dBdone (DAW project manager)

1 september is versie 1.1 gereleased van dBdone.

dBdone is een DAW project manager, hiermee kun je je DAW projecten beheren.

Maar je kunt nog veel meer doen, je kunt projecten in categorieën indelen. Via een vst plugin kun je korte of lange gedeeltes van tracks opnemen, zodat je makkelijk je eigen tracks kunt terugvinden.

Maar het mooiste zelf vind ik dat je deze audio ook via een eigen artist page kunt delen. Ook kun je hiermee maken gehele DAW-projecten delen met anderen en zo samenwerken aan hetzelfde project!

dBdone werkt met nagenoeg alle DAWS

Zie hier als voorbeeld mijn artist page (met wat korte audio als voorbeeld)


uitlegfilmpje van oude versie:



release notes:

Nieuwe grote update – Beta 1.1
Trots op onze nieuwe update!

We hebben onze tool opnieuw ontworpen en ontwikkeld vanaf nul. Op basis van de feedback van onze gebruikers die we hebben verzameld tijdens de eerste Beta 1.0, hebben we veel gevraagde functies toegevoegd en belangrijke bugfixes opgelost.

Nieuwe functies:
– Nieuwe branding en ontwerp van de gebruikersinterface
– Mogelijkheid om uw eigen account aan te maken, wat veel mogelijkheden en functies opent
– Verbeterde gebruikerservaring
– Bijgewerkte Prelisten Plugin (VST, AU) met nieuwe Auto Record-functie en ontwerp
– Nieuwe weergave-instellingen (zoals donkere modus)
– Samenwerking: maak teams, deel bestanden en chat
– Maak Stacks om projecten visueel te combineren in groepen
– Verzamel versies van een project in één
– my.dBdone: maak uw eigen webpagina in enkele minuten met belangrijke links en nummers beheerd in dBdone. Het is als magie!
– Vanaf nu: Geautomatiseerde updates
 

Attachments

  • dbdone.png
    dbdone.png
    1,2 MB · Bekeken: 587
Misschien handig om ergens te vermelden dat het alleen voor Windows en macOS is.

Uberhaupt iets van technische informatie op de site zou wel goed zijn denk ik.
 
Misschien handig om ergens te vermelden dat het alleen voor Windows en macOS is.

Uberhaupt iets van technische informatie op de site zou wel goed zijn denk ik.
Dus het is geschikt voor 99% van de DAW gebruikers? Vind ik netjes. :)
 
Toch lijkt het me zinvol om de technische specificaties van je software op de site te zetten.

Of jullie nou een stel pijpzakken zijn of niet.
 
Iemand het al geprobeerd? Met Bitwig werkt het echt wel ok. Ik heb nu projecten op mijn 'mastering' computer gesorteerd en voorzien van audio-voorbeeldje, hierdoor weet ik projecten met cryptische namen te vinden. En vond gelijk weer wat test-dingen waar ik nooit met verder ben gegaan.

Op mijn studio-pc kan ik nu eindelijk wat overzicht creeeren in 100en projecten, degene die af zijn en waar ik nog mee verder wil. Per project kun je ook nog opmerkingen en een to-do liijstje bijhouden :)
 
Lijkt me op zich ook wel handig, want de mega lijst die je in Bitwig te zien krijgt is verre van handig en doorzoekbaar.
(en als je een project opent om te checken staat deze meteen bovenaan, wat soms wel iritant is)

@nomore maar ik begrijp dus dat jij niet de ontwikkelaar bent? Dan was je originele post een beetje misleidend/verwarrend daarin :)
 
Lijkt me op zich ook wel handig, want de mega lijst die je in Bitwig te zien krijgt is verre van handig en doorzoekbaar.
(en als je een project opent om te checken staat deze meteen bovenaan, wat soms wel iritant is)

@nomore maar ik begrijp dus dat jij niet de ontwikkelaar bent? Dan was je originele post een beetje misleidend/verwarrend daarin :)

ow nee ben niet de ontwikkelaar, meer beta-tester nu :D Als ik zou kunnen coden dan zou ik ook wel zoiets hebben gemaakt, ik ben wel benieuwd wat het latere verdienmodel van dit geheel gaat worden.
 
Dit ziet er zeer interessant uit. Ik heb meteen geïnstalleerd maar op een Mac met Monterey is er geen mogelijkheid om je directories met DAW files aan te geven. De file selectie box verschijnt niet. Op de laatste versie van MacOS werkt het wel. Via discord heb ik met een developer gesproken en ze gaan nu een "drag & drop" feature inbouwen als workaround en analyseren waarom die file selectie box niet verschijnt op oudere MacOS versies.

Deze tool zou echt een uitkomst zijn want het voorbeeld dat zij gebruiken is een pijnlijke match met het merendeel van mijn DAW projecten :stupid
No more „cool-guitar-beat“ files.

 
Dit ziet er zeer interessant uit. Ik heb meteen geïnstalleerd maar op een Mac met Monterey is er geen mogelijkheid om je directories met DAW files aan te geven. De file selectie box verschijnt niet. Op de laatste versie van MacOS werkt het wel. Via discord heb ik met een developer gesproken en ze gaan nu een "drag & drop" feature inbouwen als workaround en analyseren waarom die file selectie box niet verschijnt op oudere MacOS versies.

Deze tool zou echt een uitkomst zijn want het voorbeeld dat zij gebruiken is een pijnlijke match met het merendeel van mijn DAW projecten :stupid

Vage projectnamen zijn echt een dingetje, zoveel ideeen verstopt ergens. Gelukkig heb ik nu voor wat vergevorderde projecten wel een wat uniforme naamgevingsprotocol voor mezelf :D

Maar direct zo input kunnen geven zo vroeg in de ontwikkeling van software is echt heel leuk, als je wensen hebt die logisch zijn zie je het direct snel terug.
 
Het probleem op MacOS is opgelost. Het bleek dat ze een soort pre-indexering deden van het filesysteem voordat ze de file selection box opende. Ik heb een 16TB externe SSD dus die pre-indexering schoot niet op. Die is er nu uitgehaald en je kunt nu als user gewoon navigeren naar waar jij je DAW files opslaat (interne storage, externe storage, SAN, NAS, whatever). :halleluja
 
Het probleem op MacOS is opgelost. Het bleek dat ze een soort pre-indexering deden van het filesysteem voordat ze de file selection box opende. Ik heb een 16TB externe SSD dus die pre-indexering schoot niet op. Die is er nu uitgehaald en je kunt nu als user gewoon navigeren naar waar jij je DAW files opslaat (interne storage, externe storage, SAN, NAS, whatever). :halleluja

nice, voor PC moest ik eerst handmatig nog de bitwig file extension koppelen aan de windows explorer (nooit gedaan of op gelet kennelijk).
 
Ik heb zelfs ooit bij Ableton als feature request gepitched dat projecten een stukje masterbus-audio opslaan, zodat als je projecten vaak een beroerde naam geeft, zoals ik (kanwatwezen_electro1) een preview kan doen net als een sample. Dit lijkt een goed alternatief.
 
hardstylekick_v23a-extrapunch3_variB-grof8.reason (created 12-03-2012)

Owja, die ja ! :stupid 8o)
 
Back
Top