Casio WK 7600 akkoordenprogressies

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.242
Locatie
Belgie
Ik ben opnieuw bezig met akkoordenprogressies. De elektronische dancetracks vond ik uiteindelijk niet meer zo leuk, dus was ik helemaal gestopt met muziek maken.

Ik heb me veel beziggehouden met bouwsteentjes van AliExpress, vergelijkbaar met Lego, maar dan van Ali.

Dat vind ik erg leuk en dat blijf ik doen, en soms lees ik een stripboek of een Vlaams Filmpje.

De drang om iets met muziek te doen bleef echter knagen, maar ik wil er niet te veel tijd meer aan besteden.

Ik wil het vooral voor mijn eigen plezier doen.

Daarom heb ik besloten weer wat op mijn arranger keyboards te spelen en akkoordenprogressies te maken.

Zolang het duurt, zal ik hier dagelijks twee akkoordenprogressies delen met een video gemaakt met Clipchamp.

Ik heb er nog veel en ga eerst kijken wat ik daarvan kan gebruiken. Een beetje aanpassen en dan kan ik ze opnieuw gebruiken.

Ik weet echter niet goed wat ik daarna ga doen. Ik kan proberen nieuwe video's te maken, maar ik denk dat mijn creativiteit het uiteindelijk zal begeven.

Zolang dat niet gebeurt, kan ik een video delen.

Vandaag deel ik slechts één akkoordenprogressie omdat het al laat is. De video zal niet bij iedereen in de smaak vallen omdat het over Christus gaat. Niet alle video's hebben dit thema, maar dit was de video die ik het langst niet had gebruikt en ik vond dat hij nog steeds bij de akkoordenprogressie paste.

Wat betreft het keyboard, ben ik begonnen met het eenvoudigste keyboard dat ik heb: de Casio WK 7600. Deze heeft slechts twee variaties en één intro/ending, dus ik heb niet veel keuze.

Het is een ritme uit de Pops/Rock/Dance-map van het keyboard, en ik vermoed dat het een dance-ritme is.

Het ritme heet Electropop en ik zal de ritmetitels gebruiken als titel voor de akkoordenprogressie.




Voor degenen die de track liever zonder video beluisteren, dat is mogelijk:
 
Ik ga de video's maar laten sinds dat niet haalbaar blijft bij grote aantallen van akkoordenprogressies en ga gewoon de Soundcloud linkjes delen hier.
De volgende akkoordenprogressie is eentje met een ritme uit de jazz folder van de Casio WK 7600 genaamd Mid Big Band.

 
Best aardige muziek.
Langer geleden heb ik ook een keybord gehad.
Het muziek verzinnen is dan al voor een groot deel gedaan vanwege een of ander stramien.
Dat mis ik wel een beetje omdat ik alles inruilde of weggaf voor appel+ei.

Het was toch de moeite de nummers af te draaien.
Alleen de video deed het niet. Komt dat nog?
 
Best aardige muziek.
Langer geleden heb ik ook een keybord gehad.
Het muziek verzinnen is dan al voor een groot deel gedaan vanwege een of ander stramien.
Dat mis ik wel een beetje omdat ik alles inruilde of weggaf voor appel+ei.

Het was toch de moeite de nummers af te draaien.
Alleen de video deed het niet. Komt dat nog?
Heel hard bedankt voor het beluisteren en het doet me deugd dat iemand de nummers toch leuk vond!
Ik had een video zelf samengesteld met royalty free video's maar besefte al vlug dat ik dat niet ga kunnen volhouden.
Je moet altijd goede video's vinden die bij elkaar horen en ook al heb ik er nog een deel van vroegere muziekmaaksels, uiteindelijk
gaat dat problemen op leveren. Heb de video dus maar zo gelaten.

Ben wel heel blij dat je de nummers leuk vond! Thx!
 
Wat ik hoor hier is.
Easy listening.
Het wordt ook wel muzikaal behang genoemd voor de achtergrond.
Of ook wel muziek die men draait in winkelcentra die dan extra gelimited is voor de onopvallendheid.
Het klinkt goed in mijn oren. Gezellig. Eigenlijk nog beter dan sommige horror producties zonder contekst die ik hier hoor voorbij komen.
Zo las ik dat het keyboard forum was opgeheven een tijdje terug.
Het is natuurlijk mooi om de muzikale mogelijkheden wat uit te breiden
Zang, film, apparte lokaties, straat optredens, combinatie met andere instrumenten, Aansturing vanuit midi, enz
Progressie is vooruitgang.
Zo ken ik de één vinger accoorden van een keyboard wel. Misschien is het daarom waarom er hier en daar een beetje neergekeken wordt op keyboards die overgens gemiddeld te koop zijn van €60 (Lidl) en €3500.
Het leuke is als je op die akkoorden speelt dat is het moment van een octaaf hoger die hetzelfde geluid heeft als een octaaf lager.
Tussendoor wordt het met volumemes opgelost.
Zoiets had ik op de poly800 waar iemand gewoon een raar fantasie akkoord kon maken wat op keyboard manier zich kon vespreiden over het hele toetsenbord.
 
Wat ik hoor hier is.
Easy listening.
Het wordt ook wel muzikaal behang genoemd voor de achtergrond.
Of ook wel muziek die men draait in winkelcentra die dan extra gelimited is voor de onopvallendheid.
Het klinkt goed in mijn oren. Gezellig. Eigenlijk nog beter dan sommige horror producties zonder contekst die ik hier hoor voorbij komen.
Zo las ik dat het keyboard forum was opgeheven een tijdje terug.
Het is natuurlijk mooi om de muzikale mogelijkheden wat uit te breiden
Zang, film, apparte lokaties, straat optredens, combinatie met andere instrumenten, Aansturing vanuit midi, enz
Progressie is vooruitgang.
Zo ken ik de één vinger accoorden van een keyboard wel. Misschien is het daarom waarom er hier en daar een beetje neergekeken wordt op keyboards die overgens gemiddeld te koop zijn van €60 (Lidl) en €3500.
Het leuke is als je op die akkoorden speelt dat is het moment van een octaaf hoger die hetzelfde geluid heeft als een octaaf lager.
Tussendoor wordt het met volumemes opgelost.
Zoiets had ik op de poly800 waar iemand gewoon een raar fantasie akkoord kon maken wat op keyboard manier zich kon vespreiden over het hele toetsenbord.
Ik speel niet echt akkoorden met 1 vinger. Heb 7 jaar keyboard lessen gevolgd als kind en 4 jaar notenleer ;)
Waar ik wel mee experimenteer soms bij sommige stijlen, vooral dance stijlen is noten met de andere hand bijspelen bij een basis akkoord. Dan speel ik het akkoord en voeg ik noten toe met andere hand
om verschillen te krijgen die subtiel zijn.
Zo speel ik dus soms akkoorden met twee handen al gebruik ik meestal gewoon 1 hand. Maar speel dus zeker geen akkoorden met een vinger lol.

En is inderdaad zeer goede muziek voor achtergrond. Zo speel ik het vaak tijdens het bouwen met bouwsteentjes om men gedachten af te leiden en ook luister ik er soms na als ik ga slapen. Dan steek ik men oortjes in voor een half uurtje ofzo en daarna slaap ik vlugger en beter.
 
Ik heb besloten om met dit keyboard te stoppen en het te verkopen. Ik heb op men sound Cloud wel al meer akkoordenprogressies met dit keyboard geplaatst.
Ga ze hier niet allemaal toevoegen en gewoon met ander keyboard starten.

Dit vooral omdat dit keyboard maar twee variaties heeft. Uiteindelijk niet zo erg maar voor wat ik het gebruik maakt dat alles te eentonig uiteindelijk.
Het keyboard is ook al wat ouder, al is het nieuw aangekocht, de reden waarom men het nog verkoopt is de drawbar functie die het heeft voor de orgels.
Het is zeker een goed keyboard maar ik heb er vele betere en ga daar gebruik van nemen.

Ik heb momenteel een Roland BK 3 BK een Casio CT-X5000, Korg EK-50L en een Yamaha PSR SX 700. Al deze keyboards hebben vier variaties en dat is beter voor wat ik het gebruik.
Ook heb ik nog een 20+ jaar oude Roland E600, mogelijk maak ik daar ooit ook nog wat mee sinds ondanks de ouderdom dit keyboard alle vier de moderne keyboards overtreft in geluidskwaliteit. Heeft wel ook maar twee variaties.
Het keyboard heeft dan ook in de tijd 2000€ gekost. Is dus eigenlijk het duurste keyboard dat ik heb.

Deze topic word dus afgesloten op de moment. Ik probeer het keyboard op facebook te verkopen en we zullen zien hoe dat gaat al moet er net iemand zinnen in hebben natuurlijk.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top