Behringer parts wel heel erg duur...

Prijs knopjes = totaalprijs synth/aantal knopjes?
Alsof ze geen losse knoppen aangeleverd krijgen en ze dan maar van een gloednieuwe unit afhalen :D
Sterker nog: 29 knoppen x €24,97 (prijs per knop incl. BTW) = €724,96
Daar koop je bijna 3 synths voor :D
 
Wissel de knoppen/ zet ze op een ander plekje

Ik heb de 2 grote tune knoppen op vcf cutoff en master volume gezet en de kleinere die daar stonden op de osc tune plekken. Zo stoot je er minder tegenaan .
Dat is nou eens een verrekte goeie tip! :halleluja
Meteen gedaan. :okdan:
Als alles toch zo gemakkelijk was, dan zou ik er zelf op kunnen komen....
***
€20,64 per knop, ex BTW Ongelooflijk.
In den begindagen de D gekocht. Prima ding, maar ik schaam me kapot dat ik medeplichtig ben dat bedrijf overeind te houden.
 

Attachments

  • D.jpg
    D.jpg
    190,6 KB · Bekeken: 44
Dat had ik idd ook al gedaan en de beide volumeknoppen zijn een prima plek. Maar de main tuning knop moet ik ook nog ergens kwijt. Want laat Behringer nou net 1 knop hebben weggelaten: de glide on/off switch. Dus tijdens het spelen je glide uit zetten betekent de potmeter heel snel naar nul zetten. Vreemde keuze. 1 switch meer past er echt nog wel bij.
 
Roland heeft (had?) Nogal goede parts service, maar vaak moest het via een muziekwinkel.
Nog altijd goede service en inderdaad via muziekwinkel.

Ik had een digitaal orgel (VR-700) dat al +10 jaar oud is, waar geen geluid uit kwam.
Eerst via email hulp gevraagd, bekwame kerel uit het servicecenter in Westerlo aan de lijn gehad.
Audio bord kon ik vrij vlot nabestellen (85€). Werkte nog niet, via muziekwinkel moeten brengen (hoewel Westerlo ook dichtbij is voor mij), maar snel en voor 55€ gemaakt.
Eigenaar muziekwinkel zei dat het bij Yamaha veel moeilijker geweest zou zijn, als het al mogelijk was.
 
kan ook gewoon een tweede model D kopen 2dehands, is goedkoper dan de knoppen :D
Ha ha, ja ik zat ook al te denken: koop voor €200 een tweedehands en verkoop de knoppen los voor €10 per stuk. Pak je €90 winst :D
 
Dat is nou eens een verrekte goeie tip! :halleluja
Meteen gedaan. :okdan:

Ik heb 1 vd grote op de vcf gezet, dat kleine knopje werkte niet voor mij , te weinig precies . Headphones draai ik weinig aan.
heb ook nooit begrepen waarom ze ze zo overdreven groot op de tune gezet hebben, een soort antireclame van “hij ontstemt steeds , echt vintage”😁. Zo onhandig ..
 
Sterker nog: 29 knoppen x €24,97 (prijs per knop incl. BTW) = €724,96
Het is natuurlijk absurd als je het zo stelt, maar begrijp dat je betaalt voor de knop en de persoon die de juiste moet opzoeken, inpakken, frankeren, controleren dat je je factuur betaalt en daar ook nog garantie op moet geven.
 
Ik wil de tuning knoppen van mijn Behringer Model D door kleinere vervangen omdat het al een paar keer is voorgekomen dat ik er tegenaan ko.........knipperdeknip.
Al aan gedacht om een viltje onder de knop te plaatsen. Dit heb ik met de vco tuning knoppen gedaan op de Neutron. Werkt hier perfect.
 
verdorie, ik ff pech! mijn Behringer 2600 VCO eurorack werkt niet meer, dan maar ff opsturen ter herstelling...Oops, verzending kost al meer dan werkelijke waarde ;)
 
Back
Top