Wie doet er mee, 909 day challenge voor 9 september 2024

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
10.251
Locatie
Streek rond Herentals - België
De regels: je post ten laatste op 10 september je ode aan de tr 909

We willen deelnemers, dus zoals altijd zijn de regels makkelijk

Elke tr909 clone telt, ook software. Dus je jomox, tr09: tr8(s) mc303, samples, rd9, nava enz enz zijn hier op hun plek, ook je modular die er op lijkt.

Deelnemen is belangrijker dan nein o nein.

Wie toe is aan inspiratie: waarom niet eens lieflijk. Of rave. Of distorted to hell. Of alle 3 samen.

Let the drums begin. Eerder klaar, eerder delen is lief.

IMG_0050.png
 
Er zijn sporen opgenomen gisteren, met n SF lid, dus wie weet post ik wel n 909 track die uit 2 leden hun vingers komen weldra :luv:
 
Ik heb mogelijk wat 909 samples in mijn Electribe ES1 zitten...Wie weet doe ik mee.

Edit: even gecheckt: sample 44 tem 54 is where the magic happens. Nu nog tijd en wat inspiratie vinden...
 
Heb wel een lopend project met de behringer 909 als drums, wellicht dat de deadline wel werkt om richting iets te komen dat ik durf te delen :)
 
Ik had iets in gedachte wat eerder om een rock/akoestische kit vroeg, maar misschien moet ik het maar met 909 proberen.
 
Laat regels je niet weerhouden. Hoe meer motivatie je vindt hoe beter, doe zeker mee ookal gebruik je een TR606 ondersteboven. (ok dat is wel de grenzen aftasten - misschien toch maar niet een 606 haha)
 
haha ik ben ook 'klaar' hoewel t resultaat nogal saai is en ik niet weet of ik t nog 'boeiend' krijg.
Eerder posten mag hé, deel maar.
 
Met name de 909 zit er bij mij braafjes en voorspelbaar in. Ik heb ook geen compressor ofzo. De rest is ook niet wereldschokkend maar mijn doel is bereikt. Mss vanavond posten.
 
Ik heb wel iets met nein-o-nein legge…af is t niet, maar ga m wel posten :)
 
Hier is de mijne dan.

Northstar is een compositie van Philip Glass. Die vroeg ooit Mike Oldfield om er iets mee te doen, wat hij deed op het album Platinum. Die versie werd vervolgens geremixed door Röyksopp als "Meatball". Ik heb naar alle drie de versies geluisterd en er vanaf scratch mijn ding mee gedaan.

Juno 60, ESQ-1, Wavestate, TD-3, en de 909 komt uit een Korg ES1 (de oer-Electribe Sampler). Mede mogelijk gemaakt door mijn herstelde Atari die weer rock solid werkt (MIDI sequencer)!
 

Attachments

  • Nicolas2000_NorthStar.mp3
    6,3 MB
Laatst gewijzigd:
Back
Top