Ik multimedia MTM MKII vraagje

mcdjan007

lid zonder grenzen
Lid sinds
24 juni 2008
Berichten
998
Locatie
Is een beetje krap aan het worden
Nu 3 weken een nieuw MTM MKII setje in bezit en wil, voor ik ze terugstuur voor omruil, even van andere eigenaars weten of het probleem wat ik ervaar normaal is of toch een productiefout van het set wat ik heb. Allereerst erg tevreden en maar bij sommige kicks of basslines in het 40 tot 50 hz gebied kan ik echt niet harder qua volume dan ongeveer 40% zonder dat de kast/basspoort een flapperent geluid gaat produceren. Niet een beetje maar gewoon onbruikbaar. Sommige tracks kunnen redelijk luid maar sommige moet ik echt een sweet spot zoeken om deze kast vibratie te laten stoppen. Ik kan me aan de ene kant voorstellen dat 3,5”’drivers in zo’n cabinet met daarin ook nog electronica zn grenzen heeft, maar aan de andere kant is het verkoop punt juist het lage bereik voor zn afmeting en wat heb je aan een speaker die 70w kan leveren maar waar je bij 20% van het volume al gas terug moet geven. Ik snap dat deze niet snoeihard kunnen. Ervaringen? Het is een vrij narrow band waar ze dit op doen.
 
De eerste vraag die in me opkomt,
hoe staan de instellingen op de achterkant.
Is er gebruik gemaakt van de meetmicrofoon i.c.m. de X software.
 
Heb je de speakers al eens verplaatst en daar hetzelfde geprobeerd?
Dit om uit te sluiten dat het geen resonantie is vanuit het bureau
 
De eerste vraag die in me opkomt,
hoe staan de instellingen op de achterkant.
Is er gebruik gemaakt van de meetmicrofoon i.c.m. de X software.
Heb alles al geprobeerd. Fase, afstand, kabels, bron level, default- en calibrated weergave, plaatsing, links en rechts geswapt. Als ik ze op 80 hz cut dan is het weg, maar dan zijn er genoeg betere alternatieven in de prijsrange. Wat me inmiddels wel is opgevallen is dat het eigenlijk vooral met electronisch en dance muziek weergave is (logisch wat daar zit vaak een bak lowend in dat frequentie gebied). Het zou ook een dsp dingetje kunnen zijn waarbij de lowend kunstmatig zo geboost is dat ze over hun nek gaan bij het 46-50 hz gebied. Ben ondertussen met IK in gesprek. Wil dat iemand die ze ook heeft bevestigd of ontkracht of mijn units defect zijn of dat het een design/dsp ding is.
Dat ik aan een calibratie probleem denkt komt omdat ik merk dat als ik een andere emulatie in de X- software kiest dan de MTM default het probleem minimaal wordt en ze een beduidend stuk harder kan zetten.
 
Heb je de speakers al eens verplaatst en daar hetzelfde geprobeerd?
Dit om uit te sluiten dat het geen resonantie is vanuit het bureau
Staan inmiddels op mic stands, >20 cm vrij van desk. Geen verbetering
 
Je geeft het zelf al een beetje aan,
Lage frequenties uit een 3" speaker gaat het niet worden.
Met of zonder DSP. En zeker niet bij hoog vermogen.
Toen ik overstapte van 2x 8" naar 4" ben ik gegaan voor een 2.1 setje.
Want ook 4" heeft zijn beperkingen als het om laag weergave gaat.

Denk dan ook dat je met deze aankoop nooit echt blij zal gaan worden.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top