Samen kom je verder: doe je mee aan nieuwe Mastermind?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.800
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Met een groepje forummers organiseren we maandelijks een Mastermindsessie. We bepalen vooraf doelen, komen dan online bij elkaar en delen onze voortgang. Dat is altijd inspirerend en plezierig, en er zijn al mooie samenwerkingen en releases uit voortgekomen.

Dit zegt deelnemer Didier over de maandelijkse Mastermind:

"De meetings helpen me altijd vooruit. Door m’n uitdagingen in de groep te gooien krijg ik input van diversen kanten waardoor ik uit vastgeroeste gewoontes stap, nieuwe ideeën krijg in werkwijzen, en gemotiveerd verder ga. Het is ook een mooie stok achter de deur om bepaalde dingen af te krijgen. Dit alles is heel laagdrempelig en ook gewoon leuk om met mede leden over muziek te praten."

Voor komende week staat er een nieuwe sessie op het programma. Dit wordt waarschijnlijk donderdag 5 of vrijdag 6 september om 20.00 uur via Google Meet.

Vind je het leuk om een keertje mee te doen? Stuur me dan een DM, dan voeg ik je toe aan de groep.

Groet,

Rutger

P.S. Je zit nergens aan vast en het is helemaal gratis 😉
 
Was goed! We waren met z’n 5en. Mooie dingen met elkaar gedeeld en nieuwe doelen gezet voor de volgende keer. Wil je progressie maken met je muziek en een beetje bij kletsen over produceren, dit is de plek.

Cool. Wat voor doelen als ik vragen mag?
 
Cool. Wat voor doelen als ik vragen mag?
Mijn doel voor de volgende keer is minimaal 3 track afronden. Een is de 909 track, die moet maandag af… Twee andere tracks moeten nog even een puntje op de I krijgen. Dat is het minimale doel. Het maximale doel is nog twee andere tracks afmaken met de nieuwe methode die Rutger heeft gedeeld in de vorige sessie. Dat is zo snel mogelijk de structuur van de track neerzetten in plaats van oppoetsen van 9 bars, en daarna pas verder kijken dan de mix. Dat werkt een stuk sneller merk ik.
 
Cool. Wat voor doelen als ik vragen mag?
Mijn doel is gewoon weer wat tijd in de studio doorbrengen. Wel heb ik door over de "successen" van afgelopen half jaar te kletsen weer zin gekregen om wat te gaan doen. Dus het kan op allerelei manieren nuttig zijn.
 
Mijn doel is 12 nummers instuderen voor een optreden 26 september en de stage 4 opschonen en inrichten voor die nummers.
En het downsizen van mijn arsenaal. Ik heb te weinig focus nu. Zie de synthforum marktplaats.
 
Klinkt een beetje als groepstherapie waarbij je in een kring zit en omstebeurt zegt wat je probleem is: 'mijn naam is ... en ik heb de laatste tijd mijn studio verwaarloosd' 🙃

Of: Klinkt een beetje als een positieve brainstormsessie, waarbij je elkaar ondersteunt en ideeën aandraagt om nieuwe creatieve uitdagingen aan te gaan.

Ik ga voor optie 2 😉
 
Ja was een beetje flauwe opmerking van mij @bombario
Ik denk dat het sowieso goed is om doelen te stellen.
Ik krijg de indruk dat velen op het forum bezig zijn met hun syntjes als speelgoed maar eigenlijk zin het middelen om muziek mee te maken.
Dus dat zou uitelndelijk denk ik altijd het doel moeten zijn
 
Ik krijg de indruk dat velen op het forum bezig zijn met hun syntjes als speelgoed maar eigenlijk zin het middelen om muziek mee te maken.
Dus dat zou uitelndelijk denk ik altijd het doel moeten zijn
Iedereen bepaalt zijn eigen doel, dus wie lekker met z'n synthjes bezig is en muziek maken niet direct als doelstelling heeft is wat mij betreft net zo goed bezig als voor wie het maken van muziek wel de doelstelling is.
 
Dus wie lekker met z'n synthjes bezig is en muziek maken niet direct als doelstelling heeft is wat mij betreft net zo goed bezig als voor wie het maken van muziek wel de doelstelling is.

Eens! Je kunt muziek maken en je kunt lekker met geluid bezig zijn. Alles mag. Ook in de groep trouwens.

De mastermind is vooral bedoeld als stok achter de deur. Want je kunt jezelf ook enorm verliezen in alle mogelijkheden en daardoor de lol in muziek maken kwijtraken. Dan vind ik het prettig als anderen me een beetje beteugelen en af en toe even 'streng' zijn 😉 Of gewoon hardop meedenken en delen waar zij mee bezig zijn. Altijd gezellig en inspirerend.
 
Laatst gewijzigd:
Natuurlijk mag je je synths als speelgoed gebruiken!
..net zoals je ook in bad mag poepen 😀

https___cdn.pijper.io_source_upcoming_6_6479ca5ac9_1527235222_15-Dingen-die-we-niet-hebben-gel...jpg
 
Back
Top