gratis tip voor je hardware (die slaapt in flightcase) of andere verpakking te beschermen tegen vocht voor weinig geld

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
10.259
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik heb 3 pakjes gekocht met silica gel om in verpakkingen te stoppen tegen t vocht. Kost me op amazon voor 25 * 10 gram per doos (3 dozen gekocht) wat euro's
Doel is nu de flightcases ermee te voorzien. En spul dat op een rek slaapt in de opslag te verpakken in een zak en daar zo'n droogzakje in.
Foto omdat 't kan. Prijs kan ik even niet vinden maar was 5 a 8 euro per doosje.

Ik hoop zo mijn gear te beschermen tegen roest. Je weet wel, je ziet t soms aan de moeren enz op je gear na jaren.
In de doos zit ook een zakje om ze allen in te doen en dan ik je auto te leggen, of in een kast of weet ik veel, maar dat ga ik hier niet mee doen.

IMG_1786.jpeg
 
Laatst gewijzigd:
Goeie tip, dat werk idd prima, doe ik al jaren op die manier.

Staat ook silica gel op Marktplaats momenteel.
 
P S. Ik zou er wel een flink aantal van die zakjes per apparaat bij stoppen ipv eentje.
 
Goeie tip, dat werk idd prima, doe ik al jaren op die manier.

Staat ook silica gel op Marktplaats momenteel.
gezien jij ze al langer gebruikt nog een aanrader welke? lees bij veel reviews op ama dat ze weinig doen of niet rechargen

liefst iets foodgrade want heb katten, niet dat ik ze ergens wil leggen waar die bij kunnen natuurlijk maar je weet het nooit
 
Ik heb laatst 10 kg van die verkoper op MP erbij gekocht. Die zijn voor zover ik kan zien hetzelfde als de zakjes die ik een paar jaar geleden bij de kampeerwinkel kocht (maar dan een tiende vd prijs ongeveer), geen idee of dat foodgrade is?
Maar silica gel is silica gel, lijkt me?
 
geen idee, bij sommige staat het er wel bij, bij andere niet dus ik ging er van uit dat het misschien iets met de doorlaat/stevigheid van het zakje te maken zou hebben of potentieel andere chemicalien die er bij zitten?
 
Het wordt ook gebruikt voor kattenbakvulling, zie ik.
Ik heb gegoogle'd maar zie eigenlijk nergens vermelding van overige ingredïenten.
 
Back
Top