Gloomy - Shut Up

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.260
Locatie
België
Het is soms beter om niet te spreken om verschillende redenen, zowel voor jezelf als voor anderen. Hier zijn enkele belangrijke redenen waarom stilte waardevol kan zijn:

Reflectie en Zelfinzicht: Stilte geeft je de ruimte om na te denken voordat je reageert. Dit kan leiden tot meer bedachtzame antwoorden en helpt je om je gedachten en emoties beter te begrijpen.

Bevordering van Begrip: Door te luisteren in plaats van te praten, kun je anderen beter begrijpen. Actief luisteren zonder onderbrekingen laat zien dat je echt aandacht hebt voor wat de ander zegt, wat kan bijdragen aan diepere verbindingen en betere communicatie.

Voorkomen van Onnodige Conflicten: Soms kan spreken in het heetst van de strijd leiden tot woorden die je niet echt meent of die een conflict kunnen verergeren. Door stil te blijven, geef je jezelf de kans om af te koelen en je gedachten te ordenen voordat je iets zegt wat je later misschien betreurt.

Ruimte voor Anderen: Door niet altijd te spreken, geef je anderen de kans om hun stem te laten horen. Dit kan vooral belangrijk zijn in groepssituaties waar sommige mensen minder snel het woord nemen.

Rust en Innerlijke Vrede: Stilte kan helpen om innerlijke rust te vinden. Het kan een vorm van meditatie zijn, waarbij je de wereld even tot stilstand brengt en je je focus naar binnen richt, wat kan bijdragen aan een gevoel van vrede en ontspanning.

Beheersen van Emoties: Als je emoties hoog oplopen, kan stilte een hulpmiddel zijn om deze onder controle te houden. In plaats van direct te reageren, helpt stilte je om je emotionele reactie te reguleren.

In veel situaties kan zwijgen dus krachtiger zijn dan spreken. Het stelt je in staat om bewuster te reageren, biedt ruimte voor zelfreflectie, en kan leiden tot meer constructieve en harmonieuze interacties met anderen.

 
In groepsverband trek ik toch geen bek open dus 'shut the fuck up' is in die setting een pleonasme. :D

Leuk nummer weer!
 
Zijn niet veel mensen die de tijd nemen om een soundtrack te schrijven bij hun posts maar jij doet het! 😄

Je stijl herkenbaar als altijd. Ben op vakantie momenteel dus hoor het op crappy speakers verder, zal hem eenmaal thuis nog eens goed beluisteren
 
Mooie track weer Jan.👍👍👍 Wel een druk nummer voor de uitleg die je bij de track geeft (contradictie). Ik verwachtte een ambient nummer bij die uitleg dat stilte en bedachtzaamheid zou onderstrepen.
 
In groepsverband trek ik toch geen bek open dus 'shut the fuck up' is in die setting een pleonasme. :D

Leuk nummer weer!
Lol, thanks Dilago, van harte :)
 
Zijn niet veel mensen die de tijd nemen om een soundtrack te schrijven bij hun posts maar jij doet het! 😄

Je stijl herkenbaar als altijd. Ben op vakantie momenteel dus hoor het op crappy speakers verder, zal hem eenmaal thuis nog eens goed beluisteren
Met behulp van AI weliswaar :)

Thnx voor ff langs te komen.

Gloomy
 
Mooie track weer Jan.👍👍👍 Wel een druk nummer voor de uitleg die je bij de track geeft (contradictie). Ik verwachtte een ambient nummer bij die uitleg dat stilte en bedachtzaamheid zou onderstrepen.
Ha, neen toch niet. Ik vond persoonlijk die sample wel geslaagd, is voorbij gekomen op mijn FB.

Thnx Laboratorio!

Gloomy
 
Back
Top