Om de gear te kunnen doorgronden, moet men de gear in alle mogelijke combinaties gebruiken, maar vooral ook 'misbruiken'.
"Speculative Sound Synthesis" met als doel de relatie tussen technologie en artistieke praktijk te hercomponeren in een poging om esthetische mogelijkheden van geluidssynthese te ontketenen die anders verborgen zouden blijven binnen het technologische apparaat. In deze esthetische destabilisatie van geluidstechnologieën is speculatie de primaire methode.
Speculative Sound Synthesis is voor geluidskunstenaars, computermuziekcomponisten en uitvoerders die zich inzetten voor kritische, speculatieve benaderingen op het snijvlak van kunst en technologie. Het is bedoeld voor degenen die zich bezighouden met praktijken die gevestigde normen van geluidssynthese en (muziek)technologie in twijfel trekken, uitdagen, bekritiseren, deconstrueren, hercomponeren, herformuleren, verschuiven, ontwrichten, in gevaar brengen of verwerpen.
Een aantal voorbeelden uit dit veld:
Of Gutter Synthese vanaf 36:31:
Tom Mudd: Interacting with non-linear Dynamical Agents
Ik heb een uitzending van 'het onderzoek van dit model' hier:
Networks as model for a sound creation
In het kort: knoop dingen aan elkaar en experimenteer zoveel als je kan.
Op dit moment hou ik me met Kyma bezig en dat is gelukkig een proces voor het leven.