Bol.com Laptop reparatieservice; indien na 15 werkdagen niet gerepareerd, milieuvriendelijk vernietigd??? wtf??

Wat betreft de data recovery op de gerepareerde computer.
Data recovery blijft altijd wel een uitdaging, zeker als je er niet zoveel ervaring mee hebt.
Daarnaast indien de fabrikant een zero-level format heeft toegepast. Heb je enkel nog kans van slagen je data terug te krijgen bij de digitale recherche van de politie.
Tot nu toe heb ik er alleen Recuva opgezet, maar zonder resultaat.

Ik ga denk ik maar ff iemand vragen die meer bezig is met dit soort dingen..
 
Laatst gewijzigd:
Niet om het draadje te kapen maar welke (Windwos) backup-strategieën gebruiken m'n muziekvrinden?

Ik heb een tijdje geleden voor redelijk wat geld (500 euro ?) een lifetime 5 TB cloudstorage bij IceDrive gekocht. En wederhelft heeft er een 2 TB account, ze zijn aan elkaar gelinkt dus we kunnen ook ruimte delen als we willen. Verbinding is snel, ook ideaal om vanaf je smartphone een berg te dumpen. Enige nadeel is dat vlak erna hun lifetime aanbiedingen ophielden en alles subscriptie werd. Dus we hebben geluk gehad. Volgend jaar is jaar 5, dus dan zitten we op 100 euro per jaar, dat is goedkoper dan mijn dropbox account van 2 TB, welke ik professioneel gebruik a 100 euro per jaar subscriptie, welke op die manier ook als werk backup dient. Verder heb ik kratten vol met oude HDD's, geen idee of ze het nog doen, elke keer als ik ze test doen ze het nog. Bijna elke schijf is (de belangrijke data) gekopieerd op de opvolger, dus automatisch backup. Maar ik zou het veel gestructureerder moeten doen, weet ik. Ach, muzikant he, chaos is orde :D
 
apple had destijds een standard 7x wipe optie bij formatteren. Nu weet ik het niet meer want ik hoef nooit meer te wipen. Ik ga ervan uit dat pcshops dat ook minimaal doen, dat is allemaal gecertificeerd werken. ISO normen weetjewel...
Anders kan je het te makkelijk weer terughalen, hetgeen wat ze juist willen voorkomen.
 
~67,- Office abo incl 6x1Tb via OneDrive, en je hebt natuurlijk beschikking over de bekende Office pakketten, maar wellicht zijn er nog goedkopere alternatieven
 
Wat betreft de data recovery op de gerepareerde computer.


Tot nu toe heb ik er alleen Recuva opgezet, maar zonder resultaat.

Ik ga denk ik maar ff iemand vragen die meer bezig is met dit soort dingen..
Het blijkt dat SSD geen bestanden laat terugvinden na formateren.
Momenteel doet een van de schermen het niet, toen ik em opstuurde wel.. maar hij kan dus zonder iets te verliezen weer terug naar Asus..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top