Amsterdam studio verhuren

BillyBacks

Nieuwkomer
Lid sinds
19 januari 2022
Berichten
3
Locatie
Amsterdam
Hallo,

Ik ben van plan om begin 2025 een aantal geluiddichte studio's te huur te openen in Amsterdam.

Ik zou graag willen begrijpen (buiten mijn eigen behoeften als artiest) welke eisen je zou hebben als je op zoek was naar een ruimte? (grootte, prijs, voorzieningen etc).
Als je geïnteresseerd bent om op de wachtlijst te komen, kijk dan op nonsensitystudios.nl.
Bij voorbaat dank, alle feedback is echt nuttig!
 
Dus je vraagt enerzijds wat de behoefte is, maar tegelijkertijd wil je graag dat mensen zich aanmelden op je wachtlijst.
Beetje alsof je gevraagd wordt om op een politieke partij te stemmen en we achteraf wel gaan bepalen wat het partijprogramma precies gaat worden.

Sorry voor de zure modus, maar ik begrijp de volgorde niet helemaal.
 
Ik waardeer de feedback en begrijp je punt volledig, geen zure modus.
Na met een paar mensen in de branche te hebben gesproken, begrijp ik dat er behoefte is aan betaalbare, geluiddichte ruimte.

Ik kies tussen een paar ruimtes en overweeg de afmetingen waarin ik de studio's ga bouwen.
Dus als je iemand bent die ergens geluiddicht wil huren om muziek te maken, dan ben je van harte welkom om lid te worden van de mailinglijst om bouwupdates te volgen, en ik vraag nu om je feedback over welke voorzieningen je graag zou willen zien. Als je specifieke vragen in gedachten hebt, laat het me dan weten.
 
Amsterdam is voor mij sowieso nogal uit de route, en ik zou er ook tegen opzien wegens bereikbaarheid (files, smalle straatjes met eenrichtingsverkeer, wegversperringen/opbrekingen en parkeerproblematiek). Wat ook meteen mijn eerste vragen en eisen zou zijn ... Kun je er een beetje goed komen en gratis voor de deur of in elk geval in de directe omgeving parkeren.
 
Ooit was ik een keer bij de shiva/Interface studio`s (van dat tijdschrift) die hadden ook oefenruimtes te huur en toen kon ik nog gratis parkeren. Maar ik heb het idee dat dat al lang verleden tijd is. De laatste keer zette ik mijn auto in Diemen bij een winkelcentum. En dan vijf Km met de fiets.
Of anders €8 p.u. dat gaat `um niet worden.
En dan krijg je tegenwoordig nog z.g. milieuzones er bij.
Als je er per ongeluk doorheen rijd krijg je al een bekeuring.
Zonder dat men ooit ergens een kaart van toont van waar wel en waar niet.

`S avonds ergens misschien bij een afgelegen industrieterrein waar niemand woont.
En waar de parkeerplaatsen dan leeg zijn.
 
Ben zelf niet op zoek, maar als dat zo zou zijn zou ik een veilige locatie / laag inbraak riscio belangrijk vinden.
Kan me voorstellen dat er voor heel veel geld aan apparatuur in zon accommodatie komt te staan waar mensen zich geen zorgen over willen maken.
verder parkeer gelegenheid, bereikbaarheid.
 
Ik zou eerst goed marketing onderzoek doen om te kijken naar de vraag, behoefte en wensen in de markt, en deze niet laten afhangen omdat je een “paar” mensen in de branch hebt gesproken. Het zou namelijk zonde zijn van je tijd maar vooral ook geld.

Houd er ook rekening mee dat je het in de markt moet gaan brengen. Weet je waar je doelgroep uithangt en hoe je deze het beste bewust kunt maken van dat gene wat je aanbiedt? Wat zijn de voordelen voor hen, en zijn de kosten voor hun het waard om bij jou in de studio te komen zitten? Om jezelf in de markt te plaatsen is het belangrijk dat je een plan hebt en ook geld. Het gaat niet vanzelf of kosteloos. Past dat in je budget?

Hoe lang kan je het uithouden totdat er genoeg geld binnenkomt om uit de kosten te raken? En hoeveel moet je minimaal per maand binnenhalen om break even te draaien? En zo zijn nog wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden.

Niet om je te ontmoedigen, maar zorg er voor dat je alles goed in kaart hebt gebracht en de risico’s met elkaar afweegt naar de werkelijke vraag in de markt. Neem ook direct de feedback mee van de heren boven mij met de goede punten van aandacht die ze brengen om rekening mee te houden.
 
Laatst gewijzigd:
Voor meer info,


en


Dat zal dus waarschijnlijk in dit gebouw gaan komen.
 
Laatst gewijzigd:
NDSM is een prima locatie. Goed bereikbaar, voldoende leven omheen. En parkeerruimte, maar dan wel tegen Amsterdamse prijzen. Is wel wat @rvanommen ook zegt: (inbraak)veiligheid is key. Toch vaak dat boel verdwijnt of erger.

Op je site zie ik 14x 900 euro kaal voor 18 vierkante meter en/of (?) 750 voor 12m2. Staat dat al vast of vraag je wat beter is (mij lijkt, groter is beter). Oefen zelf wel eens met 3 in Helicopter en ik schat zo in dat met studio-apparatuur dat 3x6 m dan beter uitkomt. Betaalbaarheid lijkt me prima. Tijden lijken me wel een prbleem: niet 's avonds of op zondag open?

Ben overigens niet je doelgroep, evt van je huurders als die kant-en-klare studio's verhuren.

>ff wat onzin weggehaald die ik makkelijk op de website had kunnen vionden
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben vaak bij NDSM kade geweest. Bereikbaarheid met de auto is best okee (als de A10 niet vast staat bij die tunnel daar 😁). Maar geen kleine kutstraatjes en genoeg parkeerplek in elk geval.

Goede inbraakbeveiliging is daar denk ik wel een goed idee ;)
 
Op je site zie ik 14x 900 euro kaal voor 18 vierkante meter en/of (?) 750 voor 12m2. Staat dat al vast of vraag je wat beter is (mij lijkt, groter is beter).
Hoe denk je dat geld terug te verdienen?

Dan mag iedereen lekkere grote klere herry maken bij mij gratis.
Want mijn buren geven ook feestjes en ze geven ook geen bericht meer af omdat ze weten dat ik er geen bezwaar tegen heb. Het heeft meer een open karakter.
Maar op een andere plaats stoppen ze een briefje in de bus dat ze het plaatselijke zaaltje hebben afgehuurd een halve kilometer verder op en dan viertien dagen van te voren. Wat een onzin.
 
goed verhaal weer man…

Stevige prijs vind ik wel, maar ben dan ook niet de doelgroep. Ik zou er wel voor verwachten dat ik er dag en nacht in kon. Je weet nooit wanneer de creativiteit inslaat :)

Qua studio voor een of enkele uren zou ik willen dat de apparatuur daar staat om goede opnames te maken. Qua zang met ready to go setup. Qua instrumenten lastig, eigenlijk vooral inputs in een goede geluidskaart.

Andere interessante setup zou kunnen zijn om je muziek te mixen. Dus goed afluistersysteem en wellicht wat outboard. Maar ook daar geldt natuurlijk weer voor: wat zet je dan neer?
 
Oefen zelf wel eens met 3 in Helicopter en ik schat zo in dat met studio-apparatuur dat 3x6 m dan beter uitkomt.
Om dan even te vergelijken met Helicopter (daar oefen ik ook regelmatig met m'n band sinds SoundStudio10 in Noord gesloten is): zorg dat de ruimtes goed geisoleerd zijn, je zou niet willen dat een ambient producer de hardcore van er naast er doorheen gepompt krijgt ;)
(bij Helicopter is er behoorlijk veel "bleed" van naastgelegen ruimtes)

Lijkt me trouwens dat dit niet bedoelt is voor hele bands maar individuen?
 
Ik ben ooit eens in Veldhoven in zo'n soort verzamelgebouw van EDM muziekstudiootjes geweest. Kan de naam niet meer terugvinden. Wat me is bijgebleven is dat bepaalde afmetingen het gunstigste zijn qua akoestiek dus dat afmetingen bepalen vooral daar vanaf moet hangen. Ruimtes waren niet heel groot (in de buurt van die 18 m2) Ik was daar bij een producer van commerciële dance (redelijk succesvol naar ik begreep, 150 k. Facebookvolgers - zo werd dat blijkbaar destijds gemeten-) die zijn ruimte niet had behandeld (vanwege het voorgaande). Viel me op dat daar niet alles was verhuurd. Met huur van ruim 10 k. per jaar moet je volgens mij al best succesvolle producers/artiesten treffen. Succes gewenst, leuk initiatief ben benieuwd of je genoeg belangstellenden gaat vinden.
 
Back
Top