BAYLE, VILE BAYLE!

rvanommen

Ouwe rot
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.526
Locatie
Noord holland
Luister naar Vile Bayle! van RVO op #SoundCloud Vile Bayle!


Weer wat nieuws geprobeert.
Ik doe tot nu toe niet echt samplen, maar geinspireerd door een stukje briljant stukje over the top voice acting (igor, door richard lintern) in de recente DLC voor Elden Ring ben ik eens begonnen met een sample en heb er een nummer omheen gebouwt.

Grof... ongepolijst... en gedragen door een briljante (voice acting) performance die niet van mijzelf is.
De synthesizer in de hoofdrol is hier de motorsynth. Die doet de bass line, een paar bassy effecten en de lead.
Drums zijn vooral ableton samples en effecten, en voor de rest hier en daar een accentje uit de waldorf quantum en aan het einde nog een bijna rauwe saw uit serum (met nauwelijks extra processing)
 
Laatst gewijzigd:
vette dreigende achtergrond geluiden die passen goed bij de stem die ook lekker evil klinkt, hij klinkt alleen wel alsof hij ver weg staat ik denk dat de stem zelfs nog intenser/persoonlijker had kunnen zijn als hij iets dichterbij had geklonken
 
Thanks allebij!

Ja die stem is echt goed hè @SanderSwi
Ik had m juist express wat naar achterem gedrukt met reverb om hem 'sferischer' te maken. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Gaat wellicht inderdaad wat ten koste van de dramatische performance :)
 
Vind dit wel wat hebben, en de mix is eigenlijk heel netjes! Ik zou alleen wel de kick wat meer laag geven, dat mag best. Dan gaat het de rest een duwtje geven en komt er veel meer beweging in vermoed ik.
 
Vind dit wel wat hebben, en de mix is eigenlijk heel netjes! Ik zou alleen wel de kick wat meer laag geven, dat mag best. Dan gaat het de rest een duwtje geven en komt er veel meer beweging in vermoed ik.
thanks !
Ik zal eens een keertje wat experimenteren met de kick ^^
een vriend van me zei exact hetzelfde :)
 
Interessante keuze om de galm op de stem mono te houden, en komt goed over ook zo. Mooi dat je jezelf uitnodigt om te experimenteren en niet binnen de lijntjes blijft. Kick idd wat meer laag/body geven.
Dank je ^^
Ik heb er niet echt bewust over nagedacht om het mono te houden. Sample zelf had ik mono gemaakt omdat er wat hinderlijke stereo elementen in zaten. Heb daarna niet over de galm nagedacht. Klonk goed zo dacht ik :D

Het was verder wel een geslaagd experime t ook, want ik vond het wel een leuke manier van werken zo vanuit een stukje voice acting uit een game.
De rest kwam redelijk vanzelf. Ga ik denk ik nog wel eens doen met een stukje game of film. Is natuurlijk niet heel origineel, maar wel leuk... en voor mensen die het kennen roept zo'n herkenbaar stukje ook wat op denk ik... dus beetje valsspelen is het ook wel :D.
 
Agressieve stem, maar wel een volwassen productie. Vond het toch echt boeiend. Als het een stem is uit een game, denk ik dat je met deze productie, hardcore gamers wel blij maakt.
 
Agressieve stem, maar wel een volwassen productie. Vond het toch echt boeiend. Als het een stem is uit een game, denk ik dat je met deze productie, hardcore gamers wel blij maakt.
Het is wel een mooi stukje voice acting.
Roept wel wat op. Maar het grappige is dat het in de context van het spelletje behoorlijk over the top over-acting is.
Uit de context gehaald is het best evil, dramatisch, aggresief.
Geloof t of niet... dit is een van de good guys in Elden ring (als daar al zoiets bestaat als 'good guys'). Hij kan je helpen met een van de lastigere eindbazen... de draak Bayle... die mag hij niet zo graag 😂
 
Wow, wat een goede productie zeg!

Zeer goed.

Het zou leuk zijn als je'm downloadbaar zou maken, want ik zou'm heel erg graag in mijn mp3-collectie hebben :)

Awesome!

Gloomy
 
Wow, wat een goede productie zeg!

Zeer goed.

Het zou leuk zijn als je'm downloadbaar zou maken, want ik zou'm heel erg graag in mijn mp3-collectie hebben :)

Awesome!

Gloomy
Thanks!
Ik wil hem wel downloadbaar maken maar zie ff niet hoe ik dat doe op de telefoon.
Maar dit kun je wel downloaden denk ik hè?
Anders regel ik het later wel ff ^^

Bedankt voor de interesse in elk geval!
Leuk om te horen!
 
yeps, ik heb hem (now playing), dank je wel.
Mag ik even vermelden dat je best een stilte van één bar in het begin inlast, dus heel je playlist 1 of 1/2de bar naar rechts. Want hij begin te abrupt.

Mega-toffe plaat!

THNX!

Gloomy :)
 
yeps, ik heb hem (now playing), dank je wel.
Mag ik even vermelden dat je best een stilte van één bar in het begin inlast, dus heel je playlist 1 of 1/2de bar naar rechts. Want hij begin te abrupt.

Mega-toffe plaat!

THNX!

Gloomy :)
Stiltetje aan het begin. Gotcha.
Zal ik doen (als ik t niet vergeet :))
Nogmaals dank!
 
Back
Top