Sequencer, input gevraagd

Grumble

Happy Drumming
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
1.119
Locatie
Eibergen
Ik ben een sequencer aan het ontwerpen/bouwen en zoek info over onmisbare features waar ik door onkunde op dit gebied niet aan denk.
Het volgende heb ik bedacht om te implementeren:

Euro formaat.
8 kanaals - schuifpotmeters, daarboven LED's, eronder een drukknop(1).
Midi din uit.
2.7" kleuren TFT schermpje
ESP32-WROOM-DA processor, dual core.
Rotary encoder met drukknop.
Trigger input.
Gate output.
Analoge waardes van de schuifpotmeters.
Knopje step avance.
Knopje start/stop.
Gate input (functionaliteit als start/stop knopje)
Als ik drukknop(1) ingedrukt houdt, kan ik parameters instellen van het desbetreffende kanaal.
Zoals: midi offset, Gate lengte (tijd tussen note-on en note-off).
Ratcheting of juist langer als één step.

Waar ik nog over twijfel:
In midi de mogelijkheid van het genereren van accoorden.
Analoog: gain en offset?

Graag hoor ik van features die ik evt kan inbouwen.
 


Ik heb al eens een sequencer gemaakt waarbij ik met een half oog naar de Metropolis van Intellijel heb gekeken (vandaar de 1984 sequencer 😉), en een aantal van de mogelijkheden van deze sequencer wil ik ook weer in deze sequencer bouwen.
 
Bij de metropolis vond ik het spelen met de gate mode, pulse counts en skip knoppen echt heel leuk. Alle noten in een scale zetten en knoppen drukken/schuiven tot je wat leuks hebt :)
 
Euro formaat.

Als in: eurorack?

Dan zou ik de midi schrappen. Tenzij je 'm ook bedoelt als converter. Maar als je een basis-project wil, om je unkunde aan te pakken, zou ik focussen op één primaire functie, ipv een zakmes.

Je omschrijving deed me denken aan de Joranalogue Step 8 en Befaco Muxlicer, misschien kan je die eens bekijken voor inspiratie. De suggesties die ik je zou geven, komen daar althans vandaan (reverse optie bijv, en de mogelijkheid om met cv een stap te kiezen).

Als de ledjes verder slim geplaatst zijn, zou ik zelf als gebruiker dat schermpje niet hoeven. Ik zie in de lijst met functionaliteiten ook niet echt een reden daartoe. Maar misschien zit ik waaaaay off met wat jij in gedachten hebt.
 
Dank je wel!
Inderdaad, als in eurorack, waar ik al een flinke (vind ik) grote kast van heb, zie ook de link van mijn onderschrift.
In m’n eurorack zitten vrij veel modules die met Midi aan te sturen zijn, vandaar mijn idee om een Midi uitgang op deze sequencer te hebben.
Er leeft bij mij ook het idee (maar dat moet ik nog uitwerken) om naast het schermpje 4 schakelaars te plaatsen, die een functie krijgen, behorend bij het gekozen menu. Softkeys?
 
Back
Top