Hallo ik ben Simeon

Synthmeon

Nieuwkomer
Lid sinds
13 september 2024
Berichten
2
Locatie
Amerongen
Hallo allemaal,

Ik ben Simeon en ik kom hier graag meepraten over synthesizers. Ik maak al lang muziek, zowel akoestisch (vooral klassiek gitaar) en elektronisch (vooral met software). Sinds dit jaar ben ik steeds meer met hardware gaan doen en ik ben langzamerhand een collectie gear gaan samenstellen waarmee ik live elektronische muziek kan improviseren. Ik ben erg geïnspireerd door Colin Benders, maar ik wil zelf meer melodieuze muziek maken in plaats van het stampwerk waar hij tegenwoordig vooral mee bezig is. Denk ook aan de 'Stoor' sessies onder leiding van Speedy J en andere live techno acts. Ik ben nu hard aan het oefenen want ik heb in de winter twee kleine optredens staan.

Gear
Ik heb net een tweedehands Analog Keys van Elektron gekocht, dit geweldige apparaat ben ik nu aan het leren bespelen. Daarnaast staat er een DRM1 van Vermona op tafel, aangestuurd door een Beatstep Pro, en een monosynth: de MiniBrute 2S van Arturia. Dit is mijn voornaamste gear om live muziek mee te maken. Ik heb nog een sampler SP404 van Roland, maar ik vind het weinig aan om met samples te werken. Deze gebruik ik nu vooral als effectendoosje.

Mijn voortgang qua live muziek maken deel ik op YouTube, onder de naam SimeonMakesMusic. Mocht je geïnteresseerd zijn: link naar mijn kanaal

Hopelijk kan ik hier vragen stellen over vooral live gear, en wellicht ook iemand helpen met mijn mening en geringe ervaring. Sowieso leuk om aan te haken bij andere synth nerds!

Groetjes,
Simeon
 
Back
Top