Billen bloot: Welke gear heb jij (in aantal jaar bezit) nog lang niet doorgrond (In %)

Gaat deze topic niet over Hardware dan?

Mijn software gebruik ik namelijk maar ongeverr voor 1 a 3%
 
Ik moet wel hardware gaan gebruiken.Mijn ogen kunnen stilletjesaan niet meer tegen uren naar het scherm staren.
 
Dan zou ik zeggen: M'n modular setup, al is dat mogelijk geen goed materiaal voor dit Topic gezien ik die zelf heb samengesteld :D met modular kan je iets bouwen, dat je niet meer begrijpt.

Meestal als ik gear niet/slecht kan doorgronden dan leidt dat tot verkoop, maar in algemene zin.. van alle gear die ik meerdere jaren in bezit heb / heb gehad, durf ik wel een 70-80% aan: 100% zou arrogant zijn, zeker omdat ik de Clavia G2 heb gehad.. ook dat is modular, die zou ik nooit 100% doorgronden al zou ik Roland Kuit op speed-dial hebben :P De hard-wired Synths heb ik aardig doorgrond, m.u.v. de Kurzweil's, die zijn echt diep.
 
Hola.
Het meeste weet ik wel.
Ik begin zonder Manuel.
Kom ik later iets tegen dan ga ik kijken hoe het zit.

Groeten van andreos.
 
Ik heb vorig jaar in december elektron analog rytm mk2 gekocht en helaas nog te weinig mee gedaan.
Ben zeker onder de indruk van de mogelijkheden.
Nu wil ik een nieuwe geluid interface van Arturia :

Arturia audiofuse 16rig

Om alles goed te kunnen aansluiten.
 
1724416520912.gif
 
Om de gear te kunnen doorgronden, moet men de gear in alle mogelijke combinaties gebruiken, maar vooral ook 'misbruiken'.

"Speculative Sound Synthesis" met als doel de relatie tussen technologie en artistieke praktijk te hercomponeren in een poging om esthetische mogelijkheden van geluidssynthese te ontketenen die anders verborgen zouden blijven binnen het technologische apparaat. In deze esthetische destabilisatie van geluidstechnologieën is speculatie de primaire methode.
Speculative Sound Synthesis is voor geluidskunstenaars, computermuziekcomponisten en uitvoerders die zich inzetten voor kritische, speculatieve benaderingen op het snijvlak van kunst en technologie. Het is bedoeld voor degenen die zich bezighouden met praktijken die gevestigde normen van geluidssynthese en (muziek)technologie in twijfel trekken, uitdagen, bekritiseren, deconstrueren, hercomponeren, herformuleren, verschuiven, ontwrichten, in gevaar brengen of verwerpen.

Een aantal voorbeelden uit dit veld:



Of Gutter Synthese vanaf 36:31:

Tom Mudd: Interacting with non-linear Dynamical Agents

Ik heb een uitzending van 'het onderzoek van dit model' hier:

Networks as model for a sound creation

In het kort: knoop dingen aan elkaar en experimenteer zoveel als je kan.

Op dit moment hou ik me met Kyma bezig en dat is gelukkig een proces voor het leven.
 
EMU Xtreme Lead (+TSCY ROM :mega:). Met de Prodatum eitor wel bezig geweest, maar werkt niet meer op de Mac. Gebruik hem vooral als preset-bak, ook wegens tijdgebrek, maar je kunt er zoveel meer mee.
 
Casio CZ101 CZ5000 Yamaha RY30 RX5 Korg S3 etc...waar ik maar niet aan toe kom:)
 
Back
Top