Effecten op zang

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.625
Hallo allemaal,

Zouden jullie even mee willen luisteren? Ik wil thuis voor een project eigenlijk dezelfde of een vergelijkbare zang-sound creëren als in de onderstaande twee clips van de Italiaanse band Hapax...



en hier een stukje niet gezongen, maar gesproken...



Die knakker zingt echt niet zo laag, dus ik vermoed dat dit met effecten gecreëerd is. Maar hoe, en welke? Een pitch shifter of zo?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
klink voor mij als een modulatie/chorus met lichte depth en denk inderdaad iets verlaagt met pitch shifter en mogelijk lowpass filter want helemaal natuurlijk klinkt het niet maar ook niks extreems, tijdens het zingen ook iets van een space echo

zelf ook wel eens modulatie op zang gebruikt voor een experimentje doet wonderen om te verbergen dat je niet kan zingen :D
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij is dit gewoon de natuurlijke stem van de zanger.
Wat er verder achter zit is in ieder geval een snufje galm.
 
Klinkt als een (micro) Pitch-shift / Harmonizer, bijv zoals die van een TC Helicon Voice Live.. mogelijk in combinatie met de galm van de ruimte waar ze in staan, tenzij ik een Direct Out hoor van dit optreden :)

Toffe band btw!
 
Hola.
Dit zit in mij reverb.behringer 2000.
Een vocoder beetje erbij..
Dus even zoeken in reverbs.
Ook voetpedaal.
Groeten van andreos.
 
Ik heb thuis even wat getest, en het is toch eerder de manier van zingen/zijn stem, dan gedoe met harmonizers/pitch shifters enzo. Dat is in ieder geval de voorlopige conclusie.

Bedankt allemaal!
 
Back
Top