Microwave 1 Plugin

De Microwave definieerde hybride synthese op zijn best met zijn unieke interpretatie van wavetable synthese gecombineerd met analoge filters. Nu brengt Waldorf Music dit magische instrument terug naar digitale werkstations wereldwijd met de release van de Microwave 1 Plug-in.

1724345897944.png
 
Was één van mijn eerste hardware synth's. Vooral leuke bassen. Omdat ik hem nieuw goedkoop had gekocht (de keyboardlijn uit Alkmaar), heb ik hem jaren later voor hetzelfde bedrag weer verkocht, want het bleef een populair apparaat. Maar ik ga niet zoveel geld voor een softwareversie neertellen, ik wacht wel tot hij in de sale gaat over enkele jaren.
 
klinkt wel goed zeg! Maar ik draag geen water meer naar de zee..
 
Jammer dat de extra's van de M er niet inzitten. Zo is het best veel geld voor een onnodig beperkte slaafse kopie van een oud ding.
 
Maar wel een kopie die erg goed klinkt naar mijn idee (maar heb zelf de hardware nooit gehoord).

Leuke is dat je de plug-in dus ook als editor kan inzetten voor de oude hardware, en omdat de M toch wel dezelfde sysex implementatie heeft (normal mode) verwacht ik dat Vladis (creator of de M) nog wel wat uit de hoge hoed gaat toveren, als in deze plug-in ook als editor te kunnen gebruiken voor de M (niet modern mode uiteraard)
 
Laatst gewijzigd:
Maar wel een kopie die erg goed klinkt naar mijn idee (maar heb zelf de hardware nooit gehoord).

Leuke is dat je de plug-in dus ook als editor kan inzetten voor de oude hardware, en omdat de M toch wel dezelfde sysex implementatie heeft (normal mode) verwacht ik dat Vladis (creator of de M) nog wel wat uit de hoge hoed gaat toveren, als in deze plug-in ook al editor te kunnen gebruiken voor de M (niet modern mode uiteraard)

Ik hoop echt dat de M ondersteunt gaat worden, alhoewel ik nu ook al een werkende goede editor en librarian heb draaien.

Voor wat betreft de waarde, ik denk dat dit net zoals de DSP3600 versie een exacte kloon is. In het filmpje hieronder klinkt het in ieder geval 100% identiek met de hardware:

 
Vroeger altijd een fan geweest van de originele Miccrowave. Hij klinkt inderdaad 1:1 met het origineel. Alle originele wavetables zijn opgenomen. Zelfs de artefacten als, DAC's, digitale ruis en filters zijn nauwkeurig nagebootst. Mooie is dat je niet meer naar het kleine schermpje hoeft te kijken maar een volledig grafisch muteerbare layout voor je neus krijgt waarmee je ook de originele Microwave uit 1989 kunt besturen.
 
verwacht ik dat Vladis (creator of de M) nog wel wat uit de hoge hoed gaat toveren,
Een uurtje later, fingers crossed! 8):


Hier de quote in tekst:

Quote:
Originally Posted by phase0 ➡️
perhaps but the MW1 had the stereoping? controller so perhaps there is a way to get it to work but out of the box sending the M to the midi channel didn't automatically change settings in the vst

Vladis
Reason is that M and MW1 have different "Single Param Change" messages. We discussing with Rolf the integration the MW-legacy Single Param change in the M, for MW-1 derived parameters, potentially bi-directional way
 
Toevallig dat ik woensdag Waldorf M heb teruggestuurd en de MW plug-in gister werd uitgebracht..
 
Ik kan later even zelf onderzoek doen maar misschien weet hier iemand t antwoord al: kun je die editor/plugin op meer dan 1 device installeren? Zou wel nice vinden om in de studio als editor te gebruiken en thuis als vst emulatie van de mw.
 
Zijn de Wavetables compatibel met de waldorf ppg v.3 en NW1 module?
 
Back
Top