Even hallo zeggen!

TorsionNL

Nieuwkomer
Lid sinds
14 augustus 2024
Berichten
9
Locatie
Raamsdonksveer
Hoi allemaal,

Mijn naam is Maikel, 37 jaar, opgegroeid in Brabant. Sinds mijn vroege tienerjaren al met muziek bezig, in eerste instantie fasttracker in MS-DOS, later overgestapt naar Reason en daarna al snel Ableton (vanaf Live 5 denk ik). Tot vorig jaar heb ik het altijd zo gedaan, alles software, maar ik merkte dat het leuke er langzaamaan wel af was. De mogelijkheden met software worden al zo snel zo groot dat je meer bezig bent met proberen dan echt leuk met muziek bezig zijn.
Daarnaast zat ik ook al 20 jaar naar ongeveer hetzelfde scherm te kijken, en aangezien ik voor mijn werk al genoeg achter computers zit, heb ik besloten het wat meer in de hardware hoek te zoeken. Op deze manier kan ik mezelf een beperking opleggen en op een frisse manier met muziek bezig zijn. Het doel is om er weer lol mee te hebben en verder weinig te moeten. Ik wil vlot de boel aan kunnen zetten (eventueel 1 of 2 devices mee ergens heen nemen) en snel dingetjes maken.
Op dit moment heb ik een aantal gerichte dingen die ik veel gebruik: Een Polyend Play, Torso T-1, Hydrasynth, Volca drum, Behringer Neutron, Microfreak en een Circuit Rhythm die ik echt puur voor sliced loops gebruik.
Daarnaast heb ik een tijd geleden een Dreadbox Telepathy bundle aangeschaft die oh zo vet is en klinkt, maar helaas precies tegen bovenstaande principes in gaat. Daarom wil ik die wegdoen en om heel eerlijk te zijn is dat ook de grootste reden dat ik me geregistreerd heb :PHou dus de MP topics in de gaten! Daarnaast natuurlijk ook voor het discussieren over gear, tips/tricks/ervaringen delen etc.

groeten!
 
Ha welkom, herkenbaar. MedeBrabo, jaartje ouder, ruim 20 jaar geleden ook met trackers begonnen en ook om dezelfde reden aan de hardware gegaan.
 
Back
Top