Make Noise QMMG (Black & Gold) - reissue

1723973422038.png


De Quad Multi-Mode Gate is een variatie op de oorspronkelijke Buchla 292 Quad Lo-Pass Gate, inclusief een Mix Out en alle originele functies. De QMMG biedt daarnaast: HiPass-modus, Voltage Controlled Feedback, directe koppeling en normalisaties, waardoor meerdere kanalen eenvoudig samen kunnen worden gebruikt om Bandpass Gates, steilere HP, BP of LP-filters te creëren, of zelfs iets dat lijkt op een traditionele Synthesizer Voice Architecture.
De QMMG bevat maar liefst 8 Vactrols!
Net als de heruitgave uit 2018 wordt het schakelen tussen modi gedaan via analoge potmeters in plaats van draaischakelaars, en de onderste printplaat bevat omgekeerde stroom beveiligingscircuits.

Features:
  • 2024 Black & Gold Edition
  • Vintage voiced, all analog
  • Four independent vactrol-based channels
  • Multiple modes per channel: VCA, Low-Pass Gate, Low-Pass Filter, or High-Pass Filter
  • SUM out for easy mixing
  • Flexible normalizations for easy creation of dual-peak filters, East Coast voices and more
  • Powerful feedback circuit acts differently depending on mode
  • Pairs well with MATHS and DPO

Je moet wel flink in je buidel tasten. De richtprijs voor dit beestje op de Make Noise site staat op 700 dollar(MSRP!), dit is zonder tax, shipping en import kosten.
Zelf ga ik deze niet aanschaffen, heb al genoeg LPG's. Plus dat deze ook 24hp van je case consumeert.



 
vactrols zijn toch verboden in europa? moet je ook nog ff ticket naar de usb boeken...
Optomix, Doepfer A-101-2, Pico LPG, etc worden ook nog steeds verkocht in de EU (Midi Amsterdam & Schneiders Laden). Word niet zo nauw genomen, denk ook dat de oplage te klein zijn voor deze regelgeving.
 
Al het water in Dordrecht en omgeving is doordrenkt met anti-aanbaklaag. Niet zwemmen. Geen groente uit de tuin eten. Maar waag het ook niet een vactrol in je synth te hebben.
 
Optomix, Doepfer A-101-2, Pico LPG, etc worden ook nog steeds verkocht in de EU (Midi Amsterdam & Schneiders Laden). Word niet zo nauw genomen, denk ook dat de oplage te klein zijn voor deze regelgeving.
Ik heb hem nog niet in een europese winkel in de pre order gezien…
 
Ik heb hem nog niet in een europese winkel in de pre order gezien…
Kan ook niet:
IMG_3359.jpeg

Nog even geduld dus.

Ik twijfel nog even of ik een 2e neem, toch erg verleidelijk. Benieuwd of Thomann of Schneiders ‘m ook gaat hebben. Modularsynths.nl had iig de limited edition Bruxa ook niet dus daar verwacht ik ‘m niet.
 
Kan ook niet:
Bekijk bijlage 3851871
Nog even geduld dus.

Ik twijfel nog even of ik een 2e neem, toch erg verleidelijk. Benieuwd of Thomann of Schneiders ‘m ook gaat hebben. Modularsynths.nl had iig de limited edition Bruxa ook niet dus daar verwacht ik ‘m niet.
Hij bedoelt pre-order. Vaak kun je vlak voor release pre-orderen, maar dat zie ik ook niet. Even afwachten dus.
 
lijp hoor, chase bliss heeft alles met vactrols discontinued ook vanwege EU
en de dxg heeft al nep vactrols
 
nee maar hoe gaan zij gewoon vactrols pompen dan in deze unit
 
Back
Top