Reason track

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.649
Locatie
Gelderland
Mijn liefde voor het maken van muziek is vaak gekoppeld aan m'n andere hobby (videografie).
Beide op amateurniveau, maar wel met veel plezier.
Zo ook deze track, gemaakt voor onze vakantievideo 2024

De componenten zijn deels meegenomen uit het project van vorig jaar (een beetje het thema aanhouden).

  • De bas komt uit Complex, met wat hulp van Efx Fragments en Coldfire (Arturia)
  • De piano is een lofi Reason combinator genaamd 'Klavier Noir' (wederom met Efx Fragments en Synchronous voor een beetje 'sidechain' in bepaalde delen)
  • De string komt van een andere Reason combinator genaamd 'Afterglow' en ook hier zit Synchronous op voor wat stuttering en delay via Eternity (Arturia).
  • De beat is een Umpf kit met Coldfire als FX
  • Er zit een gemangelde Rex tamboerijn met synchronous en Dist Tube, Efx Fragments, Filter Mini en Rev Intensity (Arturia) Europa zorgt voor een ritmische envelope die loopt en wat parameters aanpast.
  • De lead is een combinator uit Reason met de bekende synchronous.
  • Verder gebruik ik 2x trackspacer om wat lage frequenties weg te drukken o.b.v. wat er in andere subgroepen klinkt (drum => bas => rest)
En dat was het wel zo ongeveer.

 
Hola.
Montfrooy leuk familiefilmpje.
En bijpassende muziek.

Groeten van andreos.
Thnx. Het blijft leuk om 2 hobbies te combineren, zeker als er een vakantie bij komt kijken.
ik vind het iets zeer bizonder hebben. ik kan het nu niet duidelijker uitdrukken. wilde wachten tot ik het wel kan... waarschijnlijk zal t me nooit lukken...
Thnx Vink!
 
Mooi man :okdan:
 
chill muziekje
de geluiden van de filmpjes er door heen geven het een heel nostalgies effect en dan ken ik je familie niet eens, volgens mij kun je hier nog jaren naar blijven terug komen
 
Het is net de intro van een (kinder)speelfilm (met leuk budget) over een Hollands gezin met boven modaal inkomen dat op autovakantie gaat naar Zweden in een afgeladen Audi A3. Erg goed gemaakt en ik weet weer waarom vakantie niet voor mij is weggelegd. :D

En dank dat je er even bij zette dat het amateur is anders had ik dat niet gemerkt zo prof is het. ;)
 
Het is net de intro van een (kinder)speelfilm (met leuk budget) over een Hollands gezin met boven modaal inkomen dat op autovakantie gaat naar Zweden in een afgeladen Audi A3.

Dat was m’n zus ☺️ onze Ford Focus past meer bij mijn budget
Erg goed gemaakt en ik weet weer waarom vakantie niet voor mij is weggelegd. :D
Qua geld bedoel je?

En dank dat je er even bij zette dat het amateur is anders had ik dat niet gemerkt zo prof is het. ;)
Ghegheghe Hollywood, Here I come 🤪
 
Ja ook, ik geef mijn geld liever uit aan instrumenten en wiet maar het zijn vooral praktische bezwaren.
Nu ben ik benieuwd, welke praktische bezwaren heb je tegen op vakantie gaan?
Ik moet zeggen dat ik 'vroeger' (voor ik kinderen had) niet elk jaar ging, dan was het ook wel eens een jaartje knallen op het werk.
Maar die pauze bevalt me altijd wel goed.
Dikke Shizzle!
Thnx!
Toffe muziek, leuk dat je zo uitgebreid beschrijft wat je allemaal inzet.
Bedankt!
Het blijft een synthforum hè :) Dus een beetje context vind ik wel fijn.
 
Nu ben ik benieuwd, welke praktische bezwaren heb je tegen op vakantie gaan?
Ik moet zeggen dat ik 'vroeger' (voor ik kinderen had) niet elk jaar ging, dan was het ook wel eens een jaartje knallen op het werk.
Maar die pauze bevalt me altijd wel goed.
Ik was ooit een fervent vakantieliefhebber van Zuid-Europese bestemmingen tot ik van de geplaveide weggetjes week en geconfronteerd werd bittere armoede en de facade die vakantie eigenlijk is. Het weten en er mee oog in oog komen te staan zijn twee. Fuerteventura spande wat dat betreft de kroon, daar is mijn bezwaar begonnen bij uitgerekend op een reis die ik had gewonnen en ik mocht een persoon meenemen wat mijn toenmalige vriendin werd. Bij aankomst zag ik zwarte bergen die aandeden als een maanlandschap. Nergens witte stranden te bekennen noch palmbomen. We gingen in een bus en reden langs een weg een heel stuk door een in en in dor landschap wat nog het meeste had van Mars. Op een gegeven moment zag je her en der een groen perkje wat me zeer verbaasde tot ik de waterslangen zag die er naartoe liepen. Alles aan groen was geïrrigeerd en alles daarbuiten was maanlandschap en dorre wildernis. In de bewoonde gedeelten was het niet anders, behalve de hotels en de resorts, voorzien van een aangrenzende winkelstraat vol pracht en praal (waar een wanhopige verkoopsters ons de winkel in trok en vervolgens toebeet toen we niks kochten 'kijken, kijken niet kopen!!' 's Avonds klakten de dames van lichte zeden naar me met mijn vriendin er gewoon bij. Ik zei, 'schat, die lange slanke negerin met big boobies lijk me wel aardig niet dan?' <---- Nee geintje die opmerking had de sfeer er niet op verbeterd!
Maar een praktische bezwaar tegen Scandinavische landen is dat het klimaat hetzelfde is als hier en je veel meer geld kwijt bent dan nodig is. Goed, het water is er schoner en de bossen zijn er mooier maar schoon water zit ook in mijn zwembad.

Kortom, vakantie is een wassen neus die je duur betaalt. En in sommige landen voel je je een soort slavenmeester doordat je geconfronteerd wordt met de wanhoop van arme mensen die jou aanzien voor een rijke patser.
 
Ik was ooit een fervent vakantieliefhebber van Zuid-Europese bestemmingen tot ik van de geplaveide weggetjes week en geconfronteerd werd bittere armoede en de facade die vakantie eigenlijk is. Het weten en er mee oog in oog komen te staan zijn twee. Fuerteventura spande wat dat betreft de kroon, daar is mijn bezwaar begonnen bij uitgerekend op een reis die ik had gewonnen en ik mocht een persoon meenemen wat mijn toenmalige vriendin werd. Bij aankomst zag ik zwarte bergen die aandeden als een maanlandschap. Nergens witte stranden te bekennen noch palmbomen. We gingen in een bus en reden langs een weg een heel stuk door een in en in dor landschap wat nog het meeste had van Mars. Op een gegeven moment zag je her en der een groen perkje wat me zeer verbaasde tot ik de waterslangen zag die er naartoe liepen. Alles aan groen was geïrrigeerd en alles daarbuiten was maanlandschap en dorre wildernis. In de bewoonde gedeelten was het niet anders, behalve de hotels en de resorts, voorzien van een aangrenzende winkelstraat vol pracht en praal (waar een wanhopige verkoopsters ons de winkel in trok en vervolgens toebeet toen we niks kochten 'kijken, kijken niet kopen!!' 's Avonds klakten de dames van lichte zeden naar me met mijn vriendin er gewoon bij. Ik zei, 'schat, die lange slanke negerin met big boobies lijk me wel aardig niet dan?' <---- Nee geintje die opmerking had de sfeer er niet op verbeterd!
Maar een praktische bezwaar tegen Scandinavische landen is dat het klimaat hetzelfde is als hier en je veel meer geld kwijt bent dan nodig is. Goed, het water is er schoner en de bossen zijn er mooier maar schoon water zit ook in mijn zwembad.

Kortom, vakantie is een wassen neus die je duur betaalt. En in sommige landen voel je je een soort slavenmeester doordat je geconfronteerd wordt met de wanhoop van arme mensen die jou aanzien voor een rijke patser.
Zuid Europa heeft mij nooit zo gelegen, wij zijn al jong besmet met het Zweden virus na een aantal vakanties in Frankrijk.
Ik ben een zomer of 6 met m'n ouders mee geweest naar Zweden.
4 weken rondtrekken met een tent en caravan door dat oneindig ruime land waar de rust en ruimte de boventoon voert.
Heerlijk zwemmen in schone meertjes, fikkie stoken en worstjes braden, wandelen, lachen met (Zweedse) vrienden, sauna, kano, vissen en de tijd vloog voorbij .
Mijn beste herinneringen uit mijn jeugd zijn daar ontstaan.

Wij gedijen goed bij het landklimaat met een afwisseling van zon en wolken en net wat lagere temperaturen dan hier in NL.
Het eten is er duurder, maar het verblijf weer veel goedkoper, dus uiteindelijk ben ik minder kwijt in Zweden dan ik in (bijv.) Frankrijk zou zijn.
En je kunt alles zo duur en goedkoop maken als je wilt natuurlijk.

En ik woon op de Veluwe, dus bossen hebben we genoeg hier, maar die 2 weken in de Zweedse omgeving geeft mij iets wat ik in NL moeilijk kan vinden.
(wel een aantal jaren geprobeerd, maar het werkte niet).

En ik realiseer mij heel goed dat het pure luxe is, dus ik voel me elke keer weer bevoorrecht als we er weer heen kunnen gaan met ons gezin.
Ik zou het voor mijzelf geen wassen neus noemen, de hele ervaring die we daar hebben is mij nooit 'verkocht' ofzo en de bevolking daar is over het algemeen niet arm, dus ik voel me er geen rijke patser oid.
We hebben er gewoon een plekje gevonden waar we elk jaar met veel plezier weer naar toegaan omdat we daar iets krijgen wat we blijkbaar heel prettig vinden.

Dat is het mij meer dan waard en de jaren dat we niet zijn gegaan, hebben we het meer gemist dan ik had verwacht.
En zolang de kids nog graag mee willen, hoop ik dat we kunnen blijven gaan.
Die herinneringen die ik heb aan mijn onbezorgde vakanties, wil ik ze graag meegeven.
Nog even en dan gaan ze hun eigen keuzes maken, dus ik hoop er nog een paar keer heen te gaan en dan zien we wel weer verder.

Maar iedereen is anders (gelukkig), dus waar jij je prettig bij voelt is prima.
Alleen proefde ik iets in je woorden wat me nieuwsgierig maakte waar het vandaan kwam.
 
Mooi muziekje, past wel echt bij de sfeer van het filmpje. Herinnert me er ook aan dat ik de Reason Rack weer eens moet opstarten, ik had een 6 maanden sub op reason+ voor een prikkie maar ik denk dat ie bijna afgelopen is namelijk. Die piano klinkt wel echt goed! Wat zijn je favo devices in Reason? Ik vind het nogal overweldigend namelijk wat er allemaal in zit, zeker omdat ik Reason voor het laatst meer dan 20 jaar geleden heb gebruikt.
 
Mooi muziekje, past wel echt bij de sfeer van het filmpje. Herinnert me er ook aan dat ik de Reason Rack weer eens moet opstarten, ik had een 6 maanden sub op reason+ voor een prikkie maar ik denk dat ie bijna afgelopen is namelijk. Die piano klinkt wel echt goed! Wat zijn je favo devices in Reason? Ik vind het nogal overweldigend namelijk wat er allemaal in zit, zeker omdat ik Reason voor het laatst meer dan 20 jaar geleden heb gebruikt.
Bedankt!

Ik heb niet alle devices, omdat ik geen + heb.
Daar twijfel ik soms aan, maar ik vind het te duur voor hobbymatig gebruik, zeker omdat ik ook vaak 'buiten Reason' muziek maak.
De devices uit het eerste uur gebruik ik niet zo vaak meer,
Waar ik vaak op uit kom is
  • Complex
  • Europa
  • Grain
  • Umpf (beide versies)
  • Monotone
  • Parsec
  • Processed pianos, Radical keys of Radical piano
  • Reason drum kits is erg bruikbaar
  • Electric Bass ook, maar ik ben bassist, dus speel het liever zelf in
  • Scenic is heel vet
Ik zou graag Friction, algorithm en die nieuwe modelling synth gebruiken, maar die heb ik nog niet (wachten op korting ;P )

De piano die ik hier gebruik is een gratis combinator die ik ooit heb gevonden.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top