PSU

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
24 juni 2002
Berichten
7.025
Locatie
<zh>
Is dit nu een Ac/Ac adapter of een ac/dc ?

Hij is wel 12 Volt 1500 MA en ik heb een AC nodig

Volgens mij uitgang DC ?
 

Attachments

  • IMG_1499.JPG
    IMG_1499.JPG
    218,9 KB · Bekeken: 39
Laatst gewijzigd:
Is een 230V AC/ 12V DC adapter.
1500mA.
Min aan de buitenkant van de plug, plus aan de binnenkant.
Dus, naar ik meen te begrijpen, niet wat jij nodig hebt.

Cheers,
Exo. :mega:
oke, jammer idd precies wat ik niet nodig heb. Heb een 12v 1500MA ac/ac nodig.
 
Heb er ook lang naar gezocht voor mijn HR16...
Deze kan nuttig zijn, hangt natuurlijk van de stekker af.


Cheers,
Exo. :mega:
 
Heb er ook lang naar gezocht voor mijn HR16...
Deze kan nuttig zijn, hangt natuurlijk van de stekker af.


Cheers,
Exo. :mega:
Oke, dat is mooi. Ga nog ff bij de kringloop kijken binnenkort. Kan altijd die van de link bestellen. Dank !! Liefst heb een originele Boss, is nieuw niet meer leverbaar
 
Voor je kringloopzoektocht: als er een + en - staat is het AC/DC, net zoals het = symbool. Een AC/AC adapter heeft een ~ symbool voor de output en geen + of -.
Oke, dank voor de info. Zag dat die winkel van die nieuwe adapter in belgie zit. Ga binnenkort eens langs de kringloop, in het verleden ook prima geholpen zelf twee adapters gezocht een met juiste specificaties en een met juiste plug en hadden ze van 2 een gemaakt.
 
Toch weer een vraagje. Veel lezers leren hier ook van ;-)

Heb deze gevonden 1.6 A dat is goed want dat is 1500 MA en meer is goed. Alleen er staat ook 20 VA een originele adapter heeft 22 VA kan dat kwaad ? Moet wel ff kijken hoe er een kabel aan te zeggen. het is een psu van een halogeen lampje.

Vraag me af stel je moet 1500 MA en je heb er een met 1000 MA. kan dat kwaad? of sloop je het apparaat er mee of gaat die helemaal niet aan ?
 

Attachments

  • IMG_1500.JPG
    IMG_1500.JPG
    142,2 KB · Bekeken: 12
  • IMG_1501.JPG
    IMG_1501.JPG
    107,5 KB · Bekeken: 11
VA is spanning (volt) maal stroom (ampere). Dus 1,6A op 12V = 19,2 VA. Als jouw bestaande adapter 22 VA is dan is die dus niet precies 1,5A x 12V. Dat kan dan aan de spanning liggen of aan de maximale stroom. VA drukken we ook wel uit in Watt (vermogen).

Als je een apparaat wat 1500 mA trekt aansluit op een 1000 mA adapter dan gaat je adapter in ieder geval kapot, en als je pech hebt daarna ook je apparaat. En als je echt pech hebt gaat daarna je huis in de fik. Beter dus gewoon een adapter scoren met de juiste specificaties.
 
Uitgaande van het feit dat beide voedingen 12V zijn, zijn de berekeningen als volgt.

22VA is 22/12=1.83A (originele voeding)
20VA is 20/12=1.66A (gevonden voeding)

De originele voeding kan dus 200mA meer stroom leveren.
Als het apparaat wat het moet voeden 1.5A (=1500mA) vraagt, kun je de gevonden voeding ook gebruiken.
 
De originele adapter, die ik niet heb is 12 V 1500 MA 22 VA. Ik zoek dus een psu, Die ik heb gevonden is 12V 1.6 A 20VA zou ik deze kunnen gebruiken ?

Stel, ik vinden een PSU die is 12 V 1500 MA en 30 VA zou dat dan ook goed zijn. Als zoek tussen adapters moet je ook echt letten om dat VA ?
 
Dat klop dus niet.

Want dan zou de originele voeding 12V x 1.5A= 18VA zijn en niet 22VA.
De gevonden voeding kun je gebruiken.
 
Dit word ook aangeboden als vervanging en die heeft dan 1200MA. Ik zou zeggen niet geschikt.. https://reverb.com/item/3763270-boss-se-50-or-se-70-power-supply-brb-120-roland
Dat is een 120 volt adapter, niet geschikt voor gebruik in Nederland want wij hebben 230 volt uit de muur.

Een snelle google leert dat de Boss SE-50 1000mA aan stroom vreet. Wat je nodig hebt is een 230VAC naar 12VAC adapter, die op de uitgang minimaal 1000mA levert. 1200mA is dus in principe genoeg.

Die SE-70 adapter die je laat zien zou dus ook moeten werken, mits het plugje past.
 
SE-50 heeft 1000mA nodig, soms hebben ze wel een 1500mA psu zelfde als die bij de SE-70 en die heeft 1500mA nodig. Moet ff opzoek naar snoer met passend plugje. Dat ff solderen, ben er niet zo happig op om iets vast te solderen in een adapter.
 
Back
Top