Hoe om te gaan met het leven.

tja, wat een open deuren topic zeg....
tis wel raar dat zon topic als deze meer respons heeft dan synth gerelateerde.

Schijnbaar lopen er nogal wat labiele types rond...en ja, zielig gaan zitten doen met zijn allen doe ik niet aan mee.
Is de andere kant van het sombere gelul laten zien zeg maar.

Lekker elkaar de put in praten, wat schiet je daar nu mee op. En persoonlijke zaken moet je persoonlijk oplossen...
Maak gewoon een gabber track als je de woede kwijt wilt, ofzow....
Enerzijds is het natuurlijk beter daarover te praten, omdat je hier een aantal mensen kent op een bepaalde hoogte en is hier behoefte naar.

Aan de andere kant: dit is een muziek/synt/gear forum en geen wachtkamer van Sigmund Freud.
 
Mwah, op zich ben ik wel fan van heel veel van de moderne geneugten die we toen niet hadden en ik zou niet terug willen. Maar de wereld was voor mijn gevoel toen wel wat vrolijker en optimistischer dan die nu is met de constante barrage van 24/7 news cycles vol oorlog, klimaat/milieuonheil, extremisme en andere rampspoed.
 
Aan de andere kant: dit is een muziek/synt/gear forum en geen wachtkamer van Sigmund Freud.
Vandaar het subforum over 'algemene' zaken :)

Daar komt meer voorbij dan de 'synthgerelateerde' zaken.
Ik ga hier zelf iig geen zware onderwerpen uitdiepen, of vertellen hoe iets wel of niet 'moet' op dit gebied, dat hoort (m.i.) niet op een forum thuis :).
 
Mwah, op zich ben ik wel fan van heel veel van de moderne geneugten die we toen niet hadden en ik zou niet terug willen. Maar de wereld was voor mijn gevoel toen wel wat vrolijker en optimistischer dan die nu is met de constante barrage van 24/7 news cycles vol oorlog, klimaat/milieuonheil, extremisme en andere rampspoed.

Het is allemaal relatief, natuurlijk. Voor de gemiddelde Joegoslaaf of Tutsi in Rwanda waren de jaren '90 niet echt een feest, maar in het Westen was het voor velen toch wel een redelijk goede tijd, denk ik.
 
Mwah, op zich ben ik wel fan van heel veel van de moderne geneugten die we toen niet hadden en ik zou niet terug willen. Maar de wereld was voor mijn gevoel toen wel wat vrolijker en optimistischer dan die nu is met de constante barrage van 24/7 news cycles vol oorlog, klimaat/milieuonheil, extremisme en andere rampspoed.
Het nieuws staat nu ook wel ff dichterbij.. manipulatie.. etc..:bekdicht: Maar natuurgeweld is wel iets wat behoorlijk veranderd is sinds 'n paar decennia terug (toen dit allemaal nog ver weg leek te zijn..)
 
Het is allemaal relatief, natuurlijk. Voor de gemiddelde Joegoslaaf of Tutsi in Rwanda waren de jaren '90 niet echt een feest, maar in het Westen was het voor velen toch wel een redelijk goede tijd, denk ik.

Ja, er is altijd wel ergens gelazer natuurlijk. Voor mijn gevoel is er op dit moment wel erg veel gelazer op veel plekken tegelijk en ook (te) dichtbij. En natuurlijk is het ook zichtbaarder en veel meer aanwezig door alle (sociale) media die dag en nacht om aandacht strijden ipv dat je alleen het NOS journaal en de papieren krant zag.
 
Maar natuurgeweld is wel iets wat behoorlijk veranderd is sinds 'n paar decennia terug (toen dit allemaal nog ver weg leek te zijn..)

Ook relatief, natuurlijk. Ik denk dat veel Oekraïners liever zo nu en dan een overstroming hebben zoals wat we nu hebben gezien in Tsjechië en Polen, dan de ellende die ze nu hebben.
 
Tsja, allemaal eigen schuld dikke bult natuurlijk. Dat komt er van als je vanuit het Westen 200 jaar lang de wereld economisch, ecologisch, politiek en sociaal naar de klote helpt, en de rest van de wereld dat eigenlijk ook een heel goed idee vindt.

En vroeger kon men een stuk minder vaak smullen van beelden van de rampspoed die men elders onderging. Een stukje in de krant met een korrelige foto, dat was het. De ellende was er niet minder om.
 
Tsja, allemaal eigen schuld dikke bult natuurlijk. Dat komt er van als je vanuit het Westen 200 jaar lang de wereld economisch, ecologisch, politiek en sociaal naar de klote helpt, en de rest van de wereld dat eigenlijk ook een heel goed idee vindt.

En vroeger kon men een stuk minder vaak smullen van beelden van de rampspoed die men elders onderging. Een stukje in de krant met een korrelige foto, dat was het. De ellende was er niet minder om.
Het valt mij op dat vroeger wat leiders niet het besef hebben wat een gevolg is van een bepaalde verandering.

Ik las laatst een artikel over het (deels) aan banden leggen van sociale apps zoals Facebook, X, Telegram. Het internet moest voor vrijheid zorgen, maar nu komen ze achter dat het zeer gevaarlijk kan werken ivm anonimiteit (zie/lees Telegram waar criminaliteit vandaan komt in sommige gevallen).
 
Ook relatief, natuurlijk. Ik denk dat veel Oekraïners liever zo nu en dan een overstroming hebben zoals wat we nu hebben gezien in Tsjechië en Polen, dan de ellende die ze nu hebben.
Naturlijk.. maar mislukte oogsten en niets te eten hebben.. en dit wordt alleen maar een groter probleem door een veranderend klimaat.. al is het alleen maar het graan wat een ander werelddeel van levensonderhoud voorziet. Met een beetje natte zomer is het aanbod van aardappelen ineens een stuk lager. Een aardappel zo genetisch manipuleren en veredelen dat het een waterplant wordt dat is een uitdaging maar dan valt er het jaar daarop ineens geen regen en is er geen oppervlakte water voor irrigatie.
 
Waren de jaren 90 vrolijker? Moeilijk te zeggen. Vrolijke bands en muziek (right said fred, happy hardcore) waren populair maar hoe-meer-depri-hoe-beter grungebands ook.
 
Ze zit nu in Canada schijnt het.. misschien is er hier ook teveel 5g en bereikt die straling ons niet meer.. :D

Maar wat een eng fenomeen idd.. Misschien was het slechts hypnose.. Rasta Rostelli had ook zo'n show..

 
Tsja, allemaal eigen schuld dikke bult natuurlijk. Dat komt er van als je vanuit het Westen 200 jaar lang de wereld economisch, ecologisch, politiek en sociaal naar de klote helpt, en de rest van de wereld dat eigenlijk ook een heel goed idee vind
Wat een onzin. Dankzij uitvindingen en vernieuwingen van het westen is de wereldbevolking sinds de jaren 50 verviervoudigd. Kinderen hoeven niet meer te sterven door lullige oorzaken als honger of mazelen. Dankzij het westen. Dat mensen in driekwart van de wereld meer kinderen maken dan verstandig is, is hun keuze. Maar het westen is een lichtpuntje op deze wereld. Dat is binnenkort over, maar dat is een ander verhaal.
 
Waren de jaren 90 vrolijker? Moeilijk te zeggen. Vrolijke bands en muziek (right said fred, happy hardcore) waren populair maar hoe-meer-depri-hoe-beter grungebands ook.
De jaren ‘90 waren leuk omdat we jong waren. Iedere generatie heeft nostalgie voor de periode waarin hij opgroeide.
 
Ze zit nu in Canada schijnt het.. misschien is er hier ook teveel 5g en bereikt die straling ons niet meer.. :D

Maar wat een eng fenomeen idd.. Misschien was het slechts hypnose.. Rasta Rostelli had ook zo'n show..



Dat soort gekkigheid zie je in allerlei (semi-)religieuze bewegingen en zelfs bij hypnotische sessies. De grondfout die de volgelingen maken is dat ze het verschijnsel dan aan de "bovennatuurlijke" invloed of kracht van de "geestelijk leider" toeschrijven die zo een soort van heiligenstatus krijgt toebemeten. En dat laatste leidt dan vaak weer tot misbruik. De mensen leren het nooit.
 
Wat een onzin. Dankzij uitvindingen en vernieuwingen van het westen is de wereldbevolking sinds de jaren 50 verviervoudigd. Kinderen hoeven niet meer te sterven door lullige oorzaken als honger of mazelen. Dankzij het westen. Dat mensen in driekwart van de wereld meer kinderen maken dan verstandig is, is hun keuze. Maar het westen is een lichtpuntje op deze wereld. Dat is binnenkort over, maar dat is een ander verhaal.
Je bent een chinezenvrezer? Hoe die de boel aangepakt hebben is net zo effectief geweest. Als je ziet waar ze nu zijn en wat voor vierdewereldland het tot voor kort was? Tsja, kwestie van smaak.
Gelukkig is er sinds de jaren vijftig geen uitbuiting, ongelijkheid, verwoesting van de planeet en klimaatarmaggeddon meer. Dank zij het Westen. En de mazelen heb ik al gehad.
 
Ik las laatst een artikel over het (deels) aan banden leggen van sociale apps zoals Facebook, X, Telegram. Het internet moest voor vrijheid zorgen, maar nu komen ze achter dat het zeer gevaarlijk kan werken ivm anonimiteit (zie/lees Telegram waar criminaliteit vandaan komt in sommige gevallen).
Ik ben echt niet voor censuur maar nu de social media zo invloedrijk zijn dat het zelfs verkiezingen of andere belangrijke zaken kan beïnvloeden vraag ik me wel af of de zege van al die media wel zo groot is?
Verder laat het ook zien hoe de gemiddelde mens is; die laat zich makkelijk beïnvloeden/manipuleren, heeft niet de discipline om sommige zaken met mate tot zich te nemen en verdiept zich liever niet echt in de materie maar laat zich liever vertellen hoe zaken in elkaar zitten, velen zijn echt consumenten wat dat betreft helaas, hapklare brokken en headliners gaan er gretig in.
Je zou denken dat mensen vanuit de geschiedenis geleerd hebben maar men loopt er telkens weer in, wat dat betreft lijkt social media wel een beetje op religie.
En het kan nog even duren maar de tijd dat Telegram niet gelezen kon worden door overheden zal binnenkort wel verleden tijd zijn, men vindt het risico veel te groot.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top