Behringer parts wel heel erg duur...

Nisei

Ouwe rot
Lid sinds
26 september 2002
Berichten
1.731
Ik wil de tuning knoppen van mijn Behringer Model D door kleinere vervangen omdat het al een paar keer is voorgekomen dat ik er tegenaan kom als ik aan een naastliggende knop draai. Dus ik stuur een mailtje naar een officieel servicepunt met de vraag hoeveel het kost als ik 3 knoppen bestel.
Schrik niet; €20,64 per knop, ex BTW en verzendkosten! 3 knoppen zouden me incl. BTW en verzending €93 gaan kosten.
Hoe halen ze het in hun hoofd? Ik heb in het verleden heel vaak parts bij Roland besteld en die zijn heel gunstig geprijsd. Maar dit slaat echt helemaal nergens op. Dan maar voor €0,50 per stuk een paar knoppen op AliExpress bestellen.
 
Laatst gewijzigd:
dat is de reden dat ik mijn vc 340 verkocht, ik had gelezen dat één board (print) 150 euro kost. (herstellen doen ze niet, ze vervangen prints) Voor een synth van 400 euro, ik dacht 'buiten ermee' - dat ie soms kuren verkocht hielp mee n de beslissing.
 
dat is de reden dat ik mijn vc 340 verkocht, ik had gelezen dat één board (print) 150 euro kost. (herstellen doen ze niet, ze vervangen prints) Voor een synth van 400 euro.
Nou ik vind €150 voor een complete board dan nog wel meevallen. Dat is het belangrijkste onderdeel. Maar een lullig knopje kost hun hooguit een paar dubbeltjes.
 
Dat noemen we nou een "actief ontmoedigingsbeleid". Behringer is niet van service en reparatie maar van zo goedkoop mogelijke massaproductie van wegwerpspul. Door dit soort idiote prijzen te vragen voorkomen ze dat ze een dure customer facing parts winkel in de lucht moeten houden.
 
is redelijk normaal, anders gaan mensen spare parts kopen gewoon voor op andere synths te gebruiken

Veel merken passen zo’n beleid toe. Kost ontzettend veel geld en tijd voor grote bedrijven om zo’n zaken te doen. Er zijn uitzonderingen natuurlijk

Inderdaad gewoon knoppen kopen in de knopjeswinkel :)
 
dat is de reden dat ik mijn vc 340 verkocht, ik had gelezen dat één board (print) 150 euro kost. (herstellen doen ze niet, ze vervangen prints) Voor een synth van 400 euro, ik dacht 'buiten ermee' - dat ie soms kuren verkocht hielp mee n de beslissing.
150eu voor het belangrijkste bord in een synth voor €400 klinkt vrij logisch, betekent juist dat ze er niet veel marge op maken.
 
Inderdaad gewoon knoppen kopen in de knopjeswinkel :)
Knoppen kan je inderdaad beter in de knopjeswinkel kopen. Maar toetsen voor je keyboard dan weer niet.

Ooit had ik (voor de kinderen) een Roland EM-25 tweedehands gekocht. Helaas had mijn jongste zoon 1 toets afgebroken. Toch besloot ik Roland te vragen of zo mij 1 toets wilden verkopen. Het antwoord was : 'Ja, maar u dient ook de verzendkosten te betalen.' De exacte prijzen herinner ik mij niet meer, maar ik denk dat het 1 Euro voor de toets was, en 2 Euro voor de verzendkosten.
En dat voor een toetsenbord dat al lang uit garantie was. Top service.
 
Roland heeft (had?) Nogal goede parts service, maar vaak moest het via een muziekwinkel.

Kawai helpdesk heeft in de jaren 2000 vrolijk en uitgebreid een midivraag over mijn zesdehands K1M beantwoord. Bösendorfer zelfs over een 140 jaar oud exemplaar. :)

Dat is dan weer het mooie van de bedrijven met wat meer marge.
 
maar vaak moest het via een muziekwinkel
De knop kwam rechtstreeks van Roland, zonder tussenkomst van een muziekwinkel.
 
150eu voor het belangrijkste bord in een synth voor €400 klinkt vrij logisch, betekent juist dat ze er niet veel marge op maken.
Ik schreef niet t belangrijkste board, toch? Maar goed 😎
 
Ik had ooit een email adres van iemand bij Roland Benelux (zat in België dacht ik). Alles wat ze nog aan spares hadden liggen was te koop en voor prima prijzen, zolang je het partnummer maar wist (uit de servivce manual). Ik heb zelfs wel knoppen voor vintage gear besteld (toendertijd al ruim 15 jaar uit productie).
 
ik heb weleens een tr808 laten servicen door ze, kosste volgens mij maar 100 ballen ofzo
Roland benelux service was echt erg goed vroeger, ik hoop dat het nog steeds zo is voor de hw kopers.
Software service is wel erg slecht met Roland (cloud bs) Daar hebben ze echt geen kaas van gegeten hoe dat tegenwoordig werkt, erg jammer.
 
Wissel de knoppen/ zet ze op een ander plekje

Ik heb de 2 grote tune knoppen op vcf cutoff en master volume gezet en de kleinere die daar stonden op de osc tune plekken. Zo stoot je er minder tegenaan .
 
Dat noemen we nou een "actief ontmoedigingsbeleid". Behringer is niet van service en reparatie maar van zo goedkoop mogelijke massaproductie van wegwerpspul. Door dit soort idiote prijzen te vragen voorkomen ze dat ze een dure customer facing parts winkel in de lucht moeten houden.
Had ooit eens een vraag voor support, maar Bax verwees destijds voor Behringer producten alleen maar door naar de Nederlandse importeur die totaal niet op vragen reageerde. Maargoed, als je een product van een paar tientjes hebt kan je moeilijk voor 100 euro manuren aan support verwachten.

Volgens mij zit zowiezo geen distributeur te wachten op service vragen. Ooit gevraagd om een encoder button voor een Nord en kreeg ook een offerte van over de honderd euro.
 
Knopjes kun je inderdaad overal vandaan halen. Ga bijvoorbeeld eens bij de plaatselijke electronica boer langs. (Die kunnen ook niet voor Alie prijzen leveren, maar daar kun je ze in ieder geval even zien en aanraken)
 
Ja, dat klopt. Roland Benelux zit in Geel, vlakbij de E313.
Ik denk niet dat ze nog vintage parts hebben en hun repair was ook eerder een afknapper hoorde ik. Als ik hoor wat er met een 303 van een SF lid gebeurde... Om al je haar (en dat van die tech) uit te trekken.
 
Prijs knopjes = totaalprijs synth/aantal knopjes?
Alsof ze geen losse knoppen aangeleverd krijgen en ze dan maar van een gloednieuwe unit afhalen :D
 
Back
Top