Hoe om te gaan met het leven.

Mensen met een boel problemen maken vaak prima muziek. Dus met die hoek kom je er niet. Elke keer ik enter duw gaat er een stuk van mijn vorige zijn dus ik houd het hierbij.
 
Dus topics als 'welke manual ruikt het lekkerst' of 'jouw favoriete youtube synthkanaal' zou prima kunnen, 'butthole sunbathing - ja of nee?' misschien wat minder.
Ik kan je opmerkingen en bijdragen vaak wel waarderen maar je cynisme wat soms de kop opsteekt en al verschillende keren in dit topic vind ik wat minder moet ik zeggen.
Als een topic je niet aanstaat reageer dan niet en laat mensen in hun waarde al past het niet in jouw straatje, ieder z'n eigen ding toch.
 
Maar deze draad blijkt ook een splijtzwam

En die hebben we gelukkig niet in draadjes over Behringer, analoog/digitaal, hardware/software. :D
En ja, cynisme is ook mijn ding. ;)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Maar cynisme is mijn ding.
Count me in ๐Ÿ‘
Beter allemaal wat muziek gaan maken.
Gooi dit topic maar dicht :slotje:
1000011313.jpg


Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik vind het een mooi topic, met boeiende invalshoeken en verhalen, met plezier gelezen.

Tijdens het lezen vroeg ik me af: Hoe om te gaan met online teksten van anderen?

Wat soms lijkt te vervagen -niet alleen hier maar op vele Fora- is wanneer iets een mening, gevoel, gedachten, ervaring, stelling, of simpelweg een verhaal is.
Het is soms net alsof alles wordt teruggevoerd tot een "mening", en een "mening" is de grondstof voor die in de Social Media gehaktmolen gaat. Daar, is een mening ook meteen een stelling die blijkbaar moรฉt worden aangevallen (dispuut).

Het uiten van een emotie, een gevoel, is toch eigenlijk geen mening? en al zeker geen stelling: Het hoeft dus niet waar te zijn, te kloppen (met de wetenschap), etc. iemands gevoel mร g scheef zijn, of gek, bizar, etc. dat maakt mij niets uit.

Soms verwacht iemand gewoon dat je er bent, dat je luistert, zonder oordeel. Ik probeer mijzelf daar van tijd-tot-tijd aan te herinneren, wees een goede luisteraar: Je tijd is je kostbaarste bezit, als je die met iemand deelt dan is dat waardevol. Diezelfde tijd, is eveneens grondstof voor Social Media.. jouw tijd, aandacht en mening is goud waard, het is in zekere zin concurrentie op onze tijd/aandacht.

Als je in een depressie zit, heb je geluk als je goede mensen om je heen hebt die je begrijpen (z.g.a. mogelijk) en je er doorheen slepen. De muziek is een goede afleiding, maar voor mij niet voldoende. Zat vaak achter m'n gear gaan zitten half-depri, er komt dan echt niks uit bij mij, het gaat zelfs tegenstaan.
 
Laatst gewijzigd:
Dat is precies waarom dit soort topics niet op Synthforum thuishoren. We zijn hier primair om te praten over synths en alles daar omheen, dat is ook de doelstelling van Stichting Synthforum Nederland en van dit forum. Hierbij zitten persoonlijke opvattingen over van alles (zoals politiek, levenshouding, religie, persoonlijke overtuiging) alleen maar in de weg, wat hier maar weer blijkt. In plaats van als gelijken met elkaar te discussiรซren over wat ons bindt, wordt het kissebissen over de dingen die ons verdelen. Daarom had er gewoon op pagina 1 al een :slotje: op gemoeten. Maar ja.
Apart dan dat je op vrijwel iedere pagina van dit topic meerdere bijdragen levert (sterker nog, waarschijnlijk -heb het niet geteld maar denk het- ben je de topbijdrager aan dit topic qua aantal posts).
 
Vind van niet.Bier is wel ergens verbonden hier en kan leiden tot een creatief proces in de muziek en zodoende een mentaal welbevinden versterken.Zeker na 4 biertjes..Schol.

Dat bedoel ik! Een discussie over hoe je in het leven staat kan ook het mentaal welbevinden bevorderen. Daarom ben ik voor zowel het biertopic als topics over hoe prettig te leven (zodat je tijd en energie over houdt voor muziek maken en met synths spelen). De enige voorwaarde die ik eraan zou stellen is dat dergelijke discussies over bijzaken niet overheersend moeten worden en beperkt blijven tot de afdeling "Algemene discussie [overig]". En dat is nu ook het geval. Ergo: geen probleem.
 
Apart dan dat je op vrijwel iedere pagina van dit topic meerdere bijdragen levert (sterker nog, waarschijnlijk -heb het niet geteld maar denk het- ben je de topbijdrager aan dit topic qua aantal posts).
Ik kan ook niet wegkijken bij een ongeluk terwijl dat eigenlijk wel zou moeten.
 
We zijn hier primair om te praten over synths en alles daar omheen, dat is ook de doelstelling van Stichting Synthforum Nederland en van dit forum.
Ik voel me meer verbonden met een forum waar mensen persoonlijke dingen delen, ook als dat een keer wat zwarter of ongemakkelijker is. Laat iedereen lekker zichzelf kunnen zijn. Over techniek lullen is nuttig en leuk, maar de kern van muziek is emotie. Zonder emotie geen muziek. Als emotie en menselijkheid niet zichbaar mogen zijn, dan ga je terug naar een soort jaren '50 moraal, waarin iedereen die afwijkt van de consensus vooral onzichtbaar in de hoek moet blijven. Meh. Dus nee vooral geen slotjes op dit soort topics. This is the 21th Century for gods sake.
 
De missie van de Stichting die eigenaar van dit forum is luidt "het bevorderen van kennis en kennisuitwisseling op het gebied van digitale en elektronische muziek, muziekinstrumenten en muziekproductie-apparatuur."

Alle draadjes die dat niet ondersteunen komen per definitie in aanmerking voor een nekschot en het zal uiteindelijk aan de mods zijn in hoeverre zaken gedoogd worden, waarbij de community ook zijn zegje kan doen :D

Wist je dat MDMA voor PTSS behandelingen soms wordt gebruikt..... daar kan je ook heel creatief van worden.... Dus dat valt er dan toch onder...?? :D




Ik voel me meer verbonden met een forum waar mensen persoonlijke dingen delen, ook als dat een keer wat zwarter of ongemakkelijker is. Laat iedereen lekker zichzelf kunnen zijn. Over techniek lullen is nuttig en leuk, maar de kern van muziek is emotie. Zonder emotie geen muziek. Als emotie en menselijkheid niet zichbaar mogen zijn, dan ga je terug naar een soort jaren '50 moraal, waarin iedereen die afwijkt van de consensus vooral onzichtbaar in de hoek moet blijven. Meh. Dus nee vooral geen slotjes op dit soort topics. This is the 21th Century for gods sake.

Ik wilde eigenlijk niet te serieus reageren op dit topic....maar toch...

Wat mij opvalt is dat er altijd een aantal mensen zijn, die reageren op nieuwkomers, welkom heten etc...
Heel mooi. Daar wij elkaar eigenlijk nooit zien, weet je niet wat de andere er voor een waarde aan hecht. Dat kan meer zijn dan je denkt. Zoals iemand die opzoek is naar een connectie...

Ik heb ooit een draadje gestart omdat ik worstelde met mijn setup,.. dat komt helaas door iets, de reacties hebben mij geholpen..

Ik heb een tijdje geleden een zwik zooi verkocht voor een blinde vriend van mij die de boedel moest verkopen van een blinde overleden vriend van hem.. (reden dat ik er tussen zat omdat hij het zelf niet kon).... heb ik hele leuk reacties op gehad. Daar waren die maat van mij en ik... erg blij mee....

ook al waren het misschien wel synth gerelateerde issues..... zat er ook een stuk emotie, levens issues bij

Mijn dank is groot aan die mensen die mij en mijn maat een glimlach hebben bezorgd in wat mindere tijden...๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
 
Laatst gewijzigd:
Juist - als het allemaal puur zakelijk zou moeten blijven, dan zou het hier maar een kille bedoening zijn.
 
Sja, als de goegemeente van mening is dat publiekelijke emotionele lekkages een verrijking van het forum zijn dan is het maar zo. Ik heb mijn zegje gedaan en klaarblijkelijk ben ik in de minderheid. Ook wel eens lekker. Krijg ik nu subsidie? :okdan:
 
Sja, als de goegemeente van mening is dat publiekelijke emotionele lekkages een verrijking van het forum zijn dan is het maar zo. Ik heb mijn zegje gedaan en klaarblijkelijk ben ik in de minderheid. Ook wel eens lekker. Krijg ik nu subsidie? :okdan:
Komt goed!
Als je tegenwoordig een minderheid bent krijg je meer gedaan dan een meerderheid...

1000011513.jpg


Cheers,
Exo. :mega:
 
Back
Top