Softube Model 77 (emulatie Yamaha CS-80)

Softube komt met een Plugin versie (Model 77) van de legendarische Yamaha CS-80. Tijdelijk voor €99.

IMG_8763.jpeg


Ze schrijven op hun website:

Model 77 Dual Layer Synth geeft je een van de meest invloedrijke geluiden van onze tijd. Het is het iconische geluid van Blade Runner, Chariots of Fire, Billie Jean, Africa en Human Nature — onder talloze anderen.

We hebben elk detail van de circuits van drie legendarisch expressieve Japanse synthesizers uit 1977 gemodelleerd en nauwkeurig weergegeven in één gebruiksvriendelijke plug-in. Het geluid, de interactie en de prestaties blijven zo dicht mogelijk bij de hardware, terwijl de complexe interfaces van de originele instrumenten zijn verbeterd met een intuïtief herontwerp. Eindelijk heeft je meest begeerde synth de workflow die je verdient.
 
tja 5min getwijfeld, ik heb al zoveel. softube is wel goed qua synths enzo.
OG CS80 vond ik de layout altijd onhandig, dat is met deze beter gedaan.

gekocht dan maar

dualdiscount geeft je 15% etra korting
 
Mooi, maar iemand zei dat de echte cs80 maar matig klinkt zonder effecten. Zitten deze effecten er hier standaard bij in ?
 
De release van de Model 77 deed me een nieuwe track met o.a. de GX-80 starten, om te weten of ik wat mis. Ik denk van niet.
 
Leuke vst, ik wacht wel op een goede sale actie
Je kunt hem nu voor € 99,00 kopen en met promo code "dualdiscount" voor € 84,15. De normale prijs is € 159,00.
Ik doe meer met hardware dan software en ik houd de aanbiedingen met plugins dan ook niet in de gaten, maar dit is best een oké deal toch?
 
Nee, kent spong, die er op de video naast ééntje zat ;)
Sorry, nooit van gehoord. Weet ook niet wat je precies bedoelt met "deze effecten", maar waarschijnlijk refereer je naar die video.
Zoals gezegd zit er een reverb op, maar zo te zien is dat letterlijk één schuif, dus daar zou ik niet teveel van verwachten.
Dus beter gebruik maken van fx plugins of naar outboard gear sturen wat ik standaard doe met plugins.
 
Het leuke van de GX-80 is dat hij ook de GX-1 emuleert. Voor de CS-80 heb ik de Deckard's Dream al. Ik kan zo niet beoordelen welke beter klinkt, de GX-80 of Model 77. Starsky Carr is het aan zijn stand verplicht om met een vergelijking aan te tonen dat dit de beste CS-80-plugin is, zoals hij beweert.
 
alsof je naar een vent ga zitten kijken die zegt welk gebakje het lekkerste is...

dat is toch allemaal smaak...
 
Meneer Carr constateert altijd dat iedere clone 100% klinkt als het origineel, maar toch komt er daarna vaak nog een mk2 versie of firmware update die nóg 100%'er is dan de vorige. Maar ja, zijn methode bestaat meestal ook uit een statische patch pakken en die dan namaken, terwijl het echte karakter van een synth juist in de beweging zit.
 
Back
Top