Wat een zure reactie met nogal wat aannames.
Je vult nogal wat in!
Ga je hier werkelijk een superhit mee maken, kan, maar waarschijnlijk niet dus koop je het alleen maar om je collectie te vergroten want ik ben er vrij zeker van dat je al een hele reeks samplers hebt als je al een tijdje met muziek bezig bent.
Een superhit maken is sowieso nooit een intentie van mij geweest en bovendien zit een superhit naar mijn mening primair in je eigen creativiteit dan in de gebruikte apparatuur.
Ik ben inmiddels al ruim 30 jaar in de weer met synths (en al langer met muziek), maar voor de komst van de MPC Key onlangs had ik eigenlijk geen sampler.
Ik heb wel een tijd een VariOS gehad en daar heb ik veel lol mee gehad, temeer daar ik er dingen mee bewerkte die ik buiten opnam met mijn H2 recorder.
De VariOS ging, maar het idee om met allerlei geluiden aan het werk te gaan bleef en met de komst van de Iridium en nu dus de MPC wordt sampling weer een onderdeel van mijn mogelijkheden. De Aira Compacts die ik heb gebruik ik wel degelijk. Het zijn mijn schetsboekjes 'on the road', maar heb er ook thuis de nodige lol mee.
Een sampler in zakformaat ontbrak daar nog aan en ik heb lang een SP-404 overwogen, maar de P-6 past uitstekend bij mijn behoeften.
Als ik mag kiezen ga ik voor de Volcas die veel innovatiever zijn en meer mogelijkheden bieden dan de Roland stuff dat steeds een herhaling is van wat er al was, alleen kleiner en goedkoper.
Dat is een kwestie van smaak denk ik.
Ik heb een aantal Volca's aan de tand gevoeld en je kunt er inderdaad leuke dingen mee doen.
De Volca Beats heb ik zelfs enige tijd gehad, maar De T-8 ligt mij beter.
Ik vind dat Korg interessante dingen maakt, maar vaak klikt het niet helemaal tussen mij en Korg en dat geldt dus ook voor de Volca's.
Tussen mij en Roland klikt het wel en dat geldt ook zeker voor de Aira compact serie.
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe zo'n klein dingetje als de S-1 gewoon klinkt als een volwaardige instrument.
Met de MIDI implementatie van de S-1 kun je ook veel extern bedienen, dus ik vind nog steeds dat het veel waar voor je geld is.
Met wat ik nu van de P-6 zie geldt voor mij hetzelfde.
Veel leuks en bruikbaars aan boord om in ieder geval lol mee te hebben en dat is voor mij het voornaamste, plezier hebben in het maken van muziek en het pielen met instrumenten.