Hi all!

Chmate

Jazzy house
Lid sinds
7 september 2024
Berichten
4
Locatie
Utrecht
Hi all, leuk om lid te worden van Synthforum!

Ik ben Allard, woon in Utrecht en speel al sinds mijn jonge jaren (wat alweer enige tijd geleden is...) piano en ben dat een aantal jaren geleden gaan combineren met synthesizers, samplers, effecten, en van alles om klassieke muziek te combineren met EDM, House en Jazz. Omdat dit voor mij puur een hobby is, is mijn hele setup ingericht en ingesteld om snel live te improviseren. Vaak begint dat met een stuk op mijn piano (waar ook wat apparatuur op aangesloten is) en mangle ik dat in mijn Octatrack tot het enigszins 'dansbaar' wordt en ga ik verder met waar mijn inspiratie me maar toe leidt (beats toevoegen, synths layers inspelen en loopen, effecten eroverheen, enz. – met de Octatrack centraal in de hele setup). Ik merk dat ik veel minder inspiratie heb als ik iets probeer op te nemen (ik ga dan op de technische aspecten letten) – dus ik neem eigenlijk nooit iets op.

IMG_1579.jpeg
 
Ik heb lang op een akoestische gespeeld, maar was dermate onder de indruk van het geluid en aanslag van de Roland LX17 (lijkt erg op een vleugel) dat ik ben overgestapt. Groot voordeel is nu ook dat t veel gemakkelijk is om t geluid door m’n andere apparaten te halen én ik maak m’n kinderen (nog heel jong) niet wakker als ik speel 🙂.
 
Back
Top