Jam met (een soort van) vocals.

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.646
Locatie
Gelderland
Naast samples in het algemeen, doe ik ook weinig met vocals.
Voor mijn gevoel moeten dat songstarters zijn 'of' je moet iets kunnen laten inzingen.
Tegenwoordig met AI kan dat laatste ook zonder tussenkomst van een levende zanger(es), maar ik voel er niks voor om vast te zitten aan een abo voor zo iets.
De gratis AI plugins die konden zingen, bakten er weinig van, maar ik vond wel een text to speech site die aardig klonk.
En met wat knutselwerk in Reason werd het iets wat ik wilde gebruiken in mijn jam, dus weer een vinkje op de 'totrylist'.

Verder zijn het zowaar drie toonsoorten, wat ik tot dusver ook nog niet (of heel weinig) heb gebruikt.

Al met al weer een leuk project. Jam 101 :)

 
Goeie opbouw, chord progressie en structuur.
Ook goed dat er vocalen in zitten
Vaak met live sets ontbreekt dat en zit je eindeloos naar noodles te luisteren 🥱
En dan duurt het vaak ook nog 10 tot 20 minuten.

Vind alleen iets te veel reverb op sommige synths.
Als ik veel reverb op een sound wil doe ik er soms een side-chain op die door hetzelfde geluid wordt getriggerd.
Dan komt dat geluid beter naar voren maar heeft het wel de reverb tail

Maar petje af!
 
Goeie opbouw, chord progressie en structuur.
Ook goed dat er vocalen in zitten
Vaak met live sets ontbreekt dat en zit je eindeloos naar noodles te luisteren 🥱
En dan duurt het vaak ook nog 10 tot 20 minuten.

Vind alleen iets te veel reverb op sommige synths.
Als ik veel reverb op een sound wil doe ik er soms een side-chain op die door hetzelfde geluid wordt getriggerd.
Dan komt dat geluid beter naar voren maar heeft het wel de reverb tail

Maar petje af!
Thanks man.
Die reverb ben ik met je eens. Die staat te hard. Had nog wel een stuk minder gemogen.
En sidechain kan ik helaas niet in mijn setup. Te beperkt qua opties (en daardoor juist weer heel fijn en direct in gebruik)
Daarvoor heb ik de DAW nodig, maar deze jams zijn juist bedoeld om met hardware te jammen en niet teveel in details te verzanden.
85% is goed genoeg.
En door naar de volgende jam!
 
En sidechain kan ik helaas niet in mijn setup. Te beperkt qua opties (en daardoor juist weer heel fijn en direct in gebruik)
ja met outboard gear erg lastig omdat je er een aparte send-return voor nodig hebt met die sidechain op je reverb die je alleen voor dat geluid kan gebruiken.
Als je het ook bij een ander geluid wil doen zou je nog een send-return moeten aanmaken en dan een 3e reverb unit + 3e sidechain.

Maargoed.. ik zou deze audio track goed bewaren wat lijkt mij release-waardig
 
ja met outboard gear erg lastig omdat je er een aparte send-return voor nodig hebt met die sidechain op je reverb die je alleen voor dat geluid kan gebruiken.
Als je het ook bij een ander geluid wil doen zou je nog een send-return moeten aanmaken en dan een 3e reverb unit + 3e sidechain.

Maargoed.. ik zou deze audio track goed bewaren wat lijkt mij release-waardig
Klopt. En dan nog, de 707 kan geen aparte kick uitsturen, dus dat moet dan ook nog geregeld worden.

In dat geval zou ik de reverb beter gewoon in de DAW na kunnen maken. Ik neem alles multitrack op, dus dan kan ik iig nog wat spelen.
Alleen de drum (helaas) niet. Dat is één spoor in de 707. Dus daar mis ik echt teveel om fatsoenlijk te kunnen mixen.
En de vocals zitten ook op het tweede 707 spoor (waar ook de mono synth op zit), dus ook daar kan ik helaas niks meer mee.

Dan zou ik het nog een x moeten doen zonder vocals en de drums op de één of andere manier in de DAW na moeten maken.
Ik hoor daar genoeg verbeterpunten qua mix namelijk.

Maar het is niet mijn doel om dit uit te brengen. Dit is gewoon lol hebben met hardware.
En ondertussen iets 'youtube waardig' produceren.
 
Back
Top