Ik zie dat je hier trackjes kan delen, hier een linkje van mijn EDM track

Ik wil je werk niet afkraken, maar er vallen mij een paar dingen op. Op Soundcloud wordt dit gepresenteerd als je "debuut single", maar je hebt meer dan 2000 volgens, 76.000 keer afgespeeld, bijna 1200 likes en 800 comments... En ik vind de track maar matig geproduceerd. Hoe werkt dat?
 
"According to Chat GPT! :-)"

Volgens hyve ai detector is de tekst met ai gemaakt, dus waarom de muziek dan niet ?!

Een link naar een yt kanaal dat al 26 leden heeft, maar al jaren niet gebruikt is en een fb kanaal dat weer een andere naam heeft en geen info :?
 
Laatst gewijzigd:
Geef mij dan wat hints en tips, jullie zijn de eerste die mij dit vertellen
Ik ben echt niet de moeilijkste op tips te geven voor een betere productie. Maar dat werkt 2 kanten op. Dan vertel je mij hoe je zo populair wordt online, deal?
 
Heb dit nr er een aantal jaar geleden opgegooid en continu aangepast, iedereen vind het een lekker nr, ik persoonlijk zou er graag een lekker lopende bas inhebben maar vind er niet direct plaats voor en de bdrm moet lekkerder en ronder.
Ben er wel elke dag mee bezig om de boel op Sound cloud te promoten!
Heb trouwens al weer een paar andere nrs klaar staan die nog even het 1 en ander nodig hebben voordat zij soundcloud op mogen.
Het is leuk hier een keer een ander geluid te horen als wat ik op sndcld hoor!
 
De vocal aan het begin ligt niet lekker in de mix. Staat misschien iets te hard en het ligt mogelijk aan gebruik van galm (geen send?)

Op 0:32 als je kick erbij komt verwacht ik inderdaad ook een sub-bass. Lead sound ligt op zich wel goed in de mix, maar het is ook enorm minimal dus er is weinig wat zou kunnen clashen. Wat er gebeurt aan key-changes en akkoorden progressie met de lead snap ik niet helemaal, ik vind het ook niet mooi.

Hihats om e.e.a. wat meer te stuwen zijn er niet, alleen op de eerste tel met de kick lijkt een closed hihat te staan.

Nu jij, vertel. Waar heb je de track mee gemaakt. Welke DAW, welke synths, waar komen je vocals vandaan.

En hoe heb je die 800 commenters gekregen.
 
Bedankt voor de kritiek en aanmerkingen, heb de track gemaakt in Cubase, ik werk nu met versie 12, daarnaast gebruikte ik in deze track Avenger, Serum een Moog pluging en een aantal effecten ( compressors, galm, EQ, enz)
De zang in het begin is van loopcloud, de mannelijke stem ben ik zelf, de 800 comments zijn echt en de rest ook eigenlijk.
De accoord progressie op het eind vind ik zelf best wel lekker, totaal iets anders als het gangbare!
maar ik ben het nr nog aant tweaken dus
Natuurlijk is mijn gearlist langer maar voor nu….
input als die van jou stel ik echt op prijs, dank hiervoor!
 
Laatst gewijzigd:
Goh, al 2 jaar geleden op SC geplaatst. Jammer dat jouw enthousiaste volgers en commenters nog geen vervolg hebben gehoord. Ik zou je volgende track er ook gewoon eens op zetten. En in het geval dat je dan wat minder reuring krijgt op Soundcloud : bij Media Mister zeggen ze: Again, all the comments you'll get will be 100% legitimate. Therefore, it's impossible for SoundCloud or regular users of the site to find out that you've bought those comments. The only way for them to figure it out is for you to mention it explicitly.

Maar goed, tot zover het advies, gefeliciteerd met de respons op je debuut van 2 jaar geleden.
 
Altijd moeilijk om te reageren zonder dat je weet of je daarmee iemand feedback geeft die hij/zij zoekt of misschien als kritiek ervaart. Ik hoor de vibe, het feest en uplifting sfeer. Sluit me ook aan bij bovenstaande opmerkingen.Weet niet goed hoe ik, zonder de track in delen op te splitsen en van info moet voorzien een goede reactie te plaatsen. Als deze track voor een publiek/club/festival bedoeld is, en daar ga ik maar even van uit gezien de tags Disco-trance-techno-house-EDM, probeer je dan een dansende massa voor te stellen die zich mentaal en lichamelijk in beweging brengt vanaf de track start en op welk avontuur je de menigte brengt in de tijd. Dans desnoods mee en maak aantekeningen van de stukken en elementen in de track waarbij je merkt dat het de juiste energie en beweging brengt en andersom. Lekker cryptisch misschien maar dans er eens op, desnoods in je fantasie want de track verdient voor mij in ieder geval nog wel wat aandacht.
 
Wat niet is kan nog komen.
Gij, U, Jij : al 76.000 keer gedraaid. Dat is niet mis. !
Toch gek die grote getallen. ?
Als ik m`n naam invoer zit ik meestal boven de half miljoen.
Terwijl ik de enige ben met mijn naam.
Een geluks toeval.?
Ik begrijp niet waar ik dat aan te danken heb.
 
Laatst gewijzigd:
niet slecht maar ik vind de beat wel erg karig, je had er veel meer van kunnen maken met een goeie groove, dikke baslijn en het melodietje wat op pimpen.

Ik wil je werk niet afkraken, maar er vallen mij een paar dingen op. Op Soundcloud wordt dit gepresenteerd als je "debuut single", maar je hebt meer dan 2000 volgens, 76.000 keer afgespeeld, bijna 1200 likes en 800 comments... En ik vind de track maar matig geproduceerd. Hoe werkt dat?
repost exchange waarschijnlijk. Maar zoveel plays lukt denk ik niet met de gratis versie, maar veel is mogelijk zolang je maar betaald :D .
 
Back
Top