Vraag over originele Solina String Ensemble

Nisei

Ouwe rot
Lid sinds
26 september 2002
Berichten
1.731
Mid jaren 80 had ik een Solina en het staat me bij dat ik de tuning knop gebruikte als pitch bender. Het bereik van de tuning knop was best groot. Nu heb ik een Behringer Solina en de tuning knop heeft maar een heel klein bereik en is echt alleen te gebruiken om zeer genuanceerd te tunen.
Is mijn geheugen correct of heb ik dit na al die jaren verzonnen? Ik weet nog zeker dat bij mijn model de tuning knop verzonken was (bedoeld om je duim plat op te zetten en te draaien) en ik hem heb aangepast zodat hij meer uitstak en ik hem makkelijker met duim en wijsvinger kon bedienen.
Iemand met een originele Solina die mij uit de droom kan helpen?
 
Inderdaad, maar ik wil graag even van iemand met een Solina horen of het klopt en hoe groot het bereik is.
 
Een Solina had ik niet, maar de 2000GT uit dezelfde fabriek en periode -mét strings- had zo´n groot tuningbereik dat ik er walvisroepen mee imiteerde.
 
Beetje een gemiste kans dat Behringer dat niet heeft meegenomen. Aangezien de Bolina niet op je pitch bend controller reageert was dat de enige manier om slides te maken :(
 
Back
Top