Ableton routerings probleem

Mescalino

Nieuwkomer
Lid sinds
20 juli 2009
Berichten
4
De vraag is vrij simpel waarom kan ik bij mijn basic limiter niet IN selecteren zoals bij de anderen:
1724511522711.png


Ik heb al van alles geprobeerd
 
Heb je een audio effect op de basic limiter track?

Waarom wil je de inputs monitoren als ze op No Input staan?

Misschien handig om te zeggen wat je wil bereiken met je routing. Dan kunnen we daarover meedenken.
 
Ok ik ben relatief nieuw met ableton, ik ben via youtube een template aan het maken.
zoals ik het een beetje begrijp is het een soort pre master voor het naar de master gaat.

Dus de bass rack gaat naar de sub limiter waar dan de bass een boost kan geven bijvoorbeeld.

Dit is wat in de basic limiter zit.
1724524930084.png


Ik zal heel eerlijk zijn ik weet bij lange na niet wat alles precies doet maar het leek mij wel goed om vanuit een template te werken om zo muziek te maken.


Dit is de video die ik volg. Misschien helpt dat een beetje.
 
Okee, ik denk dat ik het al weet. Dit soort tracks noemen ze buss track. Er gaan verschillende tracks naar een gezamelijke buss track om die samen te processen met effects etc. Waarschijnlijk is de reden dat je de basic limiter track niet op monitor in kan zetten dat er geen tracks met hun output naar de basic limiter gaan. Die basic limiter buss track krijgt dan niks binnen. Geen audio van buiten en geen interne tracks die er naar toe worden gestuurd. Als je een nieuwe track aanmaakt met een instrument (Ctrl+shift+t) en een instrument toevoegd en de output op basic limiter zet, kan je wel monitoren.

Ik denk dat je beter een eenvoudigere template kan gebruiken als je nog niet zo lang bezig bent. Deze template maakt het gelijk een ingewikkelde technische uitdaging. Een track produceren is op zichzelf al een uitdaging.
 
Okee, ik denk dat ik het al weet. Dit soort tracks noemen ze buss track. Er gaan verschillende tracks naar een gezamelijke buss track om die samen te processen met effects etc. Waarschijnlijk is de reden dat je de basic limiter track niet op monitor in kan zetten dat er geen tracks met hun output naar de basic limiter gaan. Die basic limiter buss track krijgt dan niks binnen. Geen audio van buiten en geen interne tracks die er naar toe worden gestuurd. Als je een nieuwe track aanmaakt met een instrument (Ctrl+shift+t) en een instrument toevoegd en de output op basic limiter zet, kan je wel monitoren.

Ik denk dat je beter een eenvoudigere template kan gebruiken als je nog niet zo lang bezig bent. Deze template maakt het gelijk een ingewikkelde technische uitdaging. Een track produceren is op zichzelf al een uitdaging.

Ah nu je het zo zegt klinkt het heel logisch.
De reden dat ik voor deze template gekozen had is dat hij een beetje dezelfde soort muziek maakt als wat ik wil gaan doen.

Ik ga gewoon een beetje ermee spelen en dingen ontdekken en kijk dan wat voor mij het beste werkt. Bedankt in elk geval voor je uitleg en advies.
 
Back
Top