Welke synth of hoe te maken?

H-Man

Stamgast
Lid sinds
8 oktober 2012
Berichten
151
Locatie
Zoetermeer
Goedenavond allemaal,

Deze week kwam ik dit nummer tegen, met een fantastische bas. Ik heb deze sound wel eens eerder gehoord, maar herken zo 1, 2, 3 niet uit welke synth die komt.
Iemand die dit geluid herkend? Of weet er iemand hoe je iets soortgelijks zou kunnen maken met een willekeurige andere synth? Het gaat vooral om dat resonante crispy geluid zeg maar : )

Alvast bedankt! (Ook voor de tips)
 
Laatst gewijzigd:
Ik ging nog even in mijn geheugen graven en kwam erachter dat er oude hardcore track is waar dit geluid ook in voorkomt - weliswaar in iets andere vorm. (Dat is Love, Sex and Danger van The Prophet & Liza 'n Eliaz). Hier ook een snippet van dat geluid
 
Goedenavond allemaal,

Deze week kwam ik dit nummer tegen, met een fantastische bas. Ik heb deze sound wel eens eerder gehoord, maar herken zo 1, 2, 3 niet uit welke synth die komt.
Iemand die dit geluid herkend? Of weet er iemand hoe je iets soortgelijks zou kunnen maken met een willekeurige andere synth? Het gaat vooral om dat resonante crispy geluid zeg maar : )

Alvast bedankt! (Ook voor de tips)
Bekijk bijlage 3853037
Dit is overduidelijk FM synthese.. het karakter van die boventonen.. met een beetje proggen kun kom je redelijk dicht bij het geluid van een geplukte electrische basgitaar.. beetje on-natuurlijk.. maar het klinkt zo lekker anders..
Het doffer en sherper worden is een filter (via LFO of by hand) en de resonance van het filter lijkt wat open te staan.. maar kan ook nabewerking zijn met een plug-in (of een los filter).
 
Goedenavond allemaal,

Deze week kwam ik dit nummer tegen, met een fantastische bas. Ik heb deze sound wel eens eerder gehoord, maar herken zo 1, 2, 3 niet uit welke synth die komt.
Iemand die dit geluid herkend? Of weet er iemand hoe je iets soortgelijks zou kunnen maken met een willekeurige andere synth? Het gaat vooral om dat resonante crispy geluid zeg maar : )

Alvast bedankt! (Ook voor de tips)
Bekijk bijlage 3853037
Zoals MacGyverGear al aangeeft het betreft een FM achtig Bass Synth geluid met ik denk een filter sweep of combinatie phaser effect , er zijn diverse FM softsynths zoals de gratis Dexed ( vst )of Oxe FM ( vst ), succes.
 
Back
Top