Goede source voor degelijke knoppen

electrodancer

Ouwe rot
Lid sinds
24 oktober 2004
Berichten
1.482
Locatie
in de kabelboom
Van mijn ti polar beginnen enkele knoppen aan de bovenkant af te slijten (rubber laagje komt los)...ik wil ze vervangen.
Ik zoek dus een bron voor goede knoppen die redelijk geprijsd zijn....kijk dan op AliExpress zou je zeggen...ja dat is ook zo...maar daardoor zie ik juist het bos nie meer door de bomen...en heb ik straks weer van die knoppen die afslijten of plakkerig worden.
Dus als iemand iets degelijks weet hoor ik het graag.

Groetjes,
Ed
 

Attachments

  • IMG_20240828_115058.jpg
    IMG_20240828_115058.jpg
    77,5 KB · Bekeken: 45
  • IMG_20240828_115151.jpg
    IMG_20240828_115151.jpg
    115,4 KB · Bekeken: 28
  • IMG_20240828_115224.jpg
    IMG_20240828_115224.jpg
    171,9 KB · Bekeken: 29
20,89 pleuro komt er bovernop een bestelling van 59 pond nogwat...
Dat is ook mijn ervaring, helaas. Bijna 50% importkosten en taksen :stupid Voor import van UK, althans.
Vanuit USA was het amper 19%, vanuit Japan was het 30%. Telkens ging het om een gelijkaardig toestel (E-mu module)
 
Zal wel met hoge FedEx verzendkosten erbij zijn ofzo. Import/tax vanuit UK is geen 50% maar net als andere niet-EU landen 21% BTW en evt 1-3% invoerrechten en nog wat inklaringskosten.
nee geen fedex Nap...gewoon Royal Mail...tenminste mijn bestelling dan...maar ik weet ook helemaal niet meer war ze mee bezig zijn tegenwoordig...
3u shop in Duitsland die verzenden alleen nog maar binnen Duitsland vanwege allemaal regelgevingen das toch belachelijk...nou is Duitsland behoorlijk groot en kan je nog behoorlijk wat verdienen.
maar voor mij was het een best goede shop voor kleine schakelaars enzo voor eurorack...maar nu moet ik dat weer via een kennis in Duitsland stiekem de grens overkrijgen nar Nederland...das toch idioot..:stupid
 
Laatst gewijzigd:
Het is sowieso allemaal vrij ruk vanuit de UK tegenwoordig. Vroeger (pre-Brexit) was Royal Mail al slecht en onbetrouwbaar en kon het soms weken duren voor je je spullen had. Tegenwoordig is dat alleen maar erger geworden en met fors hogere prijzen. Alternatief is een koeriersdienst als FedEx, maar dan betaal je je helemaal blauw. En met al het douanegedoe en BTW/invoer kosten erbij is het zelden meer de moeite waard. Vroeger kocht ik veel spullen uit de UK, tegenwoordig alleen nog maar als ik het écht nergens anders kan vinden. Daarnaast is de UK zelf ook fors duurder geworden, afgelopen zomer was ik er op vakantie en schrok van de prijzen overal, zelfs in de supermarkten. En dan klagen we hier al over inflatie, het is daar nog veel erger.
 
Uit nieuwsgierigheid, waarom is dat zo hoog vanuit de UK?
De taksen alleen bedroegen €78, op een bedrag van €275 (toestel + verzending). Dat is 28% (!)

Bovendien rekent Bpost €39 aan, terwijl FedEx maar €15 aanrekende.

En dan nog €12 import.

Totaal €129 op een bedrag van €275…
 
Dit is de verklaring van Bpost voor de €39 “douaneformaliteiten”:
De ‘kosten voor douaneformaliteiten’ is een administratieve kost die wordt aangerekend voor:
• het vaststellen van de inhoud en de waarde van het pakje
• het eventueel aanschrijven van de geadresseerde wanneer de inhoud, waarde en gegevens van het pakje niet overeenkomen of onvolledig zijn
• het opmaken van de vereiste douane-aangifte
• opslag- en bewaarkosten voor het innen en doorstorten van de douaneheffingen
De inhoud en waarde van het pak staat op het pak zelf vermeld. Dat kan je gewoon aflezen.

De betaling gebeurde digitaal. Waarom moet Bpost daar kosten op aanrekenen?…
 
Ik Buchla style alles, lekker goedkoop :D wat lukt.. met D shaft lukt draaien ook prima
image.jpg

image.jpg
image.jpg
 
Het komt er op neer dat importeren een gok is. Het kan meevallen (€140 op een bedrag van €735, voor import vanuit USA), of tegenvallen, zoals bij de import uit UK. De regels en tarieven zijn zo ingewikkeld dat het onoverzichtelijk is.
 
Ik heb hier een hele berg ali expres knoppen liggen waar ik niks meer mee doe., mocht je in tilburg wonen mag je best langs komen om ff te grabbelen in mn ton....
 
Back
Top