General Midi muziek exporteren in Cubase

HeinRook

Despawn
Lid sinds
14 mei 2014
Berichten
110
Locatie
Geleen
Hoi,

Zou iemand hier eens naar kunnen luisteren?:
Dropbox link naar MIDI file

Ik ben de laatste tijd geinteresseerd in modden van Doom. Ben nu ook zelf midi muziek aan het maken.

Ik probeer midi files te exporteren in Cubase. Ik hoor echter de eerste noot altijd een piano geluid (behalve drums, die komen wel goed door). Als ik de track terugspoel dan hoor ik wel het juiste geluid (de track hoort te beginnen met drums en een lage drone / strings).
Ik ben benieuwd of bij anderen ook dit probleem op treedt met mijn midi track. Het zou kunnen dat het een export probleem van Cubase is, maar ik denk eerder dat het een Windows 10 probleem is.

Bij het exporteren van de midi zorg ik dat de "Export inspector patch" optie is aangevinkt zodat de general midi instrumenten selectie mee geexporteerd wordt.

Het lijkt wel alsof moderne DAW's niet geoptimaliseerd zijn voor iets primitiefs als dit (ik gebruik Cubase 7.5). Het duurde ook effe voor ik door had hoe je dit precies maakt uberhaupt.
Ik maak nu voor ieder spoor een MIDI track waarbij ik de output zend naar Microsoft GS Wavetable Synth. Dit geeft overigens ook geweldige vertraging; als ik de metronoom erbij aanzet, klinkt het nergens naar. Daarnaast selecteer ik voor ieder spoor een apart kanaal (10 voor de drums) en zorg ik bij program selector dat het juiste instrument voor de track geselecteerd is, zie deze lijst: General Midi (Wikipedia). Ik heb ook geprobeerd om in de MIDI events een aparte Controller Lane aan te maken voor Program Change, maar dit lijkt helemaal niet te werken. Ik krijg dan alleen maar piano's te horen.

Ik ben dus benieuwd of bij anderen de midi wel normaal begint.
Als iemand nog tips heeft om dit soort muziek te maken in Cubase, ik ben een en al oor.

Bedankt voor je tijd.
 
Hier via Windows mediaplayer start ie idd ook met een piano noot. Maar als ik em importeer in Cubase (12) hoor ik wel een drone/string/synth.
 
Hier via Windows mediaplayer start ie idd ook met een piano noot. Maar als ik em importeer in Cubase (12) hoor ik wel een drone/string/synth.
O.k. bedankt! Dan weet ik in ieder geval dat het waarschijnlijk toch aan Cubase ligt.
We zoeken verder. Op de een of andere manier is hier vrij weinig informatie over te krijgen via de interwebs. :)
Het betreft dan ook 30 jaar oude technologie....
 
Mogelijk staat er in het midibestand 'Pre-sequence setup information'.

Bij de E-mu MP-7 leest ik op pagina 130 van de handleiding:
The first two ticks (0 & 1) are reserved for pre-sequence setup information.
Tick 0 is reserved for the internal pre-sequence setup information.
Tick 1 is used to place your own pre-sequence setup information, so that it won’t loop and cause timing errors.


De MP-7 weet wat te doen met die informatie, maar mogelijk wordt het door andere apparaten (of software) anders geïnterpreteerd.
 
Mogelijk staat er in het midibestand 'Pre-sequence setup information'.
Zou kunnen. Geen idee hoe ik dit verander. Voor nu lijkt de oplossing om de eerste noot een fractie later te laten beginnen. Dan lijkt alles normaal te werken.
 
Het zijn aanzwellende geluiden met een enorm trage atack.
Als het een drone moet voorstellen klopt het wel.
Piano hoor ik niet en dat was ook de bedoeling naar ik aanneem.
Soms hoor ik twee noten die niet akkorderen `volgens het boekje`
Maar dat zal met de compositie te maken hebben.
Het volume stijgt steeds.
Dit geluid ken ik niet bij de standaard midi geluiden.
Misschien korte (orgel) nootjes achter elkaar maar dan wat volume betreft steeds harder,
Dan gefeliciteerd met het zuinige effect 60Kb.
 
Waarom niet upgraden naar 13.
Als je dat regelmatig had gedaan was het ook niet duur.
Dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.
En als het je hobby is kan het wat kosten.
Een voetbalwedstrijd kost ook geld.

Groeten van andreos.
 
Waarom niet upgraden naar 13.
Als je dat regelmatig had gedaan was het ook niet duur.
Dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.
En als het je hobby is kan het wat kosten.
Een voetbalwedstrijd kost ook geld.

Groeten van andreos.
Klopt ja, mijn Cubase versie is wellicht te oud waardoor bepaalde probleempjes kunnen optreden. Wellicht tijd voor een nieuwere versie. :)
 
Back
Top