Eerste Nightly Build single release: Tek Check

Nightly Build

maak morgen nóg oneerlijker
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.985
Locatie
NL
Vandaag is mijn eerste single uitgebracht:

Tek Check op het Shibiza label:



Het nummer maakte ik in 2020 tijdens de Covid lockdown. Een forum post op het track is hier te vinden:


In de 30 jaar voorafgaand ben ik voornamelijk actief geweest als DJ maar toen dat door de Covid lockdown niet meeer kon moest ik mijn muzikale ei op een ander manier kwijt zien te raken. Dit is één van de eerste nummers die ik toen maakte en het triggerde mij om op deze voet verder te gaan. Ook was ik voornemens om de muziek die ik toen maakte uit te gaan brengen wat ik daarvoor nooit eerder heb gedaan. Aanvankelijk is dit nummer op een EP gekomen die ik in eigen beheer wilde uitbrengen maar omdat ik tijdens dat proces erachter kwam dat het voor mij te vroeg was om een eigen label te beginnen en ik me meer wilde richten op muziek maken heb ik besloten de nummers die ik op dat moment af had aan te bieden bij bestaande labels.

De eerste nummers die ik toen maakte waren donker qua stijl en synthesizer gebaseerd. De nummers die later volgde waren meer opgewekt, funky en gericht op de vintage disco sound. Die nummers ben ik eerst gaan uitbrengen onder de naam Herbie Hatchback en de andere soort nummers bleven daardoor op de plank liggen. In de jaren die volgde kwamen er vele releases. Pas begin dit jaar heb ik besloten de meer synthesizer gebaseerde nummers uit te brengen onder een andere artiestennaam: Nightly Build

Vandaag is het dus eindelijk zover.

 
Beide tracks klinken ok :) "I Want It" zou zo op de radio kunnen worden gedraaid; heeft een leuk Pop-gehalte.
 
Ik vind ze allebij lekker en heb ze op spotify aan mn playlists toegevoegd. Die zal ik dus nog wel vaker voorbij horen komen.
goed gemaakt en allebij wel in mijn straatje dus.
 
Ik vind ze allebij lekker en heb ze op spotify aan mn playlists toegevoegd. Die zal ik dus nog wel vaker voorbij horen komen.
goed gemaakt en allebij wel in mijn straatje dus.
dank voor de support!

De vocale versie is vandaag ook uitgebracht:

 
Back
Top