd in een performance kunt stapelen. Deze kunnen worden gebruikt om massieve, meerlaagse geluiden of creatieve splitsingen en door snelheid getriggerde variaties te creëren. Elk programma beschikt over zijn eigen set oscillatoren, filters, enveloppen, LFO's en effecten, waardoor u gedetailleerde, evoluerende uitvoeringen kunt maken die bij elke toetsaanslag veranderen. Geïnspireerd door de parafonische modus van de originele Mono/Poly, kunt u met de Layer Rotate-functie met elke toetsaanslag door deze vier programma's bladeren, waardoor dynamische, steeds veranderende uitvoeringen worden gegarandeerd.

Klassiek design ontmoet moderne innovatie
De multi/poly is een eerbetoon aan de nalatenschap van Korg en introduceert vooruitstrevende ontwerpelementen. Het massieve aluminium bovenpaneel en de houten zijpanelen zijn een knipoog naar de originele Mono/Poly, terwijl het moderne blauw-op-zwart kleurenschema ervoor zorgt dat hij opvalt in elke opstelling. De multi/poly is gebouwd om te presteren en is klaar voor het podium, de studio en daarbuiten.

1729763598739.png

Belangrijkste hoogtepunten:
Virtuele stemkaarttechnologie voegt organische, natuurlijke variatie toe aan elke stem.
Vier oscillatoren per programma voor een breed scala aan complexe tonen.
Analoge modelleringstechnologie van de volgende generatie voor ongeëvenaard sonisch realisme.
Dubbel gemodelleerde filters, geïnspireerd op legendarische Korg-synthesizers.
Kaoss Physics en Motion Sequencing 2.0 voor geavanceerde modulatiecontrole.
Semi-gewogen toetsenbord met 37 toetsen en aanslag- en releasesnelheidsgevoeligheid.
Meer dan 5.500 modulatiebestemmingen, die ongekende controle bieden.
Inclusief op maat gemaakte zachte hoes voor draagbaarheid en bescherming.

Icoon voor Geverifieerd door de community

Even los van wat het kan: ziet eruit als een Behringer?!?
In het donker op het podium zie je dat toch niet. Als de knopjes maar blijven zitten.

Goedkoop uitziend design is nooit een goede marketingstrategie in de wereld van de luxe-artikelen.

klinkt als dezelde maker van de Prologue demo. goede demo :)
vind deze VA goed klinken. helaas kun je niet heel veel. crossmod en fm tussen de 4 vco's doen. allen 1 naar 2....

Volgens de spec's :
Aftertouch and Poly Aftertouch (external MIDI only)

Ik vraag me af of die nu Multi-timbraal te gebruiken is ?
Yep , dat is mogelijk

Heb de handleiding voor een groot deel doorgenomen, en moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van dit ding.

Had ik beter niet kunnen doen, want kan nu haast niet meer wachten op een module versie (of SE versie met polyAT)..

Ik heb de handleiding ook gelezen en meteen ook maar die van de Wavestate herlezen en die van de Modwave gelezen, ter vergelijking. Voor mij is een versie met een groter klavier alleen maar zinvol als het scherm, het bedieningspaneel en de aansluitingen worden uitgebreid. Dan kan hij concurreren met de Groove Synthesis 3rd Wave, mits de geïnteresseerde koper genoegen neemt met virtueel analoge filters en versterkers. Gezien de vorige SE-versies verwacht ik echter niet dat Korg die wens gaat vervullen.

Denk dat de Third Wave toch wel wat meer in zijn mars heeft, ding klinkt gewoon echt goed met veel power en presence en een zeer diepe synth engine. Korg vind ik toch meestal wat slapjes in vergelijking, al heb ik deze nieuwe natuurlijk nog niet in het echt gehoord (maar geldt zeker wel voor Modwave en Wavestate).

Heb de handleiding voor een groot deel doorgenomen, en moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van dit ding.

Had ik beter niet kunnen doen, want kan nu haast niet meer wachten op een module versie (of SE versie met polyAT)..
Korg vraagt voor de SE versie van de Wavestate zo'n € 800,- meer, dat zou betekenen dat een eventuele SE versie van de Multi/Poly rond de €1800,- zou gaan kosten. 😞

Denk dat de Third Wave toch wel wat meer in zijn mars heeft, ding klinkt gewoon echt goed met veel power en presence en een zeer diepe synth engine. Korg vind ik toch meestal wat slapjes in vergelijking, al heb ik deze nieuwe natuurlijk nog niet in het echt gehoord (maar geldt zeker wel voor Modwave en Wavestate).
Ja, ook een Raspberry. Qua synthese gaat de Multi/Poly dieper en ook ik heb de Multi/Poly nog niet in het echt gehoord, maar de 3rd Wave heb ik bij een muziekvriend van me twee uur bespeeld en die is zowel qua klank en bouw krachtig. Als hij twee oscillatoren per stem had gehad, was het ook oké geweest. Je merkt aan alles dat dat instrument met zorg en liefde is gemaakt en de firmware is uitstekend. Ook dat is wat waard.

Back