Roland P-6 Creative Sampler

Roland komt met een nieuw instrument in hun Aira Compact serie.

"De P-6 Creative Sampler verpakt de befaamde samplingtechnologie van Roland in een gadget in zakformaat, met geavanceerde gedetailleerde sound design-opties en een krachtige sequencer. Hij is uitgerust met een ingebouwde microfoon, een intuïtieve bediening, USB-C connectiviteit en een veelzijdige verzameling hands-on multi-effecten (MFX).'


p-6_top_angle_gal.jpg




 
Alles wat ik van Roland in m’n handen heb gehad wilde ik hard uit t raam smijten. Yamaha… snap ik altijd direct, elektron; fantastisch werken, Roland; ik weet dat ik t niet moet doen omdat alles onlogisch werkt (voor mij).
Bekend verschijnsel!
Ik heb een blinde vlek voor KORG.
kan er niet mee overweg en alles klinkt rauw en lelijk, als ik geen preset gebruik.
En ik kan mij er ook niet toe aan zetten om het menu in te duiken.

De P6 gaat aan mij voorbij,
hou wel van Roland gear, maar heb niets met samplers.
 
Misschien is dit wel een aardig mixertje voor die kleine bakjes

Die had ik nog niet gezien. :okdan:

Inderdaad een goede kandidaat!
Mixer en 12 sporen recorder op micro SD.
eigenlijk alles waar ik om vroeg.
 
Eigenlijk dus het kleine(re) broertje van de Zoom LiveTrack L-12.

Ik heb de L-12 al jaren en ben daar erg tevreden over.
Heeft een tijdlang dienstgedaan als mixer/recorder voor mijn woonkamer setup, maar is nu al jaren mijn tweede mixer/recorder in de studio (voornamelijk voor modulair).
De R-8 schafte ik aan voor mobiel gebruik en hoewel ik daar tot nu prima mee kon werken heft deze L-6 de beperkingen van het werken met de R-8 op.

Zoom maakt naar mijn mening interessante dingen en ik ben een zeer tevreden gebruiker van hun producten.
Mijn H2 handy recorder is naar zeventien jaar zo langzamerhand aan vervanging toe en dat wordt weer een Zoom.
Veel keuze en veel waar voor je geld.
 
Ik heb de L-12 al jaren en ben daar erg tevreden over.
(...)
Fijn om te lezen. Zelf zit ik erover na te denken om mijn Korg D888 en Mackie 1402 VLZ3 te vervangen door de Livetrack-12. Ik vermoed dat ik de input van mijn sampler aan een monitor output B-E uitgang zou kunnen hangen (die hangt nu aan een sub-groep van mijn mixer). En ik vermoed dat je de settings slechts één keer hoeft in te stellen en daarna het beeldscherm hooguit moet gebruiken bij het laden/opslaan van projecten. Kun jij dat bevestigen? Als ik verder niet naar het beeldscherm hoef te kijken, dan zou dat kunnen werken (en ruimte besparen).
 
Ik heb ook een Zoom H2 uit de vroege prehistorie die ook nog steeds goed werkt en die ik nog steeds regelmatig gebruik. De zilververf is deels vergaan en het klepje van het vakje voor de SD kaart is aan een kant afgebroken, maar dat is dan ook het enige. Geluidskwaliteit van de opnamen is ook gewoon goed. Voor het geld dat het ding moest kosten vind ik dat een hele prestatie.
 
Ik heb ook een Zoom H2 uit de vroege prehistorie die ook nog steeds goed werkt ........ Voor het geld dat het ding moest kosten vind ik dat een hele prestatie.

Zeker!
De mijne werkt ook nog, maar met de nieuwe generatie die ook serieuzere inputs hebben en leesbaarder schermpjes lonkt een nieuwe.
Ik ben nu de H4 Essential aan het bekijken.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik overweeg af en toe de mijne ook te vervangen door een fris exemplaar met wat meer opties, glimmende paintjob en hopelijk wat betere batterijduur. Maar ik gebruik hem eigenlijk alleen maar af en toe voor field recording en om voiceovers op te nemen en ik vind zo'n oud beestje ook wel wat hebben.
 
Laatst gewijzigd:
En net als je dacht helemaal rond te zijn slaat GAS weer toe en heb je weer een verlanglijstje dankzij Roland en Zoom. ;)

Ik vind de beperkingen die genoemd zijn niet doorslaggevend voor mij.
De sampletijd en het aantal samples is mij goed genoeg voor wat dit is, een handzaam samplertje in mijn mobiele setup.
Mijn koffertje is straks gevuld met drie Aira compact bakjes, een L-6 mixer, een Zoom Handy recorder en een Soma Ether.
Dat is veel meer dan ik lang heb durven dromen als basis setup.
 
Ik weet nog iets dat ik wel wil in deze range ... een D-5 of D-8 - een pocketversie van de D-50 of JD-800 (of een andere rompler uit de JV serie ofzo).
 
Ik weet nog iets dat ik wel wil in deze range ... een D-5 of D-8 - een pocketversie van de D-50 of JD-800 (of een andere rompler uit de JV serie ofzo).
Of een nieuwe Roland systeem.
 
D-5 of D-8 - een pocketversie van de D-50 of JD-800

De Boutique versies nog niet pocket genoeg? ;)
Mijn vrouw wil nog wel een boutique versie van de de JP-8080.

Er blijft altijd wat te GASen.
 
We zijn de laatste jaren werkelijk overspoeld met samplers, nog ééntje erbij? Waarom niet, elk gamma van mini devices moet er ééntje hebben.
Roland blijft zijn technologie opnieuw gebruiken, steeds kleiner en goedkoper, kwestie van iedereen over de brug te trekken om iets te kopen.
Wat er uiteindelijk na de aankoop mee gebeurd is meestal niet echt om naar huis te schrijven.
Meestal eindigen al die dingen na een tijdje onder een dikke laag stof.
Ga je hier werkelijk een superhit mee maken, kan, maar waarschijnlijk niet dus koop je het alleen maar om je collectie te vergroten want ik ben er vrij zeker van dat je al een hele reeks samplers hebt als je al een tijdje met muziek bezig bent.
Het maakt de collectie weer wat groter, nu nog een klein mixertje en een FM synthje en we kunnen weer 2 devices bijkopen.

Ik keur het niet af, heb zelf de volledige Volca Collectie en als het allemaal samen in één case gebruikt wordt een heel krachtig muziek creatie systeem.

Fotootje is zonder Nubass en niet van mij maar het toont de essentie van ding.
Binnenkort (als de serie compleet is) nog een rack voor de Roland aira stuff en dan hebt je weer een prachtig muziekcreatie ding.

Als ik mag kiezen ga ik voor de Volcas die veel innovatiever zijn en meer mogelijkheden bieden dan de Roland stuff dat steeds een herhaling is van wat er al was, alleen kleiner en goedkoper.

1726475532015.png
 
Wat een zure reactie met nogal wat aannames.
Je vult nogal wat in!

Ga je hier werkelijk een superhit mee maken, kan, maar waarschijnlijk niet dus koop je het alleen maar om je collectie te vergroten want ik ben er vrij zeker van dat je al een hele reeks samplers hebt als je al een tijdje met muziek bezig bent.

Een superhit maken is sowieso nooit een intentie van mij geweest en bovendien zit een superhit naar mijn mening primair in je eigen creativiteit dan in de gebruikte apparatuur.

Ik ben inmiddels al ruim 30 jaar in de weer met synths (en al langer met muziek), maar voor de komst van de MPC Key onlangs had ik eigenlijk geen sampler.
Ik heb wel een tijd een VariOS gehad en daar heb ik veel lol mee gehad, temeer daar ik er dingen mee bewerkte die ik buiten opnam met mijn H2 recorder.
De VariOS ging, maar het idee om met allerlei geluiden aan het werk te gaan bleef en met de komst van de Iridium en nu dus de MPC wordt sampling weer een onderdeel van mijn mogelijkheden. De Aira Compacts die ik heb gebruik ik wel degelijk. Het zijn mijn schetsboekjes 'on the road', maar heb er ook thuis de nodige lol mee.
Een sampler in zakformaat ontbrak daar nog aan en ik heb lang een SP-404 overwogen, maar de P-6 past uitstekend bij mijn behoeften.

Als ik mag kiezen ga ik voor de Volcas die veel innovatiever zijn en meer mogelijkheden bieden dan de Roland stuff dat steeds een herhaling is van wat er al was, alleen kleiner en goedkoper.

Dat is een kwestie van smaak denk ik.
Ik heb een aantal Volca's aan de tand gevoeld en je kunt er inderdaad leuke dingen mee doen.
De Volca Beats heb ik zelfs enige tijd gehad, maar De T-8 ligt mij beter.
Ik vind dat Korg interessante dingen maakt, maar vaak klikt het niet helemaal tussen mij en Korg en dat geldt dus ook voor de Volca's.
Tussen mij en Roland klikt het wel en dat geldt ook zeker voor de Aira compact serie.
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe zo'n klein dingetje als de S-1 gewoon klinkt als een volwaardige instrument.
Met de MIDI implementatie van de S-1 kun je ook veel extern bedienen, dus ik vind nog steeds dat het veel waar voor je geld is.

Met wat ik nu van de P-6 zie geldt voor mij hetzelfde.
Veel leuks en bruikbaars aan boord om in ieder geval lol mee te hebben en dat is voor mij het voornaamste, plezier hebben in het maken van muziek en het pielen met instrumenten.
 
Ga je hier werkelijk een superhit mee maken, kan, maar waarschijnlijk niet dus koop je het alleen maar om je collectie te vergroten want ik ben er vrij zeker van dat je al een hele reeks samplers hebt als je al een tijdje met muziek bezig bent.

Bekijk bijlage 3852859
Tja, dat zou ik ook zeggen van die muur kabouterbrol op de foto :D

Ieder zijn ding toch, ik vind die Aira Compacts zelf juist een stuk leuker en beter gebouwd ook dan de Volca's die ik heb gehad. Op de Volca Sample kun je niet eens samplen om maar iets te noemen... Maar goed, uiteindelijk heb ik ze ook weer weggedaan want in de studio vond ik ze te klein en voor onderweg wil ik niet teveel losse kastjes mee.
 
De Boutique versies nog niet pocket genoeg? ;)
Mijn vrouw wil nog wel een boutique versie van de de JP-8080.

Er blijft altijd wat te GASen.
JP8080, wie wacht daar nou niet op?


Supersaw in een miniformaat :D
 
Back
Top