Ik bem overgestapt vanwege de standalone functie. Leek me leuk voor op de bank ipv in de studio.
Valt op zich niet tegen. Je bent wel beperkt tot bepaalde ableton plugins natuurlijk en er ontbrak vooral in t begin het een en ander aan functionaliteit. Maar er is al een hoop gefixed.
IK gebruikte push 2 eigenlijk voor maar 10% van de functionaliteit. Lastig apparaat om in te komen vond ik (als totale beginneling destijds), maar dat was reden nummer 2 voor mij om standalone te nemen.
Ff goed de tijd nemen om hem onder de knie te krijgen buiten de studio. Dat werkt voor mij wel aardig gebruik de push 3 nu ook in de studio een stuk meer.
Ook gebruik ik hem buiten de studio om eens rustig de ableton plugins 1 voor 1 grondig uit te pluizen.
Hij bedient ook een stuk makkelijker dan de 2. De grote draaiknop op de 3 vond ik met name een flinke upgrade kwa bediening. Ook de rest van de layout is wat beter uitgedacht.
En ook MPE bediening had ik ook nog niet in huis... leuk (maar ik ben niet zo'n virtuoos bespeler, dus das meer een lolletje voor mij)
Standalone was voor mij het voornaamste, maar de bediening van de 3 is dus ook wel een stuk fijner.
Als je het geld hebt zou ik de push 3 zeker overwegen.
Als op termijn de standalone upgrade de moeite waard zou kunnen zijn voor je is het natuurlijk helemaal de moeite waard.
de standalone upgrade is wel heel erg prijzig natuurlijk... of ie dat waard is hangt helemaal van je eigen wensen en portemonnee af.
Je kunt voor dat geld een hoop mooi ander spul krijgen ook.
Voor wat het waard is - ik heb geen seconde spijt van de push 3. Maar eerlijk is eerlijk...als al het bovenstaande je weinig interreseert dan is het prijskaartje best flink (zelfs zonder SA).
En hoeveel geld het waard is voor je is een hele persoonlijke beoordeling natuurlijk.