Looking for Deckard (Vangelis style)

Ik hoop dat die aankondiging in het begin geen deel uitmaakt van het nummer, want die klinkt nogal potsierlijk.

Verder aangenaam trackje. Een paar dingen die me opvielen:
- de lead zou er wat meer uit mogen springen. Misschien dat ritmische arp-achtige dingetje en de meeste space-effecten wat zachter zetten;
- die ontstemde halve sirene zo rond 2:35 is wel erg lang en vooral wat lomp.

In totaal zou er wat meer dynamiek in het nummer mogen zitten. Juist dat kom je in veel muziek van Vangelis tegen, en dat voelt (denk ik nu) daarom een stuk subtieler aan dan dit. Iets meer spelen met velocity en volume etc. zou het wat mij betreft nog naar een hoger niveau kunnen tillen.
 
Interessante track, mooie gelaagdheid, sounds en compositie! 👍

Ik sluit mij aan bij de comments van mijn voorganger: Die voice-intro zou ik eruit halen, gewoon lekker met de arp beginnen. En iets meer dynamiek mag wel voor het Vangelis-gevoel.

Qua mix vind ik het geheel goed in balans, maar nog iets te modern/clean klinken voor een echte old school vibe. De individuele sounds zijn absoluut nostalgisch, maar ik mis een beetje de analoge gruizigheid en subtiele ontstemming die je in oude synth tracks hoort, alsof je naar iets levends luistert in plaats van een computer. Switch maar een paar keer dus je eigen track en een Vangelis-track, dan hoor je wat ik bedoel.
 
Bedankt voor jullie commentaren en advies. Ik zal er met het volgend nummer zeker rekening mee houden.
 
Eigenlijk is alles wel al gezegd, denk ik. De voice intro zou ik inderdaad achterwege laten, past echt niet bij de vibe die je neer wil zetten. Dat van de dynamiek klopt als je Vangelis wil imiteren. Maar als je het als jouw eigen stijl bestempelt, vind ik er niets mis aan. Ik zou dus een beetje de link naar Vangelis laten vallen en dan staat de track echt wel stevig op z'n benen 👍 .

Dus samengevat: ik vind het een goede track :okdan:.

:doei:

Danny
 
Hey, deze komt lekker bij me binnen, man. Bij tijd iéts te bombastisch voor mij, maar hij is mooi, en zit supergoed in mekaar.

TOP!

Gloomy
 
  • Duimpje
Duimpjes: axa
Back
Top