Elektron Digitone 2

Digitone-II-hero-2048x1150.jpg

Het werd dus geen Tonverk, maar de verwachtte opvolger van de Digitone.
Zelfde concept, maar dan 'in alles beter' zoals ze zelf zeggen.

• 16 stemmig multi membraal
  • 4 machines
    • Wavetone (2 osc synth)
    • Swarmer (supersaw met waveform control)
    • FM Tone (de oude vertrouwde)
    • FM Drum (algoritmes die meer voor drums bedacht zijn.
  • 6 filtertypes
  • 16 synth / midi tracks
  • 16 noot polyfonie MIDI per step.
  • 16 midi CC controls
  • 2 LFO's per track
  • 128 steps (ipv 64)
  • Euclidean sequencer
  • De prijs is natuurlijk ook ongeveer verdubbeld t.o.v. de oude Digitone.

Voor een compleet vergelijk :

Ik heb last van plaatsvervangende excitement! Lekker hoor!

zag ook dat er compressie op de DN2 zit nu met dezelfde indeling als op de dt2, die had ik nog ff niet gezien.

Ben blij dat ik onlangs de keuze heb gemaakt om alleen met dt/dn combi te werken. Nu de 2’s uit zijn is dat gevoel alleen nog maar versterkt.

Veel plezier met de combo!! 👍👍👍

Tony is net gearriveerd uit zweden.

Heb nu wel Tony 2 times, maar more is less, toch?! :) :) :)

Vanavond lekker klooien na t sporten, whiehiew!

@rubbah benieuwd naar jou ervaring van den Tony 2x te hebben in je studio.

ik zie DN2 hier wel nog komen maar de DN1 gaat sowieso niet weg;)

en nu effen dromen.....
een rijtje mk1's in mijn studio en daarnaast een rijtje mk2's
Maar dan begin ik nu best te zoeken naar een MNM Mk2 :D

Zie het nut niet zo om die 1 aan te houden, anders dan in een dj mixer prakken voor een liveset, maar die maak ik amper. Wellicht komt dat door t gemis van meerder boxes… hmmm misschien toch houden en er een DT1 bijkopen ;)

1e indruk is goed. Transpose buttons zitten erg fijn, zodat je tijdens het pingelen een ander octaafje kan pakken. Efecten zoals in de DT2 zijn super. Alleen nog ff uitvogelen hoe het zit met de oude geluiden en projecten. Die heb ik wel teruggezet (projecten) maar de geluiden matchen nog niet.

Wat een machine is dit geworden zeg, BAM!!

De look is ook echt nog strakker zo. Wit scherm, zwarte keys. Super. Zou hem graag een keer proberen maar heb een haat/liefde verhouding met FM...
Ik ben echt fan van de Digitakt (enige constante in mijn thuisstudio) en heb meermaals geprobeerd ook de digitone leuk te vinden. Vond de pads en de zachte sounds geweldig, maar het schelle / blikkerige van FM helemaal niet... Ben echt van de DX7 geluiden. Hoe is de Wavetone / Swarmer hierin? Is dat echt een andere sound? vind de demo's nog wat beperkt.

De look is ook echt nog strakker zo. Wit scherm, zwarte keys. Super. Zou hem graag een keer proberen maar heb een haat/liefde verhouding met FM...
Ik ben echt fan van de Digitakt (enige constante in mijn thuisstudio) en heb meermaals geprobeerd ook de digitone leuk te vinden. Vond de pads en de zachte sounds geweldig, maar het schelle / blikkerige van FM helemaal niet... Ben echt van de DX7 geluiden. Hoe is de Wavetone / Swarmer hierin? Is dat echt een andere sound? vind de demo's nog wat beperkt.
Ik denk dat je met de vele filter opties die scherpe randjes er wel vanaf kan krijgen, toch?

Voordeel van blikkerig en tinnerig is dat ze niet zo vol zijn dat ze daardoor lekker in de mix liggen. Heb t soms ook wel hoor dat ik denk; dit is TE slot wolfenstein achtig of gewoon heel schel, maar daar kun je wel wat mee doen.

Wavetone lijkt op een normale 2 oscs synth waarbij je van sine naar blokgolf kunt gaan

De swarmer heeft ook 2 oscs en lijkt op een soort megasupersaw, waarbij je m heel wijd kunt zetten, dan wat kronkeltjes in t geluid met anim, en met de N mod krijg je een soort bee-hyve effect. Klinkt heel dik, zeker voor techno maar ook voor ambient denk ik heel geschikt.

Heb niet langer dan een kwartier geklooid nadat ik alle geleuiden had overgezet, maar dit was ff op t eerste gezicht wat me opviel.

Had m helemaal gemist, die updates. Leuke features weer.

Is dit nu de hoofddigitone thread? Wat weinig posts dan voor zo’n dikke bak?! Enfin, ik heb hem sinds een dag en het viel me op dat er geen latch of hold achtige functie op zit om een akkoordje of enkele noot neer te leggen en dan lekker te tweaken, dat is wel jammer zeg maar.. En ja, ik weet dat ik een noot 128 steps mee kan geven maar dan nog. Ik zou dat liever in de vorm van een klassieke HOLD zien.

Is dit nu de hoofddigitone thread? Wat weinig posts dan voor zo’n dikke bak?! Enfin, ik heb hem sinds een dag en het viel me op dat er geen latch of hold achtige functie op zit om een akkoordje of enkele noot neer te leggen en dan lekker te tweaken, dat is wel jammer zeg maar.. En ja, ik weet dat ik een noot 128 steps mee kan geven maar dan nog. Ik zou dat liever in de vorm van een klassieke HOLD zien.
Ik heb zelf geen dn2 maar op andere elektrons kan je idd de gate lengte veranderen naar 128 steps, maar ook de release op inf zetten op meerdere plaatsen. Zo maak ik m’n drones op de syntakt

Ik heb zelf geen dn2 maar op andere elektrons kan je idd de gate lengte veranderen naar 128 steps, maar ook de release op inf zetten op meerdere plaatsen. Zo maak ik m’n drones op de syntakt
Dank voor je reactie, ik wist dat je de steps ook op infinite kon zetten maar als je dan van pattern verandert retrigt die hem wel. Ik lees net dat je hem ook via extern pedaaltje kunt mappen naar de amp of release en dat dat the job wel doet, zal dat even proberen dit weekend ook want ik wil tussen patterns door ook kunnen dronen..

Back